کد خبر: 672535
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۶
حواشي زياد نشست مطبوعاتي فدراسيون بسكتبال
نشست خبري رئيس فدراسيون بسكتبال پس از تأخيري طولاني و حواشي بسيار برگزار شد...
نشست خبري رئيس فدراسيون بسكتبال پس از تأخيري طولاني و حواشي بسيار برگزار شد. محمود مشحون در شرايطي وضعيت تيم ملي بسكتبال را پيش از اعزام به بازي‌هاي آسيايي تشريح كرد كه خبرنگاران حاضر در جلسه حاضر به پرسيدن سؤال از وي نشدند.  
 

طبق برنامه پيش مي‌رويم


محمود مشحون در ابتدا به برنامه‌ريزي اين فدراسيون اشاره كرد: وقتي سال گذشته قهرمان آسيا شديم همان روز در فيليپين جلسه‌اي با كادر فني براي حضور قدرتمند در بازي‌هاي آسيايي گذاشتيم. پس از عقد قرارداد با بسيروويچ جلسه‌هاي مختلفي با اعضاي هيئت رئيسه و كادر فني برگزار كرديم تا بتوانيم برنامه‌ريزي مناسبي براي تيم ملي بسكتبال كه بازي‌هاي آسيايي را پيش رو داشت انجام دهيم. با طراحي اين برنامه‌ريزي گام‌هايمان را يكي پس از ديگري برداشتيم. آخرين گام ما نيز حضور تيم ملي بسكتبال در گرانادا و مسابقه‌هاي جام جهاني بود. بهترين كارها را انجام داديم تا تيم از هر نظر تقويت شود و براي حضور در بازي‌هاي آسيايي به اوج قدرت خود برسد.  


كاظمي آماده نبود


رئيس فدراسيون بسكتبال با اشاره به برنامه‌هاي تيم ملي بسكتبال بيان كرد: ابتدا با 32 نفر از ملي‌پوشان آماده، برنامه‌هايمان را شروع كرديم. به پنج بازيكن اصلي تيم كه در ليگ تحت فشار بودند استراحت داديم و سعي كرديم در اين مدت كه آنها استراحت مي‌كنند به بازيكنان جوان‌مان فرصت بدهيم كه ديديم در تورنمنت‌ها و رقابت‌هايي كه بودند عملكرد خوبي داشتند و در كاپ آسيا نيز قهرمان شدند. فدراسيون هميشه با تمام توان براي انتخاب بهترين نفرات كار كرد و حتي براي بازي‌هاي آسيايي نيز با توجه به وضعيت ارسلان كاظمي، خيلي سريع نام فريد اصلاني را جايگزين كرد تا در اينچئون تيم به مشكل نخورد. ارسلان آمادگي لازم را براي تيم ملي نداشت. خود را جدا مي‌ديد و آنچه از او انتظار مي‌رفت به نمايش نگذاشت. تأكيد مي‌كنم خود من حساسيت زيادي بر اين جوان داشتم. سرمايه‌گذاري بر روي او كرديم حتي من خودم با رئيس و مربي دانشگاهش صحبت كردم. فرزندم را مأمور كردم تا اجازه حضور او در تيم ملي را بگيرد اما با كمال تاسف همان طور كه خودش هم گفته نتوانست در تيم ملي باشد. او به من گفت كه نمي‌تواند در پست 5 بازي كند و بازيكن پست 2 و 3 است و اگر قرار است بسيروويچ از او در پست 5 استفاده كند بهتر است در تيم ملي نباشد. با اين شرايط و شناختي كه بسيروويچ از او داشت شب گذشته صحبت من با ارسلان، كادر فني تصميم خود را گرفته اما خواسته ارسلان باعث شد تا تصميم نهايي شود و او در بازي‌هاي آسيايي با ما نباشد. ارسلان از نونهالي با ما بوده و پله به پله رشد كرده و اكنون باعث افتخار است. امتيازهاي بسيار بالايي دارد و در دانشگاه‌هاي امريكا درخشيده است. با اين حال انتظارهايي را كه داشتيم برآورده نكرد و فريد اصلاني جايگزين او شد.  وي همچنين از آغاز اردوي تيم ملي در هفته آينده خبر داد: تيم ملي هشت روز استراحت دارد و از شنبه وارد اردو مي‌شود و تا اعزام به بازي‌هاي آسيايي در اردو است. به اين دليل كه ما انتخاب شده هستيم در مرحله نخست بازي‌هاي آسيايي به ميدان نمي‌رويم. 29، 30 و 31 شهريور و اول مهر فرصتي براي تيم ملي است كه از هر نظر با اينچئون هماهنگ شود و دوم مهرماه نخستين بازي‌اش را برابر هندوستان برگزار كند.  


كابوس گوانگژو را با طلاي اينچئون جبران مي‌كنم


اميرمهديزاده چهار سال قبل در بازي‌هاي آسيايي 2010 گوانگژو عضو تيم ملي كاراته بود و به رغم اميد زيادي كه براي كسب مدال طلا به وي مي‌رفت نتوانست راه به جايي ببرد و دست خالي به تهران بازگشت. مهد‌يزاده شكست گوانگژو را تلخ‌ترين شكست دوران قهرماني خود عنوان كرد: براي موفقيت در بازي‌هاي آسيايي 2010 خيلي تلاش كرده بودم و توانايي كسب مدال طلا را داشتم، ولي در پيكار با نماينده قزاقستان هر تكنيكي اجرا كردم از چشم داوران پنهان ماند تا با ناداوري از رسيدن به مدال محروم شوم. در آن مبارزه من بايد پيروز از ميدان خارج مي‌شدم و هنوزم با ديدن فيلم آن ديدار از آن شكست ناراحت مي‌شوم. البته در اينچئون اجازه نخواهم داد تا داوران نتيجه بازي را تغيير دهند.  مهديزاده در خصوص كسب دومين طلاي جهاني گفت: يك ماه بعد از بازي‌هاي آسيايي بايد روي تاتامي جهاني مبارزه كنم. من طلاي دوره قبل را دارم و براي دفاع از اين مدال هرچه در توان دارم به كار خواهم گرفت. البته اولويت من بازي‌هاي آسيايي است و براي جبران شكست در گوانگژو فقط به مدال طلا فكر مي‌كنم و بس! لحظه پيروزي، اهتزاز پرچم مقدس جمهوري اسلامي و ايستادن تمام‌قد همه حاضرين در سالن به احترام سرود ايران سربلند بهترين لذت دنيا براي من است.  


ژيمناست‌هاي اعزامي به اينچئون مشخص شدند  



از سوي كادر فني تيم ملي ژيمناستيك پنج ورزشكار اعزامي به بازي‌هاي آسيايي به اينچئون معرفي شدند. محمد رمضانپور، هادي خناري‌نژاد، سعيد رضا كيخواه، محمدرضا حميدي و ايمان خاموشي پنج ژيمناستي هستند كه به همراه محمد آذرپي (سرمربي تيم) و فرامرز سنگيني (سرپرست تيم) راهي كره جنوبي مي‌شوند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار