کد خبر: 671803
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۰
ميراسماعيلي: دستان ما در جودو خالي است
در فاصله 10 روز تا آغاز بازي‌هاي آسيايي اينچئون، سلسله نشست‌هاي روساي فدراسيون‌هاي ورزشي در...
سعيد احمديان
در فاصله 10 روز تا آغاز بازي‌هاي آسيايي اينچئون، سلسله نشست‌هاي روساي فدراسيون‌هاي ورزشي در كميته ملي المپيك ديروز هم برگزار شد و رئيس فدراسيون واليبال و جودو در خصوص شرايط تيم‌هاي اعزامي به بازي‌هاي آسيايي صحبت كردند.
 
 
داورزني: مي‌خواستيم با تيم دوم به اينچئون برويم
 
با درخشش فوق‌العاده واليباليست‌هاي ايراني در ليگ جهاني و قهرماني جهان و عبور واليبال ايران از سطح آسيا، همه براي شاگردان كواچ طلاي بازي‌هاي آسيايي را كنار گذاشته‌اند. محمدرضا داورزني رئيس فدراسيون واليبال ديروز در نشست خبري با اشاره به نزديكي زمان رقابت‌هاي قهرماني جهان و بازي‌هاي آسيايي و خستگي احتمالي ملي‌پوشان در اينچئون گفت: «يكي از مشكلاتي كه تقويم مسابقات آسيايي و جهاني دارد اين است كه در برگزاري مسابقات اين دو فدراسيون تداخل وجود دارد. فدراسيون جهاني در تقويم خود براي مسابقات بازي‌هاي آسيايي جايگاهي را تعريف نكرده است اما اين رويدادها براي كشورهاي آسيايي كه هر چهار سال يك بار برگزار مي‌شود، خيلي حائز اهميت است.»
 
او ادامه داد: «با اين مشكلاتي كه وجود دارد ملي‌پوشان ما در فاصله 10 روز بايد در دو رويداد مسابقات قهرماني جهان و بازي‌هاي آسيايي حضور داشته باشند. در چند سالي كه در مسابقات آسيايي شركت كرده‌ايم، اين تداخل در آن وجود داشته و خيلي از كشورها با آن به مشكل خورده‌اند حتي چين و كره با تيم‌هاي دوم خود در چنين رويدادهايي شركت كرده‌اند. اين تداخل به هر حال براي كشورهاي آسيايي سخت است.»
 
 
داورزني با بيان اينكه در ابتدا به دنبال اعزام تيم دوممان به بازي‌هاي آسيايي بوديم، گفت: «از ابتداي بحثي كه مطرح شد ما مصمم بوديم تيم براي حضور در بازي‌هاي آسيايي با تيم دوم در اين مسابقات شركت كند، اما بحث‌هاي مختلفي مطرح شد و به دليل آنكه جاي قهرماني در بازي‌هاي آسيايي در كارنامه ما خالي است تصميم گرفتيم تيم اصلي را به اينچئون اعزام كنيم و با توجه به اهميت مدال طلا در بازي‌هاي آسيايي كه براي كاروان ايران وجود دارد سرانجام تصميم گرفتيم تيم‌ملي اصلي به اينچئون اعزام شود. بازيكنان انگيزه زيادي براي كسب مدال طلا دارند.»
 
رئيس فدراسيون واليبال در پاسخ به اين سؤال كه آيا اعزام تيم اصلي به اينچئون به شما تحميل شده بود يا خير هم اين طور توضيح داد:«شرايط اردو، تمرين، بازي‌هاي تداركاتي، آسيايي، جهاني هر كدام وضعيت خود را دارد. براي بازيكنان هم هركدام از اين مسابقات انگيزه خاص خودش را دارد. صحبت‌هايي مطرح مي‌شود كه شما از زبان بازيكنان مي‌شنويد در روند برنامه‌هايي كه داشتيم از ششم فروردين اردوها شروع شده و سفرهايي كه داشتيم يك مقدار بازيكنان را خسته كرده بود اما با توجه به ميزباني كره‌اي‌ها ديديم اگر از تيم اصلي استفاده نكنيم، ريسك بالايي كرده‌ايم و از آن هدفي كه در بازي‌هاي آسيايي داريم كه كسب مدال طلا است دور مي‌شويم.»  داورزني با اشاره به اينكه حضورمان با تيم اصلي براي رقيبانمان در آسيا مهم است، ادامه داد: «حضور تيم‌ملي واليبال با تركيب اصلي در اينچئون براي حريفان ما هم خيلي حائز اهميت است كه ما با كدام تيم در بازي‌هاي آسيايي شركت خواهيم كرد. مسئولان كره‌اي در جلسه‌اي كه ما با آنها داشتيم از من سؤال مي‌كردند كه با كدام تيم در بازي‌هاي آسيايي حضور خواهيم داشت و پس از اينكه مطلع شدند احساس نگراني را در چهره آنها ديدم.»
 
رئيس فدراسيون واليبال كشورمان در خصوص شرايط حريفان ايران گفت:« ژاپني‌ها كه به مسابقات جهاني راه پيدا نكردند، عنوان كردند كه هدف آنها نيز كسب مدال طلاي بازي‌هاي آسيايي است. از طرف ديگر پارك كي‌وون سرمربي سابق تيم ملي واليبال ايران كه هدايت كره را برعهده دارد نيز به دليل ميزباني از تيمش فقط انتظار قهرماني دارد. تيم ملي چين هم هميشه مدعي و مصمم بوده است. ما هم در تلاش هستيم كه با انگيزه و توان بالا در اين مسابقات شركت داشته باشيم. جاي طلاي بازي‌هاي آسيايي در كارنامه واليبال خالي است و بچه‌ها مصمم شده‌اند تا اين را با كسب طلاي اينچئون پر كنند.»
 
  رئيس فدراسيون جودو: قول مدال نمي‌دهم
 
جودو تا چند دوره پيش يكي از رشته‌هاي اميد مدال ايران در بازي‌هاي آسيايي بود اما با افت اين رشته در چند سال اخير انتظارها از تيم پنج نفره اعزامي به اينچئون به حداقل رسيده است. رستگار رئيس فدراسيون جودو ديروز در نشست خبري گفت:«قول داده‌ام كه براي كسب دو مدال تلاش مي‌كنيم اما قول مدال نداده‌ام.
 
 
در جدول مدال‌آوري كسب مدال براي تيمي مثل ايران دشوار شده است. ما در مسابقات با كشورهايي مثل ژاپن و مغولستان روبه‌رو هستيم كه خيلي تيم خوبي هستند و همانطور كه مطلع هستيد كشورهايي مثل امارات، لبنان از ورزشكاران اروپايي و امريكايي استفاده مي‌كنند تا مدال كسب كنند. مدال‌آوري در جودو در مقايسه با رشته‌هاي مبارزه‌اي سخت‌تر است.»   آرش ميراسماعلي نايب رئيس فدراسيون جودو هم گفت:«ما در جودو با يك واقعيت روبه‌رو هستيم. دستان ما خالي است و پتانسيل نداريم و اين موضوع به شخص و افراد خاصي ارتباط ندارد. به نظر من همه تيم تلاش خود را انجام داده است و آنها براي كسب مدال بايد از دهان شير مدال را بيرون بكشند.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار