کد خبر: 669670
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۵
افرادی که اعتماد به نفس پایینی دارند، باید توجه داشته باشند که چند درصد از تصمیم‌گیری های آنها به خاطر خودشان و چند درصد به خاطر دیگران انجام می‌شود.

شبنم بیگلری  روانشناس بالینی گفت: اغلب مردم معنای واقعی کلمه اعتماد به نفس را به خوبی درک نمی کنند، به همین دلیل آن نوع از اعتماد به نفس و خودباوری را که مطلوب و مورد نظرشان است در زندگی تجربه نمی کنند.


وی همچنین درخصوص کلماتی که نشان از نداشتن اعتماد به نفس در افراد دارد، اظهار داشت: باید توجه داشت که بعد از به کار بردن این کلمات فرد چه اندازه ترس از مسئولیت دارد و یا اینکه چقدر به واقعیت نزدیک است.


وی ادامه داد: معمولاً این افراد ترس از مسئولیت‌پذیری دارند و گمان می کنند که هر کاری که به او سپرده می‌شود باید به طور کمال و تمام انجام دهند.


وی گفت: به کار بردن کلمه نمیدانم در این افراد معمولاً به خاطر ترس است، در واقع بعنوان یک کلمه دو وجهی که در چند درصد از مواقع از ترسی که ارزیابی شوند از کلمه نمی دانم استفاده می کنند.


بیگلری افزود: همچنین کلمه غیر ممکن در افرادی که اطلاعات کمتری  دارند به کار برده می‌شود.


وی در پایان گفت: کلماتی مثل نگران هستم و تشویش دارم علاوه براینکه می تواند حالت افسردگی را در فرد داشته باشد با اضطراب ارتباط مستقیم دارد و در فردی که می‌خواهد وانمود کند فردی دقیق و حساس است به کار می رود و توصیه می شود که این افراد دقت کنند که چند درصد از این تصمیم‌گیری ها به خاطر خودشان و چند درصد به خاطر دیگران است و معمولاً این دسته از افراد به کلاس‌های خودشناسی نیاز دارند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار