کد خبر: 609703
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۶
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: کمبود نیروی انسانی به ویژه در زمینه تامین کادر آموزشی مقطع ابتدایی، مشکل اصلی آموزش و پرورش استان آنهم در مناطق روستایی، دورافتاده و محروم است.
بهروج
 به گزارش جوان، ˈحجت الله کلانتریˈ  در کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی لرستان افزود: درهمین ارتباط با جذب نیرو از طریق طرح سرباز معلم و همچنین تبدیل وضعیت 466 نفر از نیروهای کار معین، بخشی از این مشکل رفع شده است.

وی اظهار کرد: این درحالی است که در مناطق شهری به دلیل تراکم نیرو و وجود پرسنل آموزشی مازاد، این سازمان با حدود 40 هزار ساعت کسری مواجه است.

وی تصریح کرد: این میزان کسری کار آموزشی ناشی از کمبود فضای آموزشی لازم برای برگزاری کلاس های درس در مناطق شهری استان لرستان است.

کلانتری، کمبود منابع مالی و اعتبارات را دیگر مشکل آموزش و پرورش لرستان عنوان کرد و گفت: برای بازگشایی مدارس در مهرماه امسال با چالش جدی کمبود اعتبار مواجه هستیم.

وی تصریح کرد: مشکلات مالی و کمبود منابع اعتباری بیشتر در زمینه تجهیز و آماده سازی فضاهای آموزشی مشکلاتی را ایجاد کرده است.

به گفته وی، برای رفع این مشکل نیز با همکاری اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان، برنامه ریزی و هماهنگی های بعمل آمده است.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان در خصوص هوشمندسازی مدارس نیز اظهار داشت: کسری اعتبارات و منابع مالی، مانع اصلی اجرای کامل و جامع طرح هوشمندسازی مدارس استان است.

وی تاکید کرد: به همین دلیل در بحث هوشمند سازی مدارس، استان لرستان 40 درصد نسبت به طرح پیش بینی شده برنامه پنجم توسعه عقب است.

کلانتری همچنین از برگزاری 90 دوره آموزش ضمن خدمت برای فرهنگیان خبر داد و گفت: 50 درصد دوره های آموزشی در شهریور و 50 درصد دیگر در مهر ماه امسال برگزار خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار