کد خبر: 678793
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۶
یک روانشناس گفت: چگونگی برخورد کودک به هنگام مواجهه با یک مساله باید منبع اصلی والدین برای کشف استعدادهای فرزندانشان باشد.

غفار تبریزی روانشناس گفت: برای کشف استعدادها و توانایی‌ها مهم‌ترین منبع رفتار خود کودک و چگونگی برخورد او در مواجهه با مسائل مختلف است. 
 
وی اظهار داشت: نحوه برخورد کودک در کلاس به عنوان نخستین حضور جدی وی در جامعه و گروه همسالان، می‌تواند بیانگر مواردی از قبیل توانایی برقراری ارتباط با دیگران باشد که تنها در چنین محیط‌‌هایی قابل بررسی است. 
 
این روانشناس ادامه داد: همچنین کودک فعالیت‌ او در بررسی نشان دهنده میزان علاقه او بر آن موضوع است. 

این کارشناس با اشاره به حضور کودک در زمینه‌های گوناگون گفت: کودک زمانی می‌تواند علاقه و استعدادش را در زمینه‌ای نشان دهد که بطور کامل در آن محیط قرار گیرد و با افراد موفق در آن حوزه گفتگو داشته باشد تا در صدد الگو برداری از آنان برآید. 
 
تبریزی به برنامه ریزی در کشف استعداد‌ها نیز اشاره و اظهار داشت: شکوفایی هر توانایی در کودک نظم و برنامه ریزی می‌خواهد والدین علاوه بر قرار دادن کودک در محیط باید او را تشویق کنند و به علاقه وی معنا ببخشند تا با گذشت زمان اهداف والاتری در افق دید فرزندشان قرار گیرد. 
 
وی تصریح کرد: در صورتی که کودک بدون هدف خاصی و صرفا برای راضی کردن والدین خود در پی انجام کاری برود بعد از گذشت مدتی آن را رها کرده و به دنبال علاقه خود می‌رود که در این بین سال‌های زیادی از دوران طلایی زندگی‌اش را از دست می‌دهد. 
 
وی خاطر نشان کرد: علاقه تزریق شدنی نیست و باید از درون بجوشد، و برای دستیابی به این هدف بهتر است والدین به علایق فرزند خود اهمیت داده و پیشرفت در راه مورد علاقه او را برایش هموار سازند. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار