کد خبر: 696965
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۹
با وجودی که سال 2014 به لحاظ آمار تلفات سوانح هوایی یکی از بدترین سال‌ها بود اما کارشناسان پرواز معتقدند این واقعیت دلیلی برای نگرانی مردم و خودداری از سفر با هواپیما نیست.

مجموع حوادث هوایی در سال 2014 به انضمام حادثه هواپیمای «ایرآسیا»ی مالزی برابر با 22 مورد بوده که منجر به مرگ 992 نفر شده است و این رقم از سال 2005 تاکنون بالاترین آمار بوده است. در سال 2005 آمار جهانی مرگ و میر ناشی از سوانح هوایی 1014 مورد گزارش شد.

در سال 2014 بیشترین قربانیان سوانح هوایی مربوط به سه هواپیمای مالزیایی بود که یکی از آنها با 239 سرنشین ناپدید شد و دیگری بر اثر اصابت موشک با 298 نفر سقوط کرد و مورد آخر نیز هواپیمای حادثه‌دیده ایرآسیا با 162 مسافر بود. همچنین مورد دیگر از سوانح هوایی با تلفات بالا مربوط به سقوط هواپیمای الجزایر با 116 سرنشین بوده است.

به گزارش ایسنا به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، طبق اظهارات کارشناسان در وب‌سایت «Aviation Safety Network» به رغم آمار بالای تلفات سوانح هوایی در سال 2014، آمار کشته‌شدگانِ این حوادث هنوز کمتر از رقمی است که بتوان به استناد آن، امنیت پروازها را زیر سوال برد. در واقع بررسی تمام حوادث هوایی در سال 2014 که شامل پروازهای مسافرتی نیز می‌شوند از سال 1946 تاکنون که زمان پیدایش صنعت هواپیمایی مدرن است، رکورد پایین تلفات را نشان می‌دهد و چه بسا که با در نظر گرفتن افزایش ترافیک هوایی می‌تواند گفت کنترل پروازها دقیق‌تر نیز شده است.

این کارشناسان معتقدند در واقع آمار نشان می دهد که از سال 2000 تاکنون امنیت پروازها به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته که دلیل آن احتمالا جایگزینی هواپیماهای قدیمی با جدید و نیز رشد فناوری و توسعه آموزش‌ها و سیاست‌های هوایی در این زمینه است.

آمارها نشان می‌دهد احتمال مرگ یک فرد در طول عمرش در حوادث هوایی یک نفر در هر 8357 مورد است و بنابراین شمار مرگ و میرهای ناشی از تصادف عابران پیاده با خودرو، مسمومیت و خفگی بیشتر از مرگ و میرهای هوایی است.

در حال حاضر با توجه به رشد استانداردهای جهانی پرواز، مسافران می‌توانند از اینکه شرکت هواپیمایی آنها عضوی از سازمان بین المللی هوایی است، باخبر شوند. این سازمان به آن دسته از اعضای خود که استانداردهای امنیتی را رعایت نمی‌کنند اجازه پرواز نمی‌دهد. در این زمینه اتحادیه اروپا نیز لیستی از شرکت‌های هوایی را که به دلیل رعایت نکردن استانداردهای امنیتی از پرواز منع شده‌اند، تهیه کرده است.

منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار