کد خبر: 620586
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۲ - ۲۰:۳۵
شریعتمداری سرپرست وزارت ورزش و جوانان و معاون اجرایی رئیس جمهور :
سرپرست وزارت ورزش وجوانان، ورزش را چشم و چراغ ملت در دوران جنگ و صلح توصیف کرد و گفت : ورزش در همه ایام عامل پیوند مردم است و به هیچ عنوان این موضوع در دولت یازدهم مورد بی مهری قرار نمی گیرد.
سرپرست وزارت ورزش وجوانان، ورزش را چشم و چراغ ملت در دوران جنگ و صلح توصیف کرد و گفت : ورزش در همه ایام عامل پیوند مردم است و به هیچ عنوان این موضوع در دولت یازدهم مورد بی مهری قرار نمی گیرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورز ش و جوانان ، شریعتمداری با بیان اینکه ورزش هرگز نمی تواند به محاق برود گفت : ارتباط این مقوله با سلامتی و اشاعه صلح بین ملت ها ، از عناصر اهمیت این حوزه است . وی با اشاره به اهمیت تخصص گرایی در حوزه های مختلف وزارتی آن را ناکافی دانست و گفت : اینگونه نیست که تمامی مدیران تمامی علوم را بدانند بلکه باید در بخش های مختلف از مشورت دیگران بهره گیرند .

وی این وی‍‍ژ‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍گی را خصیصه یک مدیر قوی توصیف کرد و افزود : این موضوع برای وزارت ورزش و جوانان هم صدق می کند و این انتظار عجیبی است که بخواهیم مدیر این حوزه در همه امور مربوط به این وزارتخانه متخصص جامع باشد .

سرپرست وزارت ورزش و جوانان در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان ادامه داد :زمانی هاشمی طبا ، مهرعلیزاده ، علی آبادی و عباسی انتخاب شدند و در یک حوزه تخصص داشتند با فراز و فرود بسیار هم دراین بخش کارکردند .

وی در خصوص انتخاب دکتر سجادی به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان گفت: از اولین رییس در این بخش تا آقای عباسی بدون اغراق، هیچ کدام تخصصی در حد دکتر سجادی نداشتند. او تنها وزیری است که در این سطح از تخصص در حوزه ورزش قرار دارد و ما معتقدیم باید از دانش و آگاهی وی بهره گرفته شود .

شریعتمداری با اشاره به نزدیکی دکتر سجادی با حوزه جوان اظهار داشت : وی چندین سال در دانشگاه تدریس کرده در آموزش و پرورش معاون وزیر و مدیر کل بوده است . جوانان و نوجوانان را در حوزه کاری اش خوب می شناسد تالیفات خوبی دارد که بیانگر ‌ تجربیاتی است که در این زمینه دارد یعنی کارهای تحلیلی پژوهشی درحوزه جوانان کرده است . 

وی ادامه داد : وزیر پیشنهادی حضور جوانان را در نظام اجتماعی خوب می شناسد و دراین خصوص برنامه دارد.

وی درادامه بااشاره به اهمیت موضوع ورزش و جوانان گفت : همه باید کمک کنند ، ‌موضوع ورزش و جوانان بسیار مهم و پیچیده است که نیاز به همیاری وتعامل همه دستگاهها دارد .

سرپرست وزارت ورزش و جوانان دراین خصوص توضیح داد: ورزش موضوعی فرابخشی و فراقوه ای است و قوانین متناسب با خود را می خواهد که باید برای ورزش تدوین شود .

سرپرست وزارت ورزش و جوانان درادامه با ناکارامد خواندن قوانین موجود در حوزه ورزش اظهار داشت : متاسفانه قوانین ورزش ، علیل ترین قوانین موجود در کشور است که باید برای اصلاح آن گام های بلندی در این زمینه برداشته شود .این حوزه نیازمند تعامل با قوه مقننه و سایر نهادها از جمله وزارت علوم تحقیقات و فن آوری و آموزش و پرورش است .

وی ادامه داد : این دو حوزه همانند دوبال عمل می کنندو می توانند موضوع ورزش را در کنار وزیر ورزش وجوانان که قوه عاقله این موضوع است در مسیر توسعه قرار دهند.

شریعتمداری درادامه با اشاره به اهمیت دولت نسبت به وزارت ورزش و جوانان اظهار داشت : دکتر روحانی از دکتر صالحی به عنوان مسوول کارگروه انتخاب وزرای بخش فرهنگی دولت بهره گرفته بودند و این بیانگر اهمیت حضور وی در دولت بود .

وی تصریح کرد : دکتر صالحی معاونت فرهنگی مرکز تحقیقات استراتژیک را در یک دوره 8 ساله برعهده داشتند تالیفاتی مهمی را هم دراین حوزه داشتند هرچند به جوسازی هایی علیه وی صورت گرفت شد ولی واقعیت این است که دکتر صالحی پژوهش هایی قابل ملاحظه داشتند و واقعیت این است دکتر روحانی تلاش کرده بود فرد جامع الشرایطی را با حداقل ضریب خطا برای این پست انتخاب کند .

پس از اینکه دکتر صالحی و دکتر سلطانی فر نتوانستند از رای مجلس برخوردار شوند طبیعی است که فرد سومی برای این پست انتخاب شد و آن هم کسی نبود جز دکتر سجادی که از ابتدا به عنوان گزینه برای وزارت ورزش و جوانان مطرح بود .

سرپرست وزارت ورزش و جوانان درا ادامه به دیدارش با سب بلاتر رییس فدراسیون جهانی فیفا اشاره کرد و گفت : ما دیروز به مناسبت زدن پلی بین ورزش و مسائل زیست محیطی ، نشستی با سپ بلاتر داشتیم ودراین شست به توجه کمیته بین المللی المپیک به محیط زیست اشاره کردیم بلاتر دراین جلسه اعلام کرد فیفا دراین زمینه چه اقداماتی را در دستور کارخود دارد و گفتیم آیا وقت آن نرسیده ما بین مسائل زیست محیطی و فوتبال رابطه ایجاد کنیم ؟

وی ادامه داد : به این وسیله این باب موضوع را باز کردیم ایشان ابراز علاقمندی کردند وگفتند یک دفتراجتماعی در فیفا داریم که متولی مسائل زیست محیطی است ولی من می خواهم با نشست هایی که اینجا داشتیم به طور اختصاصی یک بخش جداگانه ای را تعبیه کنم و یا این مذاکرات الهام گرفت.

وی تصریح کرد : سپس بلاتر از موزه حیات وحش بازدید کرد و در حاشیه بازدید با یوزپلنگ آسیایی مواجه شد و این موضوع برایشان جالب شدو جاذبه داشت این یوزپلنگ خصوصیت ویژه ی ورزشی هم دارد که بسیار تیزپا است که در 3 ثانیه سرعتش را به 100 کیلومتر در ساعت می رساند.


وی ادامه داد : دراین نشست دکتر سجادی نیز حضور داشتند و فصل جدید را از مسائل زیست محیطی را بیان کردند که بسیار بدیع بود و اینکه وی زمینه های جانبی مرتبط با ورزش اطلاعات وسیعی دارند نیز بسیار قابل توجه است .

سرپر ست وزارت ورزش و جوانان با اشاره به توانایی های دکتر سجادی تاکید کرد :‌ شما با یک وزیر ورزش که تنها در زمینه تجربی کار کرده مواجه نیستید بلکه با یک وزیر که تجربه اجرایی و آکادمیک دارد همراه هستید .

وی در مورد عدم پیشینه سیاسی دکتر سجادی وچگونگی حمایت احزاب از وی در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت : ما مفتخریم که دولت تدبیر و امید با مشی اعتدال دارای یک حزب نبوده بلکه تمامی احزاب که نگاهی به اعتدال داشتند طرفدار این حزب هستند،‌دکتر سجادی هم حتما اعتماد و حمایت تمام احزاب اعتدال را خواهد داشت،‌ایشان هیچ وابستگی سیاسی حزبی به دسته مشخص ندارد و من این را یک نقص برای وزیر نمی دانم .

شریعتمداری در ادامه از ورزش به عنوان چشم و چراغ ملتها در دوران جنگ و صلح نام برد و گفت : دولتها در همه ایام ورزش را عامل پیوند مردم میدانند و به هیچ عنوان این موضوع در میان دولت مردان مورد بی مهری و یی اعتنایی قرار نمی گیرد.

وی ادامه داد : ورزش هرگز به محاق نمی رود چون به سلامتی انسان بستگی دارد . چون عامل اشاعه صلح بین ملت ها است به عنوان مثال اندریانیک تیموریان همان قدر در فوتبال ما اهمیت دارد که مهدوی کیا یا کریم باقری اهمیت دارند. این یعنی ورزش که بزرگ تر از گنجاندنش در دسته جات واحراب سیاسی است .

سرپرست وزارت ورزش و جوانان افزود : با این نگاه و تفکرات ؛‌به نظر من دکتر سجادی علاوه بر این که خود دارای شخصیت و صلاحیت هستند موضوع مرتبط با ایشان(ورزش و جوانان) مورد توجه و اهتمام دولت است که می توان از آن به عنوان مهم ترین موضوع و برنامه دولت روحانی در دوره تبلیغات انتخاباتی شان نام برد.

وی گفت : دکتر روحانی بازگرداندن نشاط اجتماعی را در جامعه در دستور کار خود دارد و به صراحت موضوع جوان را مورد تاکید قرار داده و من فکر نمی کنم به هیچ وجه این موارد ، مورد بی اعتنایی قرار بگیرد چرا که کشور ما کشوری جوان است و در این کشور بدون اعتنا به جوان نمی شود کار جدی در دولت انجام داد.

وی درادامه به محدودیتهای مالی در کشور اشاره کرد و افزود : به عنوان مثال برای انجام فعالیت های عمرانی به یازده هزار میلیارد تومان نیاز داریم، پروژه های در جریان، تنها در حوزه ورزش 3600 مورد هستند .این ها یازده هزار میلیارد تومان منابع می خواهد. هزار وصد میلیاردش را روی کاغذ داریم که تنها 10 درصدش که تخصیص یافته کمتر است از آن چه پیش بینی شده.با این که محدودیت های منابع را بر روی ورزش بار کنیم این گونه نیست بلکه این مسئله در همه بخش ها وجود دارد.

شریعتمداری توضیح داد‌: من قصد بدنمایی و سیاه نمایی ندارم. همه انهایی که پیش از ما بوده اند تلاش خود را کرده اند اما این واقعیت غیر قابل انکار است. 170 هزار میلیارد منابع درامدی در اصلاحیه بودجه پیش بینی شده است و ما پیش بینی نمی کنیم که بیشتر از 129 هزار میلیلرد محقق شود واین تازه خوش بینانه است. 

وی افزود : البته متممی دویست و چهل هزار میلیارد که به مجلس رفت و تصویب شده ، 179 هزار میلیارد که این خود قابل بحث است. این که ما پیش بینی می کنیم بین 110 تا 120 هزار میلیارد است که 128 هزار میلیارد هزینه جاری است و عمرانی تقریبا صفر است و همین الان تخصیص عمرانی زیر 10 درصد است.خوب در این شرایط ورزش هم همانند سایر بخش ها دچار عذاب وگرفتاری است . این موضوع مختص به ورزش نیست.

وی درادامه با ابراز رضایت از شرایط اظهار داشت : فردا ( یکشنبه ) انشاالله با اعتماد به نمایندگان محترم وزیر انتخاب می شود .هرچند مجلس پیچیدگی های خاص خود را دارد و پیش بینی رای در مجلس تقریبا غیر ممکن است و هیچ کس نمی تواند ادعا کند که نتیجه رای مجلس را می داند حتی کسانی که صد در صد با نمایندگان مصاحبه می کنند.دلیل ندارد نمایندگان مجلس رای مخفی خود را اعلام کنند به همین دلیل در رای داردن ازاد هستند . 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار