کد خبر: 648316
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۶
دبیر انجمن خودروسازان در گفت‌وگو با «جوان‌آنلاين»:
دبیر انجمن خودروسازان در واكنش به سخنان نوبخت سخنگوي دولت مبني بر عدم افزايش قيمت خودرو گفت: من از آقاي دكتر نوبخت تعجب مي كنم، وي در اوايل دولت آقاي دكتر روحاني زماني كه هنوز به عنوان مشاور رئيس جمهور بودند، مشابه همين حرف‌ها را درباره خودرو زدند كه در جلسه اي با ايشان مواردي درباره صنعت خودرو، قيمت ها و غيره را به ايشان توضيح داديم كه وي قبول كرد و گفت من قبول دارم اطلاعاتم درست نبوده و حاضرم بيايم و اعلام كنم.
جوان‌آنلاين: احمد نعمت بخش در گفت‌وگو با «جوان‌آنلاين» در واكنش به سخنان اخير نوبخت سخنگوي دولت درباره عدم افزايش قيمت خودرو اظهارداشت: من از آقاي دكتر نوبخت تعجب مي كنم، وي در اوايل دولت آقاي دكتر روحاني زماني كه هنوز به عنوان مشاور رئيس جمهور بودند، مشابه همين حرف‌ها را درباره خودرو زدند كه در جلسه اي با ايشان مواردي درباره صنعت خودرو، قيمت ها و غيره را به ايشان توضيح داديم كه وي قبول كرد و گفت من قبول دارم اطلاعاتم درست نبوده و حاضرم بيايم و اعلام كنم. من تعجبم از آقاي دكتر نوبخت آن است كه دوباره چنين اظهاراتي داشته اند.
 

وي تصريح كرد: تمام اقلام تشكيل دهنده خودرو اعم از مواد اوليه، هزينه هاي دستمزد، آب، برق و گاز گران شده و ما با روشي كه دولت احمدي نژاد و دولت روحاني در دو سال گذشته انجام دادند بالغ بر 6 هزار ميليارد تومان زيان كرديم.
 

نعمت بخش افزود: آقاي دكتر نوبخت اول لطف كنند 6 هزارميليارد تومان بدهي دولت به خودروسازان، چكش را به ما بدهند تا ما قيمت خودرو را ثابت نگه داريم براي اينكه به استناد تبصره 101 قانون پنجم برنامه توسعه و ماده 90 اصل 44 قانون اساسي دولت مكلف شده است كه اگر قيمت كالايي را كمتر از قيمت بازار تعيين كند بايد كمك زيان بدهد؛ همانطور كه در صنعت لبني 300 ميليارد تومان به صنايع لبني اختصاص دادند كه شير ديگر گران نشود.
 

دبير انجمن خودروسازان عنوان كرد: حرف ما اين است كه شوراي رقابت در حال بررسي است و كارشناسان تشخيص داده اند كه قيمت ما بايد افزايش پيدا كند اما اين فرمايشي كه ايشان مي كنند را من متوجه نمي شوم. به نظرم اين ها بيايند 6 هزار ميليارد تومان را به ما بدهند بعد ما قيمت خودرو را ثابت نگه مي داريم.
 

وي با اشاره به اينكه شوراي رقابت هم دولتي است و رئيسش را رئيس جمهور تعيين مي كند، گفت: من همين قدر مي دانم كه ما داريم زيان مي دهيم و قرار هم نيست الي يوم القيامه ما زيان بدهيم؛ براي اينكه  6 هزار ميليارد تومان از توان مالي ما كم شده و در واقع انتظار داريم شوراي رقابت به وظيفه خودش عمل كند. در حال حاضر هم فرمول جديد دادند، اطلاعات جديد ما را گرفته اند و برايشان ثابت شده است كه ما در حال زيان هستيم.
 

نعمت بخش يادآور شد: هم اكنون تمام صنایع با افزایش قیمت روبرو شده‌اند حال چرا و به واسطه چه دلایلی خودرو نباید مشمول این افزایش قیمت‌ها قرار گیرد، مگر مواد اولیه و هزینه های تولید ارزان شده و یا هزینه کارگران نسبت به سال گذشته ارزان‌تر شده است.
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
0
0
با سلام.
آیاصنعت خودرو سازی اینقدر که به فکر سود هست به فکر بالا بردن امنیت خودروهای تولیدی و تامین سلامت سرنشینان هم هست؟ ...
سهراب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
0
0
... مردم دیگه نمیتونند هزینه سوء مدیریت ... را بپردازند دیگه خرید ارزانترین خودرو برای مردم آرزوی تقریبأ محالی شده
Agent 707
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
0
2
ای بابا قیمت ماشین 7تومنی شده 22تومن دیگه چقدر میخاین گرون کنین؟
جالب اینجاس که ما هم تند و تند ماشین میخریم انگار چه خبره!؟!؟!
پاسخ ها
montaghed
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
گل گفتي!ا...حالا6000ميليارد هم ميخاد!...
مردم هم مقصرن،جاي اينكه گرون ميشه نخرن فكر ميكنن اگه نخرن قحطي مياد!بدبختي ما يكي دوتا نيست آخه!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
0
0
مشکل از مردم شریفه !؟! چراکه نباید خورو خریداری بشه تا بمونه دستشون و مجبور بشن ارزونش کنن
علي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
0
1
راست گفته قيمت الان پرايد كمه بايد بشه 22ميليارد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
0
0
این حرف یعنی هنوز نوبخت را.......مسئله حل می شود . ... این صنعت عاجز از داشتن کیسه هوا وترمز مناسب و000 با خودرو های هوشمند حتی بدون پدال وفرمان اینده چه رقابتی می تواند بکند . ...
پاسخ ها
ایزدی.خرامه
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۶
به جای000از... استفاده میکردی معقول تر نبود؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
0
0
چرا مردم باید تاوان خودروسازان را بپردازند . مگر کیفیت خودروها تغییری رخ داده ...
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار