کد خبر: 669704
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۷
بر اساس گزارش‌ها حملات قلبی که عامل مهم و عمده مرگ و میر ناگهانی محسوب می‌شود و از هر پنج مرگ و میر در جهان، حداقل یک مورد مربوط به حملات قلبی است.

داوود رضایی منش گفت: با وجود کاهش نسبی موارد مرگ و میر ناشی از بیماری‌های عفونی و قابل واگیر در سال‌های اخیر، اما متأسفانه بیماری‌های مزمن و غیر واگیر بسیار شایع شده و مرگ و میر بالایی را موجب شده‌اند.


وی با بیان این که بیماری‌های قلبی و عروقی مهمترین عامل مرگ و میر در جهان محسوب می‌شود، تصریح  کرد: به طور کلی حدود یک سوم موارد مرگ و میر در بسیاری از مناطق دنیا مربوط به بیماری‌های قلبی و عروقی است.


رضایی منش تأکید کرد: بر اساس گزارش‌ها حملات قلبی یک عامل مهم و عمده مرگ و میر ناگهانی محسوب می‌شود و از هر پنج مورد مرگ و میر در جهان، حداقل یک مورد مربوط به حملات قلبی است.


وی با اشاره به اینکه تخمین دقیق شیوع حملات قلبی در جوامع و کشورهای مختلف دشوار است،خاطرنشان کرد: اگر چه بیماری‌های قلبی و عروقی هم در کشورهای در حال توسعه یافته بسیار شایع است، اما در سال‌های اخیر این بیماری‌ها در کشورهای در حال توسعه با سرعت بیشتری در مقایسه با کشورهای توسعه یافته افزایش یافته است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار