کد خبر: 669427
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۴
رئيس فدراسيون بدمينتون: انتظار مدال نداريم
وحيد صابري
هفدهمين دوره بازي‌هاي آسيايي در حالي از 28 شهريور به ميزباني اينچئون آغاز مي‌شود كه طبق برنامه‌ريزي وزارت ورزش اين روزها فدراسيون‌ها در نشست‌هاي خبري، آخرين عملكرد ملي پوشان اعزامي به مسابقات اينچئون را گزارش مي‌كنند. ديروز صبح نشست خبري دو فدراسيون دووميداني و بدمينتون بود كه روساي فدراسيون هر كدام گزارشي از عملكرد ملي‌پوشان اعزامي ارائه دادند.
 
كمتر از 48 ساعت گذشته، خبري مبني بر اعزام سجاد مرادي كاپيتان تيم دووميداني به مسابقات اينچئون اعلام شد، اما ديروز در كمال ناباوري رئيس فدراسيون دو‌و‌ميداني اعلام كرد كه سجاد مرادي و هادي سپهرزاد به خاطر مصدوميت نمي‌توانند به رقابت‌هاي اينچئون بروند.
 
افشين داوري در نشست خبري در آستانه بازي‌هاي آسيايي در خصوص شرايط نفرات اعزامي به اين رقابت‌ها اظهار داشت:در مدتي كه سپري شد نزديك به 60 نفر از ورزشكاران را به اردوهاي مختلف دعوت كرديم. اردوهاي داخلي و خارجي كه نزديك به سه هفته زير نظر مربيان برگزار شد، اما آنچه مهم بود اينكه با وجود تمام سختي‌ها توانستيم همه را برگزار كنيم.
 
وي در خصوص اينكه چرا مرادي و سپهرزاد به اينچئون اعزام نمي‌شوند، گفت: هميشه گفته‌ام كه مرادي ورزشكار بزرگي از لحاظ فني و اخلاقي است. اما او مصدوم است، در واقع مشكل پاشنه آشيل پا فرصت تمرين را به او به خوبي نداده است و نمي‌توانيم او را راهي مسابقات كنيم. سپهرزاد هم اين شرايط را دارد. معتقدم اين دو مي‌توانند شانس‌هاي مدال باشند، اما بايد به برنامه‌اي كه تدوين كرديم عمل كنيم.
 
رئيس فدراسيون دو و ميداني درباره ملي پوشان پرتاب ديسك و پرتاب چكش اظهار داشت: همانطور كه مي‌دانيد براي اين رقابت‌ها از حدادي و محمد صميمي استفاده خواهيم كرد. آنها تا به حال اردوهاي خوبي را در كيش و قشم گذرانده‌اند. حدادي حتي در ليگ دايموند هم شركت كرد و بعد از آن هم در اردوهاي روسيه و آلمان حضور داشت. اما ورزشكارانمان در پرتاب چكش بايد بگويم كه ‌رضا مقدم و كاوه موسوي هم مدتي در اردوي قشم بودند و سپس به اردوي بلاروس اعزام شدند و حدود شش ماه است كه در آنجا تمرين مي‌كنند.
 
مرادي در ادامه در مورد رجبي نماينده زن كشورمان اشاره كرد و گفت: ليلا رجبي پنج ماه است كه در كمپي در بلاروس تمرين مي‌كند. تا آنجا كه خبر دارم او از آمادگي بالايي برخوردار است.
وي در خصوص محمد ارزنده اظهار داشت: ارزنده 11 سال است كه در مسابقات شركت مي‌كند و خوشبختانه سال گذشته در رقابت‌هاي آسيايي به مدال رسيد. البته او مدتي مصدوم بود، اما وقتي پزشكان پس از معاينه او اعلام كردند مشكلي براي اعزام ندارد ما هم به خاطر اينكه او در چند سال گذشته چندين ركورد بالاي هشت متر داشته است و احساس كرديم كسب مدال در اينچئون دور از دسترس نيست، او را به مسابقات اعزام مي‌كنيم.
 
رئيس فدراسيون دو و ميداني در مورد امين نيكفر و اينكه او چقدر شانس مدال دارد، گفت: نيكفر در چند دوره مسابقات آسيايي شركت كرد، ولي هيچ وقت تا اين اندازه مسابقات و اردوهايش با برنامه نبوده است. احسان حدادي كه در روسيه مربي او بوده گفته كه از آمادگي بالايي بر‌خوردار است، اميدواريم در اينچئون بهترين مدال را بگيرد.
 
مرادي در مورد اينكه از 19 ورزشكار اعزامي فكر مي‌كنيد چند مدال مي‌توانيد كسب كنيد، گفت: نمي‌توان پيش‌بيني كرد چند مدال مي‌گيريم اما تمام سعي‌مان را در اين رقابت‌ها انجام خواهيم داد.
 
 رئيس فدراسيون بدمينتون: جوانگرايي كرديم
 
رئيس فدراسيون بدمينتون در آستانه بازي‌هاي آسيايي در خصوص شرايط نفرات اعزامي به اين رقابت‌ها گفت: نگاهمان در هفدهمين دوره از بازي‌هاي آسيايي ارائه عملكردي خوب از ورزشكاران است و انتظار مدال از آنها نداريم، چراكه در حال حاضر در شرايطي نيستيم كه با كشورهايي كه حرف اول را در سطح جهاني و آسيا مي‌زنند مقايسه شويم، اما با تلاشي كه كرده‌ايم پيشرفت خوبي داشته‌ايم.
 
پوريا با اشاره به اينكه هر وقت ورزشكار حرفه‌اي داشتيم مي‌توانيم به اهداف قهرماني نزديك شويم، اظهار داشت: خيلي‌ها از من سؤال مي‌كنند آيا مدال مي‌گيريم يا نه، بايد بگويم كه گرفتن مدال آن هم در آسيا به چيزهاي زيادي بستگي دارد. ما بايد سالن و امكانات لازم را داشته باشيم، تازه بعد از آن بايد در مسابقات بين‌المللي شركت كنيم، البته ما توجه ويژه‌اي به جوانگرايي تيم‌هاي ملي داشته‌ايم. تيم ملي بدمينتون كمي مسن بود و برنامه‌ريزي كرديم تا با جوانگرايي، نسل جديدي از استعدادها را به تيم‌ملي معرفي كنيم. براي همين همانطور كه گفتم فعلاً نگاهي به كسب مدال نداريم، چون هنوز راه زيادي باقي است.
 
وي در پاسخ به اين سؤال كه چه نتيجه‌اي را براي ورزشكاران اعزامي اين رشته به اينچئون پيش بيني مي‌كنيد، بيان كرد: همان طور كه گفتم هنوز نمي‌توانيم اميدي به كسب مدال داشته باشيم. رقباي ما در آسيا بسيار قوي هستند، البته ما برنامه‌ريزي خوبي داشته ايم و شمار اعزام‌ها نيز در سال منتهي به بازي‌هاي آسيايي دليلي بر اين مدعاست. به هر حال اميدواريم نتايج و عملكرد خوبي از نمايندگان بدمينتون در اينچئون شاهد باشيم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار