کد خبر: 670507
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۸
باز هم آلمان- آرژانتين
تيم‌ملي آلمان و آرژانتين در فاصله 52 روز از فينال جام جهاني امشب دوباره به مصاف هم مي‌روند.
شيوا نوروزي
تيم‌ملي آلمان و آرژانتين در فاصله 52 روز از فينال جام جهاني امشب دوباره به مصاف هم مي‌روند. ديدارهاي دوستانه امشب در سراسر جهان برگزار مي‌شود و در شرايطي كه ايران يك فيفا دي ديگر را هم از دست داده فيناليست‌هاي جام جهاني اين بار در چارچوب بازي تداركاتي در ورزشگاه اسپريت شهر دوسلدورف با يكديگر مصاف مي‌دهند.
 
 
انتقام و ديگر هيچ
 
شكست يك بر صفر خيلي تلخ است، مخصوصاً اگر در فينال جام جهاني باشد و به ويژه اگر تا دقيقه 113 پا به پاي حريف پيش آمده باشي. تيم ملي آرژانتين با تمام ستاره‌هايش و با همه مشكلاتش خود را به ديدار نهايي جام بيستم رساند. ليونل مسي اگرچه در فرم ايده‌آلش نبود اما تمام تلاشش را كرد كه تيم ملي كشورش فاتح جام شود. با اين حال آرزوهاي آلبي سلسته نقش برآب شد. شكست به آلمان بدترين خاطره تلخ راه راه پوشان در چند ماه اخير بوده. اين در حالي است كه رويارويي دوباره دو تيم فرصتي است براي گرفتن انتقام.
 
تغييرات زياد كادر فني آرژانتين از جمله نكاتي است كه بايد به آن اشاره كرد. الخاندرو سابه يا به رغم اصرار مقامات فدراسيون اين كشور حاضر به ادامه همكاري نشد. ناكام ماندن در قهرماني جام جهاني براي سابه‌يا به معناي پايان كارش روي نيمكت آلبي سلسته بود. گزينه اصلي جانشيني كسي نبود جز خراردو مارتينو! سرمربي ناكام بارسلونا عزمش را جزم كرده تا توانايي‌هايش را در مربيگري يكي از بهترين تيم‌هاي جهان به اثبات برساند. رويارويي با قهرمان جهان اولين چالش مارتينو در سمت جديدش است. منتها نايب قهرمان جهان امشب براي انتقام گرفتن با مشكلات زيادي روبه‌رو است.  غيبت ليونل مسي بدون شك به سود ژرمن‌ها است. مهاجم با اخلاق بارسا در بازي تيمش با ويارئال از ناحيه همسترينگ دچار مصدوميت شد و امشب نمي‌تواند تيم كشورش را همراهي كند. لشكر مصدومان آرژانتين به همين جا ختم نمي‌شود. پالاسيو با مصدوميت زانو دست و پنجه نرم مي‌كند، مكس رودريگز همانند ليونل دچار مشكل همسترينگ شده و لاواتزه نيز احتمالاً به دليل مصدوميت نمي‌تواند پا به توپ شود. با اين وجود مارتينو با دعوت از بهترين‌هاي آرژانتين شانس برد تيمش را به حداكثر رساند.
 
انتظارات زياد
قهرمان جهان پس از دو ماه استراحت اولين بار است كه در مستطيل سبز به ميدان مي‌رود. قهرماني در برزيل موفقيتي بود كه پس از 10 سال به ثمر نشست. مكتب يواخيم لو كه از زمان كلينزمن شروع شده بود بالاخره در جام بيستم نتيجه داد. در عين حال اين قهرماني شرايط را براي آلمان دشوارتر كرده، به ويژه كه چند بازيكن اصلي اين تيم پس از جام جهاني بازنشستگي خود را از تيم ملي اعلام كردند.
 
فيليپ لام كاپيتان پيشين ژرمن ها، مرته ساكر و ميروسلاو كلوزه از جمله اين بازيكنان بودند. به غير از آنها باسيتين شوا اشتايگر نيز به دليل آسيب ديدگي احتمالاً امشب نمي‌تواند به زمين برود و مسعود اوزيل مصدوم است.
 
40هزار تماشاگر در تمرين آلمان!
 
40 هزار تماشاگر آلماني در تمرين‌ تيم آلمان كه در شهر دوسلدورف برگزار شد، شركت كردند كه مورد توجه دوربين‌هاي تلويزيوني قرار گرفت. يواخيم لو، سرمربي آلمان درباره استقبال پرشور از تمرين‌هاي تيم ملي اين كشور گفت: احساس خيلي خاصي دارم. مي‌خواهم از تمام تماشاگراني كه در تمرين‌هاي ما شركت كردند، تشكر كنم. تماشاگران فوق‌العاده بودند. اوليور بيرهوف، مدير تيم ملي آلمان نيز گفت: خيلي خوشحالم كه كودكان زيادي در بين تماشاگران حاضر بودند و اين فرصت نصيب‌شان شد كه ستاره‌هايشان را از نزديك ببينند. از ما استقبال خيلي خوبي پس از جام‌جهاني برزيل شد كه آن را فراموش نمي‌كنيم.
 
آمار و ارقام
 
در شش ديدار اخير تنها يك برد نصيب تيم آلمان شده كه همان قهرماني در جام جهاني است. در حالي كه راه راه پوشان سه برد به دست آورده‌اند و دو ديدار نيز با نتيجه تساوي به پايان رسيده. شاگردان يواخيم لو از شش بازي آخر خود پنج بازي را با پيروزي پشت سر گذاشته‌اند و آرژانتين چهار برد كسب كرده است.
 
تركيب احتمالي
 
آلمان: مانوئل نوير، هودس، هوملس، بوآتنگ، دورم، سامي خديرا، كروس، اوزيل، رويس، گوتسه و مولر
آرژانتين: رومرو، گاراي، دميكلس، فرناندز، زابالتا، كامپارانو، ماسكرانو، پرس، دي ماريا، هيگواين، آگرو
 
در انديشه بازگشت
 
انگليس در خانه پذيراي تيم ملي نروژ است. ناكامي مطلق سه شيرها در جام جهاني نا اميدي انگليسي‌ها را به همراه داشت. در حالي كه انتظار مي‌رفت شاهد تغييراتي روي نيمكت اين تيم باشيم روي هاجسون در سمتش ابقا شد و هدف آتي سه شيرها حضوري موفق در يورو 2016 است. سرمربي انگليس پيش از رويارويي با نروژ شرايط تيمش را اينگونه تشريح كرد: نروژ هم شرايطي مثل ما دارد. آنها چند بازيكن خوب در تركيب دارند هرچند كه برخي از آنها به سن بازنشستگي رسيده‌اند. از طرفي پيروزي بر آنها خيلي سخت است. بعد از جام جهاني انرژي منفي زيادي ايجاد شد كه من حرف زيادي نمي‌توانم در مورد آن بزنم. براي بازي امشب آماده هستيم و مطمئنم كه نروژ كار سختي در پيش دارد. براي اين بازي به شاگردانم گفته‌ام كه جز برد به هيچ مسئله‌اي فكر نكنند.
 
برنامه ساير بازي‌هاي دوستانه:
 
 ايرلند  عمان
 چك   امريكا
 مراكش قطر
 دانمارك  تركيه
 روسيه  آذربايجان
 فيليپين  چين تايپه
 ليتواني  امارات
 اوكراين  مولداوي
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار