کد خبر: 651890
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۳
کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه از علاقمندان به شنا خواست تا در رفتن به استخر افراط نکنند.

 


بهمن خدادادیان با اشاره به فعالیت 18 استخر در سطح شهر کرمانشاه عنوان کرد: این تعداد تمامی استخرهای دولتی و خصوصی شهر را شامل می شود.


به گفته خدادادیان استخرهایی که به لحاظ بهداشتی مشکل نداشته هر 15 روز یکبار و سایر استخرها به صورت هفته‌ای بازدید شده و علاوه بر نمونه برداری میکروبی و شیمیایی از آب آنها، وضعیت استخر به لحاظ وضعیت رختکن، دوش‌های حمام، زباله و مواردی همچون حوضچه کلر مورد بررسی قرار می گیرد.


کارشناس مسئول بهداشت محیط شهرستان کرمانشاه تصریح کرد: در حال حاضر پیگیری بحث ممانعت از کلرزنی گازی در استخرها در حال انجام است که بر این اساس استخرها نباید از کپسول کلر به منظور کلرزنی آب خود استفاده کنند و باید پودر کلر را مورد استفاده قرار دهند.


وی خاطر نشان کرد: کپسول کلر علاوه بر امکان انفجار، موجب ایجاد مسمومیت در آب شده که بر همین اساس استخرها باید استفاده از آن را کنار گذاشته و از پودر کلر استفاده کنند.


کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه تصریح کرد: در حال حاضر در 15 استخر استان استفاده از کپسول کلر به طور کامل کنار گذاشته شده و سه استخر دیگر نیز باید هر چه سریعتر و ظرف روزهای آینده پودر کلر را جایگزین کپسول کلر کنند.


خدادادیان با اشاره به بررسی میزان کلر موجود در آب استخر خاطر نشان کرد: افزایش میزان کلر از حد مجاز 0.6 تا 1.2 میلی گرم در لیتر در طولانی مدت موجب ایجاد عوارضی گوارشی و سرطان خواهد شد.


وی با بیان اینکه بهتر است افراد در رفتن به استخر افراط نداشته باشند، رفتن دوبار در هفته به استخر را مناسب دانست.


کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه از پلمپ یک استخر متخلف در سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: همچنین سال گذشته دو استخر تا مرحله پلمپ پیش رفتند، اما با پرداخت جریمه سنگین و انجام تمامی تعهدات بهداشتی پلمپ آنها منتفی شد.


خدادادیان در پایان از تمامی علاقمندان به شنا خواست تا به طور جد از شنا در آب‌های آزاد خودداری کرده و بدانند این کار علاوه بر مخاطرات پوستی و ناراحتی کبدی می تواند جان افراد را نیز به خطر اندازد.

منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار