کد خبر: 618041
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۶
جنجال ها فروکش کرده و کمتر کسی پیدا می شود که این روزها حرف از تبانی و رشوه در فوتبال بزند.

شیوا نوروزی - جنجال ها فروکش کرده و کمتر کسی پیدا می شود که این روزها حرف از تبانی و رشوه در فوتبال بزند. البته اتفاق عجیبی نیست و از اول هم می دانستیم خیلی زود آب ها از آسیاب می افتد و کسی پیگیر تهمت هایی که به واقعیت نزدیک است را نمی گیرد.

اخراج و پنالتی مشکوکی که محسن قهرمانی برای سپاهان گرفت جرقه ای بود تا خیلی ها حرف های نگفته شان را بر زبان بیاورند. علی دایی که از باخت ناعادلانه تیمش حسابی شاکی بود اول از همه لب به گفتن حقایق و پشت پرده هایی باز کرد که هیچ کس جرات گفتنش را نداشت. بقیه ماجرا را هم که خودتان بهتر می دانید. مربیان، مدیران و داوران زیادی در مصاحبه هایشان از پیشنهادهای تبانی که به آن ها شده حرف زدند. هرچند عده ای خیلی سریع موضعشان را تغییر دادند اما کمیته انضباطی و ستاد مبارزه با تخلفات حرفه‌ای فوتبال قول دادند تا آخر پای کار باشند و تا شناسایی و جریمه خاطیان دست از تلاش نکشند. منتها همان طور که انتظار می رفت پس از چند روز پرحاشیه همه بی خیال پیگیری شدند.

پس از محروم کردن داوران بازی سپاهان – پرسپولیس، بدنساز سرخپوشان و چند نفر دیگر از سوی ستاد مبارزه با تخلفات حرفه‌ای فوتبال مسئولان مربوطه به خواب زمستانی فرو رفتند؛ دیگر نه خبری از علیپور است و نه کمیته انضباطی جدیتی از خودنشان می دهد. این در حالی است که تا همین چند وقت پیش همه با توپ پر و قیافه حق به جانب از برخورد با فساد و تبانی در فوتبال بی در و پیکرمان حرف می زدند تا آنجا که برخی ها تصور کردند این بار قطعا دست دلالان و اختاپوس ها پشت پرده رو می شود. اما باز هم هیچ اتفاقی نیفتاد و اختاپوس ها مشغول کاسبی هستند.

39 روز از آن جنجال می گذرد ولی آب از آب تکان نخورده و فوتبال ناپاک ایران هیچ فرقی با قبل ندارد. پرسپولیس دو هفته متوالی است که برده و علی دایی نیز فعلا حرفی از تبانی نمی زند و جالب تر اينكه به قضاوت داوران انتقادی هم ندارد. مدیرعامل پرسپولیس هم که فعلا سر گرم حضور در جمع اهالی سینما مفسدين مالي و عابر بانك هاست سرخاراندن هم ندارد. با این حساب می توان نتیجه گرفت در صورت شکست یک تیم مطرح و اعتراض کادر فنی شان مسئولان ذی صلاح دوباره یاد برخورد با مفسدان فوتبالی می افتند. البته برنامه نود نیز پتانسیل به راه انداختن موجی تازه را دارد.

ولی چه فایده! آن ها که وظیفه ریشه کن کردن فساد در فوتبال را دارند بهتر از هر کسی می دانند تهدید و برخوردهای گاه و بی گاه فایده که ندارد هیچ بلکه اسباب جری تر شدن خاطیان را هم فراهم می کند. در سال های اخیر کمیته انضباطی بارها دم از پیگیری اتهامات زده و این در حالی است که دبیر هیئت رسیدگی به تخلفات فوتبال حرفه‌ای نیز به کمک آن ها آمده. با این وجود عملا هیچ برخورد جدی که درس عبرت سایرین شود و مردم باور کنند عزم جدی برای رسیدن به فوتبال پاک وجود دارد نشده است. بدتر از همه اینکه سکوت کردن مطلعین و آن ها که وظیفه مبارزه با فساد به شایعات دامن می زند و این ذهنیت را به وجود می آورد که برخی ها عمدا و برای آنکه واقعیت ها رو نشود سکوت می کنند، واقعیتی که پای خیلی ها را به این جریان باز می کند.

بگذريم مي خواستيم بگوییم اهالی رسانه و مردم که این روزها به شدت نسبت به فوتبال حساس شده اند بحث تبانی را از یاد نبرده و منتظرند ببینند آخر ماجرا چه می شود. ولی گویا خیلی ها دوست دارند این موضوع به دست فراموشی سپرده شود!  

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار