کد خبر: 695230
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۲
امام جمعه خرم آباد:
نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان این که در حکومت علی(ع) مسؤولیت پذیری بسیار تأیید شده است، گفت: ناتوانی آفت کار و مسؤولیت پذیری است
بهروج

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد، صبح امروز، در برگزاری ششمین همایش ملی سیره علوی که در سالن دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، گفت: در سیره علوی ارزش های فرهنگی از مباحثی ارزشمند است.

وی با بیان این که ارزش های فرهنگی شامل چند بخش است، افزود: بخش اول شامل احقاق حقوق مردم، خدمت به خلق خدا، اقامه حق، دفع باطل، حرکت جامعه به سوی پیشرفت و عدالت است.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی ایمان، علم و آگاهی، تخصص و کفایت، توانایی بر انجام کار، لیاقت، شایستگی  را موضوعات بخش دوم ارزش های فرهنگی بیان کرد.

وی با اشاره به دوران حکومت علی(ع) خاطرنشان کرد: موارد ذکر شده از معیار های مهم برای گزینش انسان ها در جهت مسؤولیت پذیری افراد است.

نماینده ولی فقیه در لرستان تصریح کرد: سزاوارترین افراد برای مسؤولیت پذیری کسانی هستند که دانا و با تقوا باشند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: پاکدامنی و سلامت نفس نیز از دیگر معیارهای انتخاب افراد برای مسؤولیت پذیری است و این ها از ارزش های فرهنگی است.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی ناتوانی را آفت کار و مسؤولیت پذیری بیان کرد و گفت: مسؤولیت پذیری و توانایی انجام کار از مهم ترین ارزش های فرهنگی است.

وی با بیان این که بخش دیگری از ارزش های فرهنگی جنبه اجرایی دارد، افزود: جلوگیری از هنجارهای اجتماعی، عدم سوء استفاده از بیت مال و نظارت بر انجام امور در سیره علوی بسیار تأکید شده است.

امام جمعه خرم آباد توسعه فرهنگی و اقدامات عمومی جامعه را از دیگر مواردی بیان کرد که در سیره علوی تأکید شده است.

وی بیان داشت: آموزش و پرورش انسان، جهل زدایی، بر انگیختن سنت ها، مبارزه با شیوه هنجارها  و روش های ناشایسته در سیره علوی تأکید فراوان شده است و در جهت تبیین سیره علوی باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با تأکید بر گسترش فرهنگ در کنار سایر ابعاد زندگی انسان  تصریح کرد: آموزش و پرورش انسان مقدم بر آب و نان است.   

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار