کد خبر: 644333
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۴
صعود مقتدرانه رئال‌مادريد به فينال ليگ قهرمانان
نخستين ديدار حساس از دور برگشت نيمه نهايي ليگ قهرمانان اروپا در حالي برگزار شد كه...
شيوا نوروزي

نخستين ديدار حساس از دور برگشت نيمه نهايي ليگ قهرمانان اروپا در حالي برگزار شد كه در بازي رفت شاگردان آنچلوتي توانسته بودند درسانتياگو برنابئو با نتيجه يك بر صفر به پيروزي برسند و در ديدار برگشت هم موفق شدند با چهار گل تيم قدرتمند آلماني را از پيش‌رو بردارند و مقتدرانه راهي ديدار نهايي شوند.

اين بازي كه در ورزشگاه 66 نفري ورزشگاه آليانس آرنا برگزار شد در ابتدا تصور مي‌شد بايرني‌ها بازي خوبي را به نمايش مي‌گذارند، اما گل دقيقه 16 راموس شوك عجيبي را به بازيكنان بايرن وارد كرد. اين شوك به حدي بود كه بازيكنان بايرن تا دقايقي توپ و ميدان را گم كرده بودند و همين كافي بود تا چهار دقيقه بعد راموس دوباره گلزني كند و سكوت مرگباري بر ورزشگاه حاكم شود. در ادامه دفاع فوق‌العاده رئال باعث شد بايرن با وجود اينكه مالكيت توپ را در اختيار داشت نتواند موقعيتي روي دروازه اين تيم ايجاد كند. شاگردان آنجلوتي كه مي‌دانستند بايرن چيزي براي از دست دادن ندارد سعي در ضد‌حمله بودند تا اينكه در دقيقه 34 روي يك ضد حمله، رونالدو با پاس طلايي بيل توانست گل سوم را به ثمر برساند. رونالدو با اين گل تعداد گل‌هاي خود را در اين فصل ليگ قهرمانان به عدد 15 رساند تا ركورد بيشترين تعداد گل در يك فصل اين رقابت‌ها را بشكند. اما بازهم اين پايان كار نبود، چرا كه رونالدو در دقيقه 90 از روي يك ضربه كاشته در پشت محوطه جريمه گل چهارم را در حالي كه خط دفاع بايرن به هوا پريده بود با زيركي توپ را از زير پاهاي خط دفاعي به تور دروازه بايرن چسباند تا باواريايي‌ها شكست سنگيني را در خانه متحمل شوند. كريستيانو رونالدو نيز با اين دو گلي كه به ثمر رساند، در جدول گلزنان ليگ قهرمانان اروپا 16 گله شد تا ضمن شكستن ركورد 14 گل ليونل مسي، ركوردي جديد از خود خلق كند. به اين ترتيب رئال مادريد در مجموع دو ديدار رفت و برگشت بايرن مونيخ مدافع عنوان قهرماني رقابت‌ها را با نتيجه 5 بر صفر شكست داد و بعد از 12 سال به فينال اين رقابت‌ها رسيد. رئال در سه فصل گذشته در مرحله نيمه نهايي رقابت‌ها حذف شده بود.

آنچلوتي: برابر بايرن بي‌نقص بوديم

سرمربي رئال‌مادريد با رضايت از نتيجه‌ كسب شده برابر بايرن‌ مونيخ، نمايش بازيكنان تيمش را كاملاً بي‌نقص و عالي توصيف كرد. آنچلوتي با اشاره به اينكه در اين بازي شگفت‌زده نشدم، اظهار داشت: نمايش بي‌نظيري از خودمان نشان داديم. تمام اعضاي تيم متحد بودند تا به فينال راه پيدا كنيم. از نمايش بازيكنانم كاملاً راضي هستم؛ چراكه بازي بي‌نقصي را به نمايش گذاشتيم. البته از نمايش بازيكنان تيمم اصلا شگفت‌زده نشدم. چراكه بازيكنانم امسال در اكثر بازي‌هاي ليگ قهرمانان اروپا نمايش خوبي داشتند. اكنون همه ما خوشحال هستيم كه توانسته‌ايم به فينال راه يابيم. كارلو آنچلوتي درباره اينكه دوست دارد چه تيمي در ديدار نهايي ليگ قهرمانان اروپا بازي كند، گفت: نمي‌دانم در ديگر ديدار مرحله نيمه نهايي چه اتفاقاتي خواهد افتاد. چلسي تيمي باتجربه است و ما تيم بسيار قدرتمند. آتلتيكو مادريد نيز در اين فصل تيم قدرتمندي بوده است كه در صدر جدول ليگا قرار دارد و روبه‌رو شدن با آنها نيز چالش مهمي براي ماست. مهم نيست با چه تيمي روبه‌رو مي‌شويم. در هر دو صورت بايد براي كسب پيروزي بجنگيم.

گوارديولا: تلخ‌ترين شكست‌ دوران مربيگري‌‌ام بود

سرمربي بايرن مونيخ شكست برابر رئال‌مادريد را يكي از تلخ‌ترين شكست‌هاي دوران مربيگري‌ خود مي‌داند. گوآرديولا، پس از قبول شكست تحقيرآميز برابر رئال مادريد گفت: بازي بسيار بدي را به نمايش گذاشتيم و من مسئول آن هستم. بايد شكست برابر رئال مادريد را به فراموشي بسپاريم، زيرا توانستيم تجربه گرانبهايي از بازي برابر تيم بزرگي همچون رئال مادريد به دست آوريم. در كل دليل شكست ما برابر رئال مادريد اين بود كه بازي با توپ ما نسبت به آنها خيلي كم بود. اگر نتوانيد برابر تيمي مثل رئال مادريد بازي را در كنترل خود در آوريد، شانس برنده شدن نداريد.

رونالدو: رئال شايستگي فيناليست شدن را داشت

ستاره پرتغالي رئال مادريد معتقد است تيمش با شايستگي راهي فينال ليگ قهرمانان اروپا شده است. رونالدو پس از دو گلي كه به ثمر رساند گفت:عملكرد بسيار خوبي به نمايش گذاشتيم و شايستگي رسيدن به فينال را داشتيم. مدت‌ها در نيمه‌نهايي حذف مي‌شديم و اين مسئله برايمان آزاردهنده شده بود. رونالدو با اشاره به اينكه توانسته ركورد ليگ قهرمانان را هم از آن خود كند، اظهار داشت: با دو گلي كه در اين مسابقه زدم، 16 گله شدم و توانستم ركورد 14 گله مسي را بشكنم. البته من به دنبال اين ركورد بودم و مي‌دانستم كه به يك گل نياز دارم، اما اگر اين اتفاق نمي‌افتاد، ديوانه نمي‌‌شدم. به هر حال در آن لحظه بيل توپ فوق‌العاده‌اي را برايم ارسال كرد. واقعاً بايد بگويم كه تمام تيم به من كمك كردند تا گلزني كنم.

راموس: ليگ قهرمانان يك گل مقابل بايرن به من بدهكار بود

مدافع رئال مادريد اعلام كرد ليگ قهرمانان يك گل مقابل بايرن‌مونيخ به او بدهكار بوده است. سرخيو راموس كه دو گل از چهار تيمش برابر بايرن را به ثمر رسانده بود، گفت: حقيقت اين است كه گل‌هاي من كم‌اهميت‌ بود، چراكه تيم مهم‌ترين چيز است البته گلزني براي هر بازيكني لذت‌بخش است و دو گلي كه در اين مسابقه زدم، رويا بود. در كل بازي بي‌عيب و نقصي را انجام داديم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار