کد خبر: 645839
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۹
سعيد احمديان
بازتاب بين‌المللي اتفاقاتي كه در فاصله يك ماه مانده تا جام جهاني اطراف تيم ملي ايران مي‌افتد آن قدر تلخ است كه همه را شرمنده كرده؛ حاشيه‌هايي كه سبب شده برخي رسانه‌هاي بين‌المللي به تمسخر فوتبال ايران بپردازند و تصميم‌هايي را كه در مجموعه فدراسيون فوتبال ايران براي تيم ملي گرفته مي‌شود «شرمگين» بدانند و آن را به سخره بگيرند. ماجراها از رفتن تيم ملي با تنها 10 نفر به اردوي آفريقا‌آغاز شد و بعد از آن با اعتراض ملي پوشان به پيراهن‌هاي بي‌كيفيت تيم ملي ادامه پيدا كرد؛ پيراهن‌هايي كه به گفته ملي پوشان با شست وشو 10 سانت آب مي‌رفت و كوتاه مي‌شد، بعد هم واكنش طنزآميز كفاشيان به اعتراض‌ها به لباس‌هاي تيم ملي بود كه سوژه رسانه‌هاي خارجي شد، آنجايي كه گفت بازيكنان تيم ملي بدانند كه بايد به خاطر اقتصاد مقاومتي در جام جهاني از پيراهن‌هايشان مراقبت كنند كه اين پيراهن تنها براي يك بازي نيست و مبادا آن را هديه بدهند!اين اظهارات عجيب باعث شد تا دوباره رسانه‌هاي خارجي، از اين حاشيه‌ها سوء‌استفاده كنند و گزارش‌هاي تمسخر‌آميزي را از ايران روي خروجي كشورشان قرار دهند.
البته اين اولين بار نيست كه اقدامات و تصميم‌هاي فدراسيون فوتبال از زماني كه علي كفاشيان مسئوليت آن را بر عهده گرفته اين طور در جهان مضحكه عام و خاص مي‌شود. در كارنامه شش ساله كفاشيان مي‌توان آن قدر اتفاقات عجيب و غريب بيرون كشيد كه نمونه‌هاي آن را شايد تنها در ايران بتوان مشاهده كرد. تصور مي‌شد با صعود ايران به جام جهاني و بيشتر شدن تجربه رئيس خنده‌‌روي فدراسيون فوتبال در اين سال‌ها، او پس از اين پخته‌تر صحبت خواهد كرد و تصميم خواهد گرفت اما انگار اين انتظارها بيهوده بود و حالا در حالي كه زمان زيادي تا شروع بازي‌هاي ايران در جام جهاني باقي نمانده، علي كفاشيان همان مدير سابق است كه هميشه سعي دارد با خنده‌هاي مرموزانه‌اش به بدترين شكل ممكن فوتبال ايران را مديريت كند، آن هم رشته ورزشي كه بيشتر از يك ورزش در كشور‌مان مطرح است و نتايج آن با غرور هر ايراني پيوند خورده است.
علي كفاشيان هنوز انگار اهميت پستي كه عهده‌دار است و جام جهاني را درك نكرده است و نمي‌داند كه انگار قرار است تيم ملي فوتبال كشورمان در بزرگ‌ترين تورنمنت فوتبال دنيا به ميدان برود؛ تورنمنتي كه خيلي از كشورها حسرت شركت در آن را مي‌خورند و پشت درهاي بسته آن مانده‌اند اما ايران يكي از 32 تيم خوشبختي است كه در جام جهاني حضور دارد. حضور در چنين مسابقاتي و در چنين سطحي به طور حتم يك تدارك ويژه و البته متناسب با شأن و منزلت تيم ملي فوتبال كشورمان مي‌خواهد، اما با حاشيه اين چند وقت اخير و بازتاب منفي آن در رسانه‌هاي خارجي مي‌توان به صراحت گفت كه مجموعه فدراسيون فوتبال و در رأس آن علي كفاشيان در آزمون آماده‌سازي تيم ملي نتوانسته مديريتي در شأن تيم ملي و نام ايران داشته باشد.
هر چند الان دير است و با حاشيه‌هايي كه بر سر پيراهن تيم ملي به وجود آمده منزلت تيم ملي خدشه‌دار شده، اما بايد علي كفاشيان با درك شرايط ويژه تيم ملي، در ادامه سعي كند پخته‌تر و سنجيده‌تر عمل كند و تصميم بگيرد و دوباره اجازه ندهد كه فوتبال ايران آن هم به خاطر يك پيراهن مضحكه شود. بديهي است كه فوتبال از شكل يك ورزش و سرگرمي خارج شده و مسابقات جام جهاني تبديل به مكاني مي‌شود كه يك تيم، نماد فرهنگ و مردمش است و هر گونه حاشيه مي‌تواند به چهره ايران ضربه بزند. با توجه به اين ضروري است كه رئيس فدراسيون فوتبال با كنار گذاشتن مديريت خنده و پاسخ‌هاي تمسخر آميزي كه باعث به سخره گرفتن تيم ملي فوتبال در بين جهانيان مي‌شود، سعي كند در روزهاي باقي مانده تا جام جهاني و همچنين در برزيل، مديريتي در شأن نام ايران داشته باشد، نه اينكه با حرف‌هاي نسنجيده كاري كند كه امروز رسانه‌هاي خارجي استفاده كردن بازيكنان تيم ملي از يك پيراهن در طول جام جهاني را به مشكلات اقتصادي ربط بدهند و بگويند ايراني‌ها از تهيه پيراهن هم براي تيم ملي كشورشان عاجزند و البته منبع‌شان هم صحبت‌هاي كفاشيان باشد كه گفته است به خاطر اقتصاد مقاومتي بايد ملي پوشان مراقب پيراهن‌هايشان باشند!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار