کد خبر: 700928
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۳
امام جمعه خرم آباد:
امام جمعه خرم آباد: با بیان این که انقلاب جمهوری اسلامی ما جریان فکری برخاسته از دین اسلام است، گفت: این جریان فکری امروز در دنیا رواج یافته است.
حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در لرستان امام جمعه خرم آباد، در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به دهم ربیع الثانی، سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: حضرت فاطمه معصومه(س) مقام و منزلت بالایی دارد و از کرامات فراوانی برخوردار است به همین جهت لقب کریمه اهل بیت را داراست.
 وی با اشاره به 12 بهمن سالروز بازگشت امام راحل به میهن اسلامی افزود: امام(ره) شخصیت بی نظیری در ابعاد گوناگون بوده است.
 حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با بیان ویژگی های بارز امام خمینی(ره) عنوان داشت: ایشان در سنگر تهذیب نفس استاد اخلاق بوده است.
 وی با بیان این که امام(ره) در عرفان صاحب مکتب بوده است، خاطرنشان کرد: امام راحل توانست سیاست را با عرفان آمیخته کند.
 نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان این که عرفان امام راحل ریشه در سیره امام علی(ع) دارد، افزود: ایشان در سنگر مبارزه یک انقلابی مبارز، شجاع و صادق بود که توانست حکومت دو هزار و 500 ساله شاهنشاهی را سرنگون کند.
 وی یادآور شد: امام راحل کسی بود که از توانایی قدرت برخوردار بود و با پشتیبانی مردم انقلاب اسلامی را تأسیس کرد.
 امام جمعه خرم آباد با بیان این که امام خمینی(ره) از شجاعت سیاسی برخوردار بود، تصریح کرد: شجاعت سیاسی امام(ره) بر پایه توکل بر خدا بود.
 حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با بیان این که حرکت اسلامی امام(ره) بر محور تکلیف شرعی بود، خاطرنشان کرد: روحیه مبارز، قیام و هدایت صحیح جامعه از جمله کارهای دشواری بود که امام(ره) انجام داد.
 وی با بیان این که امام خمینی(ره) وارث انبیا است، ابراز داشت: روحیه امام راحل در مبارزه برگرفته از قیام سیدالشهدا بود.
 امام جمعه خرم آباد در ادامه بیان داشت: امام خمینی(ره) در سنگر فقه و اجتهاد، مجتهدی وارسته بود که توانست سیاست را در خدمت فقه قرار دهد و باب جدیدی در فقه گشود.
 وی با اشاره به این که امام(ره) شخصیتی ماندگار در تاریخ است، تأکید کرد: باید اندیشه های امام خمینی(ره) را بین نسل جوان و نسل چهارم انقلاب تبیین کرد.
 حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با اشاره به عظمت انقلاب اسلامی ایران عنوان داشت: انقلاب ما تغییر قدرت نبود بلکه جریان فکری برخاسته از دین مبین اسلام بوده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار