کد خبر: 672148
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۷
ناطق نوري: اميدوارم بهتر از گوانگجو مدال بگيريم
وحيد صابري
نشست خبري فدراسيون وزنه‌برداري پيش از اعزام به بازي‌هاي آسيايي اينچئون ديروز در سالن جلسات كميته ملي المپيك با حضور رئيس فدراسيون، بهمن زارع و هادي پانزوان سرمربي و مربي تيم ملي برگزار شد. در ابتداي نشست رضازاده در مورد وضعيت تيم ملي و اردوهايي كه برگزار شده توضيحاتي ارائه داد و گفت: 22 نفر از اسفند ماه 92 براي حضور در بازي‌هاي آسيايي و مسابقات جهاني با دعوت مربيان در اردو حاضر شدند. در اين مدت يك اردوي 35 روزه در چابكسر و يك اردوي برون‌مرزي در مجارستان برگزار شد و در حال حاضر ملي‌پوشان آخرين اردوي خود را در تهران پشت سر مي‌گذارند. طبق برنامه قرار است گروه اول نيز 23 شهريور و گروه دوم سه روز بعد يعني 26 شهريور به بازي‌هاي آسيايي اعزام شوند.
 
رئيس فدراسيون وزنه‌برداري با اشاره به اينكه در چهار وزن نماينده‌اي در مسابقات نداريم، گفت: ما در وزن 62 كيلوگرم نماينده نداريم اما در وزن 69 كيلوگرم جابر بهروزي با توجه به مدال‌هاي مختلفي كه كسب كرده به كره جنوبي اعزام خواهد شد. در وزن 77 كيلوگرم نيز شركت‌كننده نداريم اما در وزن 85 كيلوگرم دو نماينده به اين رقابت‌ها اعزام خواهيم كرد. كيانوش رستمي و رسول تقيان نمايندگان اين وزن هستند. در وزن 94 كيلوگرم هم نماينده نخواهيم داشت اما در وزن 105 كيلوگرم نصير شلال و براري به عنوان نمايندگان كشورمان به بازي‌هاي آسيايي اعزام خواهند شد. در وزن 105+ كيلوگرم هم بهداد سليمي و بهادر مولايي به اين رقابت‌ها اعزام خواهند شد.
وي در پاسخ به پرسشي مبني بر اينكه فكر مي‌كنيد ملي‌پوشان چند مدال مي‌گيرند، اظهار داشت: وزنه‌برداران نزديك هشت ماه در اردوي شبانه‌روزي بوده‌اند، اگر ما دو مدال طلا بگيريم طلسم شكسته مي‌شود، اگر بتوانيم سه مدال طلا بگيريم كه نتيجه خيلي خوبي است اما اين كار خيلي سخت است چراكه همه كشورها براي كسب مدال طلا مي‌آيند. با اين حال ما خودمان روي چهار، پنج مدال حساب باز كرده‌ايم اما همان‌طور كه گفتم اگر بتوانند دو مدال طلا بگيرند طلسم شكسته خواهد شد.
 
رضازاده در مورد دو شغله بودنش و اينكه سرانجام اين موضوع به كجا رسيد، گفت: هميشه همين بوده، يك فدراسيوني كه عملكرد موفقي داشته برخي‌ها مسائل ملي را در نظر نمي‌گيرند و مي‌خواهند همه فدراسيون را به حاشيه ببرند. بنده تا اسفندماه به طور قانوني مي‌توانم در فدراسيون وزنه‌برداري حضور داشته باشم و پس از آن طبق قانون عمل خواهم كرد، البته با توجه به قوانين كشورمان عضو شوراي شهر بودن شغل محسوب نمي‌شود. من حرف و حديث‌هايي را كه در مورد هيئت رئيسه شوراي شهر مطرح است تكذيب مي‌كنم.
 
قهرمان المپيك سيدني در مورد كم بودن زمان برگزاري مسابقات جهاني و آسيايي گفت: با توجه به اينكه زمان برگزاري مسابقات جهاني و بازي‌هاي آسيايي كم است، ما با فدراسيون جهاني نامه‌نگاري كرديم تا اين رقابت‌ها در فاصله 45 روز برگزار شود. اين موضوع را قبول داريم كه 45 روز فاصله بسيار كمي است اما تلاش مي‌كنيم تا در هر دو رويداد حضور داشته باشيم، چراكه ما به مدال هر دو رقابت نياز داريم. اردوهاي تيم ملي بلافاصله پس از پايان بازي‌هاي آسيايي آغاز مي‌شود و ملي‌پوشان براي حضور در مسابقات قهرماني جهان بايد آماده شوند.
 
 
در ادامه بهمن زارع سرمربي تيم ملي در پاسخ به اين سؤال كه آيا ممكن است ما در سبك وزن نتيجه بگيريم گفت: در حال حاضر نيز مجيد عسگري در سبك‌وزن حضور دارد، اما بحث مدال‌آوري و وجود استعداد مربوط به ژنتيك مي‌شود چراكه ما بايد روي نوجوانان سرمايه‌گذاري كنيم و نمي‌توانيم جلوي سير طبيعي رشد يك وزنه‌بردار نوجوان را بگيريم، چراكه مي‌خواهيم در سبك‌وزن وزنه‌بردار خوب داشته باشيم، بنابراين ممكن است سال‌ها بگذرد تا استعدادي در سبك‌وزن ظهور كند مانند مجيد عسگري كه در مسابقات قهرماني نوجوانان مورد توجه قرار گرفت و اكنون نيز در رده بزرگسالان عضو تيم ملي است.
 
ناطق نوري: اميدوارم 3ملي‌پوش‌ما روي سكو بروند
 
اميدواريم در اين دوره از بازي‌هاي آسيايي بهتر از دوره قبل نتيجه بگيريم. اين مهم‌ترين موضوع صحبت‌هاي رئيس فدراسيون بوكس در آستانه بازي‌هاي آسيايي اينچئون است. ناطق نوري در نشست خبري خود در پاسخ به اين سؤال كه فكر مي‌كند بوكسورها در اين رقابت‌ها چه نتيجه‌اي كسب كنند، گفت: ما در دوره قبل سه مدال برنز گرفتيم كه اميدوارم در اين دوره نتيجه بهتري كسب كنيم. نااميد نيستيم و فكر مي‌كنم سه ملي‌پوش ما روي سكو باشند. بوكس ايران براي حضور در بازي‌هاي آسيايي هفت مرحله اردو برگزار كرد و در هر مرحله غربال‌گري ما انجام شد. چندين اردوي برون‌مرزي در نظر گرفته بوديم كه به‌‌رغم تنگناهاي مالي‌مان آنها را انجام داديم و در نهايت قرار شد شش نفر به بازي‌هاي آسيايي اعزام شوند. البته قرار بود 10 نفر اعزام كنيم اما در صحبت‌هايي كه داشتيم، به دليل مسائل مالي، تصميم گرفته شد نفراتي كه شانس بيشتري براي قرار گرفتن روي سكو دارند، اعزام شوند. پس از جلسات مختلف با كارشناسان فدراسيون و وزارت ورزش، در نهايت قرار شد شش نفر از بهترين‌هايمان را به اينچئون بفرستيم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار