کد خبر: 672018
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۶
مراسم افتتاحیه مرحله استانی سی‌ و سومین دوره مسابقات قرآن آقایان و سیزدهمین دوره مسابقات قرآن بانوان کارکنان سپاه روح‌الله استان مرکزی دراراک برگزار شد.
فاطمه قاسمی

آیت‌الله دری نجف‌آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی دراین مراسم از برگزاری مسابقات قرآن در سطح نیروهای مسلح ابراز خرسندی کرد و گفت: امید است خداوند توفیقات بیشتری به همه نیروهای مسلح و خدمت‌گزاران نظام عنایت کند تا بیشتر بتوانیم در خدمت آرمان‌های امام(ره) و شهدا، اهل‌ بیت(ع) و خاتم‌الانبیاء حضرت محمد(ص) گام برداریم.

وی توجه به مسائل فرهنگی جامعه را از جمله دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب و خبرگان رهبری عنوان کرد و افزود: در جامعه کنونی مقوله فرهنگ با توجه به نقشه‌های شوم برنامه‌های ماهواره‌ای و توطئه‌هایی که دشمنان علیه قرآن، ولایت و نسل جوان جامعه اسلامی تدبیر می‌کنند مورد تهاجم و شبیخون قرار دارد.

دری نجف‌آبادی اظهار کرد: دشمنان نظام با راه‌اندازی شبیخون فرهنگی و تقدس‌زدایی قصد تخریب بنیان‌های عمیق خانواده‌های دینی و به انحراف کشاندن ذهن نسل جوان جامعه را دارند و ریشه همه این مسائل در غرب و فرهنگ غربی نهفته است.

وی گفت: فرهنگ، رشد و توسعه علمی کشور و فناوری و اقتصاد از جمله مهمترین دغدغه‌های اخیر رهبر معظم انقلاب هستند که ایشان مکرراً در بیانات بر لزوم توجه به آن تأکید دارند اما بیشترین تأکید رهبری بر مقوله فرهنگ، خانواده و ازدواج خلاصه شده که این مهم از دغدغه‌های خبرگان رهبری نیز محسوب می‌شود.

دری نجف‌آبادی، مسائل فرهنگی را کلیدی‌ترین مسائل جامعه عنوان کرد و افزود: فرهنگ قرآن و اهل‌ بیت(ع) فرهنگ شرف و عزت ماست و دشمن امروز سعی دارد با ناتوی فرهنگی و تقدس‌زدایی آن را به انحراف کشانده و خدشه‌دار کند لیکن ما نباید بگذاریم که دشمنان به این اهداف پلید خود دست یابند و لازم است تا با شمشیر برنده اهل‌ بیت(ع) و عترت در مقابل آن‌ها ایستادگی کنیم.

مهدی صدیقی فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی در مراسم این دوره از مسابقات اظهار داشت: قبل از انقلاب بیش از 50 سال، دولت رضاخان و پسرش و سیاست‌های استعمار آمریکا و انگلیس تلاش کردند تا مردم را از قرآن جدا کنند و بین مردم و قرآن فاصله انداختند، اما به برکت انقلاب اسلامی و خون شهدا و مقام معظم رهبری قرآن به جامعه برگشت.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: امروز دوری از قرآن و آموزه‌های بلند آن یکی از دلایل اصلی گرفتاری مسلمان است، ما باید معارف قرآنی که علم، تهذیب و عدالت است را در جامعه پیاده کنیم تا تمامی مشکلات برطرف شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار