کد خبر: 665471
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۲
فاصله گرفتن زیاد بین دنیای فرزندان و والدین با اختلاف نسل‌ها تعبیر می‌شود، در اثر عدم درک متقابل موجب تعارض بین فرزندان و والدین می‌شود.

فاصله سنی زیاد بین والدین و فرزندان موجب عدم درک هویت اجتماعی و شخصیتی می‌شود و زبان مشترک بین آنها از بین می‌رود و فرزندان به خصوص در  سنین نوجوانی برای پرکردن این فلا ممکن است درگیر دوستی‌های خیابانی شوند که به دنبال آن آسیب در اجتماعی همراه خود دارد.

ناصر ملکی جامعه شناس درباره فاصله سنی زیاد در خانواده گفت: شکاف و گسست نسل‌ها که در اثر فاصله سنی زیاد بعضا ایجاد می‌شود.
 
مسئله است که خانواده‌ها با آن درگیر هستند و اختلافات ار آنجایی شروع می‌شود که والدین انتظار دارند که فرزندانشان از الگوی مورد نظر آنها پیروی کنند، در مقابل فرزندان به دلیل عدم سازگاری با الگوی والدینشان که متاثر از وسایل ارتباطی جدید است با والدینشان دچار چالش و اختلاف در زمینه مسائل ارزشی و اعتقادی و غیره می شوند.

وی همچنین ادامه داد: والدین اغلب نوجوانی و جوانی فرزندانشان را با نوجوانی و جوانی خود مقایسه می‌کنند و انتظار دارند از فرزندانشان مانند خودشان رفتار کنند که این مسئله مهمترین دلیل در بروز اختلاف است.

والدین باید با درک متقابل دنیای فرزندانشان را از دریچه خودشان نگاه کنند و خواسته‌های خود را به آنها تحمیل نکنند.

فاصله سنی زیاد میان والدین و فرزندان بعضا به سه و چهار نسل قبل برمی‌گردد والدین باید از سوی والدین جدی گرفته شود و با یه جوری برنامه‌ریزی کنند، فاصله سنی میان خود و فرزندانشان زیاد نباشد چرا که ریشه اصلی اختلافات میان والدین و فرزندان از اختلاف سنی زیاد نشات می‌گیرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار