کد خبر: 522791
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۰
تبريك تلفني كلاهبرداران همان و سرقت پول همان!
گرچه كلاهبرداران با شيوه‌هاي مشابهي، از طريق اينترنت اقدام به كلاهبرداري كرده‌اند و مهم‌ترين آنها كلاهبرداري و سوءاستفاده از نام همراه‌اول بوده است كه در چند ماه گذشته به وقوع پيوسته بود. به اين صورت كه كلاهبرداران طي ارسال پيامك‌هايي به مشتركان همراه‌اول، به آنها خبر مي‌دادند كه در قرعه‌كشي طرح همراه اول يا طرح‌هاي «ثامن» و «فجر» و... برنده شده‌اند. سپس با جلب اعتماد طعمه‌هاي خود، در نوبت‌هاي بعدي از آنان مي‌خواستند شماره كارت ۱۶ رقمي، رمز دوم، تاريخ انقضاي كارت و براي رد گم كني كدملي را به شماره... ارسال نمايند. در پايان ماجرا وقتي مالباخته بعد از مدتي براي اطمينان از واريز جايزه حساب خود را چك مي‌كند، متوجه كلاه گشادي مي‌شود كه كلاهبرداران برايش به ارمغان آورده‌اند و برخي از مالباختگان به مضرات طمعكاري واقف مي‌شوند و به اين تمثيل كه: «تنها دروغگو مي‌تواند طمعكار را گول بزند» ايمان مي‌آورند.
مدتي است كه عده‌اي كلاهبردار و سودجو با شگرد‌هاي خاص در هر مقطعي اقدام به سرقت و كلاهبرداري مي‌كنند. از طرفي همانطوري كه تجربه مي‌گويد، با ظهور هر پديده وجود يافته از تكنولوژي مدرن امروزي، متأسفانه افراد منفعت طلب به بدترين نحو ممكن از آن استفاده و در واقع سوءاستفاده كرده‌اند. مثال سوءاستفاده‌هاي اينترنتي مصداق عيني اين مدعا است. آنچه در پي مي‌آيد توضيح آخرين ترفند‌هاي كلاهبرداران اينترنتي است كه در شكايات متعدد به «جوان» گزارش شده است.
در تماس‌هاي پي‌در‌پي مالباختگان، صبح روز گذشته آخرين مالباخته‌اي كه مورد تعرض كلاهبرداران قرار گرفته، با گروه اجتماعي روزنامه جوان تماس گرفت و با بيان اينكه روز سه‌شنبه ۳/۲/۹۲ پيامكي دريافت كرده كه در آن نوشته بود كه شما برنده جايزه ويژه‌اي شده‌ايد. براي كسب اطلاعات با شماره... تماس بگيريد، ادامه داد: «من با شماره رندي كه شبيه شماره‌هاي اپراتور همراه اول بود، تماس گرفتم. آقايي مؤدب با اعلام اينكه من با شركت ارتباط توسعه همراه اول تماس گرفته‌ام، علت تماسم را جويا شد و من با معرفي خودم اصل ماجرا را توضيح دادم. فرد مورد نظر با تأييد برنده شدن، اعلام كرد كه من به خاطر واريز به موقع قبض‌هاي همراه اول برنده سه ميليون تومان شده‌ام.» وي در بخش ديگري از اظهاراتش عنوان كرد: «من با شنيدن اين خبر آنقدر خوشحال شدم كه اصلاً احتمال اينكه به دام كلاهبرداران افتاده باشم را نمي‌دادم. بعد از خبر اختصاص جايزه ۳ميليوني، فرد كلاهبردار از من درخواست كرد فوراً شماره ۱۶ رقمي عابر بانك، تاريخ انقضاي كارت، نام دقيق مالك را به همان شماره رند ارسال كنم و من اين كار را كردم» وي در ادامه افزود: «يكي دو ساعت پس از ارسال مشخصات، باز فرد كلاهبردار تماس گرفت و رمز دوم كارتم را خواست. من گفتم رمز دوم ندارم. او با بيان اينكه بايد فوراً پرونده من تكميل شود، پيشنهاد داد كه من خودم را به يك دستگاه خودپرداز برسانم. من هم همين كار را كردم و او با راهنمايي‌هايي كه مي‌كرد ترتيب زدن دكمه‌ها را به من گفت. بعد از چند دقيقه گفت كه كارت من مشكل دارد براي همين يك كارت ديگر را وارد دستگاه كن و من كارت دوم را وارد كردم. او باز همين مراحل را طي كرد و من دگمه‌ها را آن طوري كه او مي‌خواست زدم. دوباره او گفت كارت دومت هم مشكل دارد و ديگر نمي‌توان كاري كرد. بعد گفت فردا كه براي ارائه كپي سند به ساختمان همراه اول آمدي كار را در همين جا ادامه و مشكل را حل مي‌كنيم. بعد پيشنهاد داد كه ديگر كارت‌هايم را وارد دستگاه نكنم. اما بعد از چند دقيقه شك كردم و وقتي حساب‌هايم را چك كردم، ديدم جمعاً يك ميليون و ۶۰۰ هزار تومان كه در كارت‌هاي اول و دومم بود، كاملاً تخليه شده است.»
گفتني است كه مالباخته با مراجعه به پليس و بانك متوجه شده كه وجوهي كه از حساب‌هاي او برداشت شده به حساب خانمي واريز شده كه اين خانم از چند روز قبل مفقود شدن كارتش را به بانك اعلام كرده بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار