کد خبر: 600888
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۹
چند روز پيش براي خريد مجله‌اي به دكه روزنامه‌فروشي رفته بودم، همين طور كه در ميان نشريات ورانداز مي‌كردم، ناگهان چشمم به تصوير گل‌درشت «مهند» بازيگر تركيه‌اي افتاد كه بزرگ پشت جلد مجله‌اي چاپ شده بود.
وحيد مهري| چند روز پيش براي خريد مجله‌اي به دكه روزنامه‌فروشي رفته بودم، همين طور كه در ميان نشريات ورانداز مي‌كردم، ناگهان چشمم به تصوير گل‌درشت «مهند» بازيگر تركيه‌اي افتاد كه بزرگ پشت جلد مجله‌اي چاپ شده بود و البته چيزي كه بيشتر مرا متعجب كرد، آن بود كه آن نشريه زرد متعلق به يكي از مجريان معروف تلويزيوني بود؛ ‌كسي كه خودش در جريان امور فرهنگي قرار دارد و به ‌خوبي با مسائل آشناست، حدود و ثغور خط قرمزها را مي‌داند، خود او هم فردي مذهبي است، البته به كرار در صحبت‌هاي خود از مسائل فرهنگي، سخن‌سرايي كرده است، با اين وجود هر بار مجله او دسته‌گلي تازه در اين امور به آب مي‌دهد!

عكس بزرگ بازيگران ترك با تيترهايي از قبيل بيوگرافي مهند (كيفانش تاتليتوج بازيگر سرشناس تركيه‌اي)، ازدواج مهند با ملكه هلندي، پايان سريال حريم سلطان چه مي‌شود و... روي جلد اكثر مجلات زرد و گيشه‌پسند ديده مي‌شود كه خود جاي بحث دارد؛ مجلاتي كه چنان به اين سريال‌ها و فيلم‌هاي ماهواره‌اي مي‌پردازند كه گويي اين سريال‌ها هر شب روي آنتن شبكه‌هاي داخلي ايران هستند و تماشاي آن نيز براي همه مردم موضوعي عادي و طبيعي است، ولي سخن ما اين است چرا بايد در مجله زير نظر اين آقاي مجري چنين مطالب و عكس‌هايي چاپ شود؟!

قطعاً حضور و بروز در عرصه فرهنگي و چاپ نشريه حركت خوبي است كه از سوي برخي مجريان و فعالان تلويزيوني هم رايج شده زيرا در عين حال كه از تريبون رسانه عمومي استفاده مي‌كنند و دايره ارتباطات آنها قوي است، با كم و كيف امور هم تا حدودي آشنايي دارند و مي‌توانند نقش مؤثري در اين عرصه ايفا كنند، اما اين سؤال پيش مي‌آيد چرا مجري‌هاي رسانه ملي در وادي مجلات زرد يا به قول جلال آل‌احمد رنگين‌نامه‌ها اين قدر دست دارند، چنانچه حتي يكي از آقايان مجري گروهي از  مجلات زرد را اداره مي‌كند. در يكي از برنامه‌هاي تلويزيوني همين مجري! در حالي‌ كه يكي از مجلاتش روي ميز قرار داشت، علناً به تبليغ مجله خودش پرداخت و گلايه‌مند كه چرا به حوزه نشر چندان اهميت داده نمي‌شود و هر بار شاهد كاهش مكان‌هاي عرضه و توزيع مناسب هستيم، در حالي كه تلويزيون چندان قرابتي با معرفي كتاب و مجلات و روزنامه‌ها و در كل بالا بردن سرانه مطالعاتي ندارد و حالا اينطور كه به نظر مي‌رسد موج تماشاي شبكه ماهواره‌اي GEM آنقدر گسترده و فراگير شده كه نه تنها مردم به تماشاي سريال‌هاي نازل آن مي‌نشينند بلكه آقايان براي اينكه از اين موج‌سواري عقب نمانند، رنگ وبوي مجلات‌شان را زرد مي‌كنند و روي دكه‌هاي مطبوعاتي نيز عكس‌هاي پرزرق و برق بازيگران اين سريال‌ها ديده مي‌شود، آن هم در شرايطي كه بسياري از مجلات ادبيات و هنري از مميزي در صفحات روي جلد و داخلي به دليل چاپ آثار هنري گله دارند و حتي بعضي از آنها با اخطار كتبي و تعطيلي چندماهه مواجه شده‌اند، بايد پرسيد چطور مجلات زرد بدون هيچ واهمه‌اي عكس‌هاي مهند و مصاحبه‌هاي اختصاصي با او را منتشر مي‌كنند؟! و چطور برخي با استفاده از موقعيتي كه در تلويزيون ملي در اختيار دارند، از چنين مميزي‌ها بدون ديده شدن عبور مي‌كنند؟! البته اين اولين باري نيست كه مجله زيرنظر آقاي مجري سريال تركيه‌اي و ضدايراني «حريم سلطان» را به صورت مثبت روي جلد نشريه خود تبليغ مي‌كند، ‌در هر صورت بايد خطاب به ايشان گفت، اگر دولت دهم در روزهاي پاياني كار خود است و برخي مسئولان نظارتي به وظايف خود چندان عمل نمي‌كنند (كه همين هم جاي سؤال دارد) دليل نمي‌شود در نشريه جنابعالي هر تيتر و عكسي به هر بهانه‌اي روي جلد برود و منتشر شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار