کد خبر: 1229403
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۸
حسین شریعتمداری، مدیر مسئول روزنامه کیهان پیرامون مصوبه امروز مجلس درباره تعطیلی شنبه‌ها توضیحاتی را مطرح کرد.

جوان آنلاین: حسین شریعتمداری، مدیر مسئول روزنامه کیهان پیرامون مصوبه امروز مجلس درباره تعطیلی شنبه‌ها گفت: متأسفانه این مصوبه برخلاف نظر نمایندگان موافق آن، نه فقط توجیه اقتصادی ندارد بلکه اهانت به نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز هست.

به گزارش فارس، وی افزود: در توجیه این مصوبه با اشاره به تعطیلی روز شنبه در آمریکا و اروپا، به استفاده از فرصت‌های تعامل اقتصادی با جهان تکیه می‌کنند و از توضیح درباره چهار نکته خودداری می‌ورزند و یا بی‌خبرند. اول آن که مگر تعداد مراکز تجاری و تاجرانی که با آمریکا و اروپا تعامل تجاری دارند چه میزان است؟ دوم آن که امروزه بیشتر تراکنش‌های اقتصادی الکترونیک است و از این گذشته مگر فاصله چند ساعته چه تاثیر قابل اعتنائی دارد که تصمیم به تعطیلی شنبه‌ها گرفته‌اند؟! و سوم این که از ابتدا تعطیلی دو روز در هفته را اصل گرفته‌اند و سپس درباره انتخاب پنجشنبه یا جمعه به بحث نشسته‌اند و به جای پنجشنبه به شنبه رسیده‌اند و درباره علت ترجیح شنبه به پنجشنبه می‌فرمایند تعطیلی پنجشنبه متضمن زیان ۸ میلیارد دلاری است! و توضیح نمی‌دهند که این رقم را از کجا آورده‌اند؟! و چهارم که از سه مورد دیگر اهمیت بیشتری دارد، شنبه روز تعطیل رسمی یهودیان است و نباید نظام مقدس اسلامی به همراهی با آنها متهم شود.

شریعتمداری در پاسخ به این سؤال که اعلام کرده‌اند بیت رهبر معظم انقلاب با این تعطیلی مشکلی نداشته است، گفت: روال و قاعده در بیت شریف حضرت آقا اینگونه نیست و به یقین در نقل این خبر اشتباهی رخ داده است که خطائی سؤال برانگیز است باید هرچه زودتر تکذیب کنند.

مدیر مسئول روزنامه کیهان، تأکید کرد: همین نسبت خلاف واقع به بیت رهبر معظم انقلاب که نباید بدون بررسی بماند، حکایت از آن دارد که تصویب‌کنندگان این مصوبه از صحت کار خود اطمینان ندارند و برای جبران این نقیصه به نقل خلاف واقع مورد اشاره روی آورده‌اند.

شریعتمداری در پایان اظهار کرد: فاصله زمانی ما با اروپا حدود ۳ تا ۴ ساعت و با آمریکا و اقیانوسیه در مواردی بیش از ۱۵ ساعت است. بنابراین هنگام روز ما در ایران با شب آنها همزمان است. آیا باید روزها را تعطیل کنیم و شب‌ها کار کنیم تا از همسوئی با کشورهای غربی و همراهی با یهودیان عقب نمانیم؟!

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار