کد خبر: 671728
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۶
نبرد بلندقامتان واليبال با تيم ملي فرانسه
شيوا نوروزي
تيم‌ملي واليبال كشورمان عصر امروز در سومين بازي خود در مسابقات قهرماني جهان رودرروي فرانسه قرار مي‌گيرد. شاگردان كواچ يك بار ديگر در عرصه بين‌المللي توجه همگان را به خود جلب كردند. در شرايطي كه كارشناسان، امريكا را يكي از بخت‌هاي قهرماني اين دوره مي‌نامند بلندقامتان ايران با يك پيروزي شيرين معادلات را به هم ريختند و حالا علاقه‌مندان اين رشته بي‌صبرانه منتظر كسب سومين برد آن هم مقابل فرانسه هستند.
 
  نوبت خروس‌ها رسيد
 
برخلاف آنچه انتظار مي‌رفت و ملي‌پوشان از سفرهاي طولاني گلايه داشتند، كوچك‌ترين اثري از خستگي مفرط در چهره بازيكنان ديده نمي‌شود. اين در حالي است كه قهرمان آسيا تا به اينجاي كار فوق‌العاده ظاهر شده. مردان كشورمان پس از حضوري موفق در ليگ جهاني در تلاش‌اند تا در مسابقات قهرماني جهان نيز براي اولين بار به مرحله بعد صعود كنند. با توجه به دو بازي بي‌عيب و نقص شاگردان كواچ اميد مي‌رود آرزويي كه روزي محال تلقي مي‌شد در لهستان به حقيقت بپيوندد.
 
با اين حال نبايد حريف امروزمان را دست كم بگيريم. تيم سيزدهم رده‌بندي جهان تجربه زيادي از حضور در رقابت‌هاي قهرماني جهان و ليگ جهاني دارد. هرچند موفقيت‌هاي تيم ملي فرانسه قابل مقايسه با تيم هايي چون ايتاليا، برزيل و امريكا نيست اما نمي‌توان به سادگي از كنار كارنامه سنگين خروس‌ها گذشت. سومين حريف ايران پانزدهمين حضور خود در اين مسابقات را تجربه مي‌كند و بهترين عنوان آنها در قهرماني جهان كسب مدال برنز سال 2002 است. فرانسوي‌ها سه بار هم در المپيك بازي كرده‌اند و در سال 2006 در ليگ جهاني نايب قهرمان شده‌اند. اين تيم در اولين ديدار خود پورتوريكو را سه بر صفر مغلوب كرد و در دومين بازي دو بر سه مغلوب ايتاليا شد.
 
در حال حاضر تيم ملي ايران با 5 امتياز صدرنشين گروه D است، بلژيك و فرانسه با 4 امتياز دوم و سوم هستند، امريكا و ايتاليا هر كدام با 3 و 2 امتياز در رده چهارم و پنجم قرار دارند و پورتوريكو بدون امتياز در قعر گروه ايستاده است.
 
  واليبال ورزش اول ايران است
 
اسلوبودان كواچ از عملكرد ايران در قهرماني جهان راضي است. سرمربي تيم ملي اميدوار است پيروزي‌هاي شاگردانش در لهستان تداوم داشته باشد: اين دو بازي (‌مسابقه با ايتاليا و امريكا) سورپرايز بود. ما در چند بازي گذشته اصلاً دفاع نكرده بوديم. دفاع تيم ايران راه افتاده است. يك چيزهايي تغيير كرده كه باعث مي‌شود ما دست از مبارزه برنداريم. حتي اگر حريف ما به بازي برگردد و بخواهد ما را شكست بدهد، تسليم نمي‌شويم. هم باخت‌هاي ما به امريكا براي بازيكنان انگيزه شد كه براي برد بجنگند و هم آشنا شدن آنها با سبك بازي امريكايي‌ها كمك كرد تا راحت بازي كنند. از نتيجه بازي راضي‌ام و فكر مي‌كنم كه دو تيم خوب بازي كردند. به نظر من واليبال ورزش اول ايران است، به ويژه از وقتي فوتبال ايران نتوانست در جام جهاني كار خاصي انجام دهد. مردم ايران واليبال را دوست دارند و حسابي از آن طرفداري مي‌كنند. علاوه بر مردم، ايران فدراسيون و سازماندهي خوبي هم دارد و با برنامه پيش مي‌روند.
 
 
 قلب شكسته
 
سرمربي تيم ملي امريكا از شكست تيمش مقابل ايران ناراحت است. اين در حالي است كه جان اسپرو به تمجيد از عملكرد بازيكنانش پرداخته: واقعاً به بازيكنانم افتخار مي‌كنم كه بعد از واگذاري دو ست به بازي برگشتند، اما قلبم شكست كه در ست پنجم بازي را واگذار كرديم. اين مسابقات فرصت خيلي خوبي است تا تيمم رشد كند. ما مثل سابق سرعت و تاثير‌گذاري كافي را نداريم و بايد بيشتر كار كنيم اما بايد اذعان كنم كه ايران واليبالي عالي‌ را از خود به نمايش گذاشت. آنها پاسور خيلي خوبي دارند و در دريافت‌ها هم كم‌نقص ظاهر شدند كه همين موضوع عامل پيروزي آنها بود. ايران از ما بهتر بازي كرد و شايسته پيروزي بود. نه فرمول مسابقات و نه گروه سختي كه در آن قرار داريم، هيچكدام به ما اين اجازه را نمي‌دهد كه فرصت جبران اين شكست را داشته باشيم.
 
  تمجيد FIVB از «واليبال ايران»
 
غلبه تيم ملي كشورمان بر امريكا تمجيد سايت فدراسيون جهاني را به همراه داشت. پيروزي 3 بر 2 ايران برابر قهرماني ليگ جهاني موجب شد تا FIVB اينگونه به تشريح شگفتي‌آفريني‌هاي بلند‌قامتان ايران بپردازد: «ايران با يك پيروزي تكان دهنده برابر امريكا دومين پيروزي مهم و ارزشمند خود را در مسابقات قهرماني واليبال جهان به دست آورد. ست پنجم يك پيكار حماسي بود. در شرايطي كه ايران 16 بر 15 پيش افتاده بود، آبشار بلند امريكايي‌ها به اوت رفت و ويديو چك نيز سودي نبخشيد تا ايران فاتح اين ديدار سخت شود.»
 
  عصبانيت ولاسكو از سؤال خبرنگاران
 
خوليو ولاسكو سرمربي آرژانتين از اينكه خبرنگاران مدام از او در مورد ترك ايران سؤال مي‌كنند، عصباني است: «هزار بار گفته‌ام كه مي‌خواهم با تيم كشور خودم كار كنم. پس الان كه با آرژانتين هستم، در جاي درستي ايستاده‌ام. هرگز هم از اينكه ايران را ترك كردم پشيمان نيستم. هرچند مي‌دانم كه آنها به نتايج خوبي مي‌رسند و به مراحل بالاي اين تورنمنت هم صعود مي‌كنند.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار