کد خبر: 673052
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۲
مقدماتي جام ملت‌هاي اروپا
فريدون حسن
مرحله انتخابي رقابت‌هاي جام ملت‌هاي اروپا سه‌شنبه‌شب با انجام هشت ديدار پيگيري شد كه در يكي از جالب‌ترين بازي‌ها هلند با مربيگري گاس هيدينگ مغلوب جمهوري چك شد.
لاله‌هاي نارنجي در ديداري سخت به مصاف چك رفتند. گل اول را ميزبان توسط دو كال زد تا گاس هيدينگ مجبور به اعمال تغييراتي در تركيب خود شود، تغييراتي كه نتيجه داد و دي وريج در دقيقه 55 كار را به تساوي كشاند، اما در شرايطي كه همه منتظر شنيدن سوت پايان بازي بودند پيلار از اشتباه مدافعين هلند در دفع توپ نهايت استفاده را برد و در دقيقه 90 گل دوم جمهوري چك را وارد دروازه هلند كرد تا هيدينگ اولين شكست را تجربه كند.
 
اما ايتاليا در ديداري كه خارج از خانه مقابل نروژ انجام داد موفق شد 2 بر صفر ميزبان خود را شكست دهد. لاجوردي‌ها كه حالا كونته را روي نيمكت خود مي‌بينند در دققه 16 گل اول را به ثمر رساندند. زاتزا ارسال خوب شيليو را با پاي چپ به گل اول بازي تبديل كرد. با شروع نيمه دوم ايتاليا باز هم تيم برتر ميدان بود و شاگردان كونته در دقيقه 62 موفق شدند توسط بونوچي به گل دوم خود دست پيدا كنند تا خيال كونته از اولين پيروزي راحت شود.
 
ايتاليا كه پس از حذف تحقيرآميز از جام حذفي دست به تغييرات گسترده در كادرفني خود زده بود نياز مبرمي به اين پيروزي داشت تا با روحيه‌اي مضاعف به كار خود ادامه دهد.
در يكي ديگر از بازي‌هاي سه‌شنبه شب ولز با درخشش مهاجم رئالي خود گرت بيل موفق شد دو بر يك آندورا را شكست دهد.
 
بيل هر دو گل تيمش را در اين ديدار به ثمر رساند، هر چند ولزي‌ها پس از پايان بازي با انتقاد‌هاي تند نسبت به وضعيت زمين و چمن مصنوعي آن مدعي شدند كه نمي‌توانستند توپ را درست كنترل كنند و پاس‌هاي صحيحي را ارسال نمايند. 
 
تركيه در ديداري سراسر انتقادآميز با سه گل مقابل ايسلند شكست خورد. به نظر مي‌رسد تيره‌روزي‌هاي تيمي كه روزي مدعي بزرگي در اروپا بود ادامه داشته باشد. تركيه‌  كمترين شباهتي به تركيه دهه 90 ميلادي ندارد.
 
   نتايج ساير ديدارها
 قزاقستان صفر لتوني صفر
 بوسني يك   قبرس 2
 آذربايجان 1  بلغارستان 2
 كرواسي 2   مالت صفر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار