کد خبر: 513582
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۵
جهان: این همایش که با هزینه های میلیاردی برگزار شد، حاوی حاشیه هایی قابل تامل بوده است.

یکی از شرکت کنندگان در نشست جریان انحرافی که با نام "اجلاس اتحاد" برگز شد، در گفتگو با خبرنگار جهان اظهار داشت: این سومین نشست اتحادیه جوانان ... در جزایر سه گانه استان هرمزگان بود که اولین و دومین نشست آن در تهران برگزار شده بود.

وی با بیان اینکه نشست مذکور پرخرج بوده و ریخت و پاش فراوانی در آن صورت گرفت، گفت: این نشست در جزایر سه گانه و کنار دریا از ساعت 5 تا 12 شب برگزار شد. حدود سه هزار نفر در این نشست حضور داشتند و تبلیغات فراوانی برای آن انجام گرفته بود.

این شرکت کننده افزود: شرکت کنندگان از آقای "الف" خواهش می کردند جلسه آینده را هم در جزایر سه گانه برگزار کند و وی آنجا گفت از طرف من قول بدهید که ما نشست بعدی را هم در جزایر سه گانه برگزار خواهیم کرد.

وی عنوان کرد: عده دیگری خواستار برگزاری نشست بعدی در خارج از کشور شدند که آقای ... هم گفت همین جا اعلام می کنم که نشست بعدی قطعا تا پایان دوره ... در خارج از کشور برگزار می شود.

این شرکت کننده در نشست جریان انحرافی با اعلام اینکه در نشست مذکور اسراف زیادی شده بود اظهار داشت: مسوول حوزه ... رقم هزینه این نشست را پنج میلیارد تومان اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه نشست خیلی طولانی شد و سرمایه گذاری زیادی روی آن شده بود، خاطرنشان کرد: در پایان بیانیه وحدت را خواندند و دست همدیگر را گرفتند.

این مهمان نشست مذکور اضافه کرد: هزینه هتل و یک اتاق دو نفره برای یک شب در قشم 375 هزار تومان بود و هزینه هتل هرمز در بندر عباس بسیار بالا بود سه هزار نفر خیلی زیاد بود و همه درباره هزینه ها سووال می کردند. هزینه را برای هر نفر دو میلیون تومان برآورد می کردند اما بیش از این بود و برای هر نفر پنج میلیون تومان هزینه شده بود.

وی با اشاره به بخشی از برنامه جریان انحرافی در نشست فوق گفت: مجری رفت دعا بخواند اما معلوم بود که در عمرش دعا نخوانده است و بعدش هم شعار لبیک با لحنی خاص گفته شد، همه می گفتند که آن بنده خدا تقصیری ندارد چون در عمرش دعا نخوانده است.

این شرکت کننده با اشاره به ترفند جریان انحرافی برای هزینه کردن از ولایت به پوسترهای رنگارنگ و تبلیغات سنگین این جریان در مورد ولایت پذیری در برنامه مذکور اشاره کرد. این در حالی است که اساس جریان انحرافی بر تقابل با ولایت گذاشته شده و اساساً متداول شدن واژه جریان انحرافی به زمانی برمی گردد که سران این جریان صراحتاً در مقابل حکم ولی فقیه ایستادگی کردند.

شرکت کننده در نشست جریان انحرافی با بیان اینکه لیدر این جریان در نشست مذکور حضور نداشت اما یارانش حاضر بودند، گفت: با این همه هزینه ای که برای این نشست کرده بودند باز هم قرار بود که کارت هدیه ای به شرکت کنندگان اهدا کنند.

وی ادامه داد: برخی غصه می خوردند که کاش به جای این همه هزینه میلیاردی برای این نشست، به جوانان وام ازدواج می دادند.

این شرکت کننده اضافه کرد: آقای ش می گفت فقط برای بخشی از بلیت شرکت کنندگان یک میلیارد تومان هزینه شده است.

به نام تحریم، به کام انحراف

نشست میلیاردی در جنوب کشور در حالی با پول بیت المال برگزار شده، که دولت محترم به بهانه نبود بودجه، حقوق و پاداش بسیاری از کارمندان دولت را پرداخت نکرده است. همچنین در روزهایی که بودجه بسیاری از دستگاه های مهم و کارآمد فرهنگی به بهانه تحریم، به صفر یا حداقل رسیده، مراسم هایی غیرضروری برگزار می شود که تنها بویی که از آن به مشام می رسد "انتخابات" است.

شاید بد نباشد که به برگزارکنندگان و سران نشست یادآوری شود که در همان استانی که این نشست برگزار شده و از سراسر ایران، چند هزار نفر برای تفریح و گردش و امر مهم انتخابات! به جزیره آورده شده اند، برخی روستاها حتی از نعمت برق محروم هستند و بسیاری نقاط آن از امکانات اولیه زندگی برخوردار نیستند. در این باره محمد آشوری نماینده مردم بندر عباس در مجلس می گوید: "مردمی که همایش های این چنینی با صرف هزینه های کلان و میلیاردی را می بینند دچار تناقض های جدی می شوند که چطور برای برگزاری این همایش های میلیاردی اعتبار در کشور وجود دارد اما 20 میلیون تومان اعتبار برای برقدار شدن روستایی در هرمزگان در اختیار نیست".

گفتنی است چندی پیش آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید گفته بود: مسئله وحشتناک بودجه های فرهنگی است که یا نصف شده و یا قطع شده است و مجلات و نشریات و پژوهشگاه ها یا به کلی تعطیل شده و یا 20 تا 30 درصد کار می کنند. دفتر تبلیغات اسلامی در بخش پاسخگویی به سئوالات دینی 400 نفر داشته است که به 40 نفر کاهش یافته است.

گویا مشکل، کمبود بودجه نیست، بلکه مسئله محل هزینه بودجه است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار