کد خبر: 1229348
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۵
در پی وضع تحریم‌های جدید استرالیا علیه تعدادی از مسؤولان و مقامات ارشد و نهاد‌های ایرانی، کاردار استرالیا در تهران امروز به وزارت امور خارجه احضار شد.

جوان آنلاین: در پی وضع تحریم‌های جدید استرالیا علیه تعدادی از مسؤولان و مقامات ارشد و نهاد‌های جمهوری اسلامی ایران، کاردار سفارت استرالیا در تهران امروز (چهارشنبه) ۲۶ اردیبهشت به وزارت امور خارجه احضار شد.

رئیس اداره چهارم آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه ایران در احضار کاردار استرالیا مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران نسبت به اقدام غیرمسؤولانه استرالیا در اعمال این تحریم‌های غیرقانونی و غیرموجه را به کاردار این کشور ابلاغ کرد.

به گزارش فارس، دولت استرالیا روز سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت پنج فرد ایرانی و سه نهاد را تحریم کرد. محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه از جمله مقامات تحریم شده از سوی استرالیا هستند. امیر حاتمی وزیر پیشین دفاع، مهدی گوگردچیان مدیرعامل شرکت صنایع هواپیماسازی ایران و غلامعلی رشید فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا هم در این فهرست قرار دارند.

حق اقدام متقابل را محفوظ می‌داریم

رئیس اداره چهارم آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه همچنین در دیدار کاردار استرالیا تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران حق اقدام متقابل را برای خود محفوظ می‌دارد. کاردار سفارت استرالیا در این دیدار اعلام کرد که موضع جمهوری اسلامی ایران را در اسرع وقت به کانبرا منتقل خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، وزارت امور خارجه ایران دیشب در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن تحریم‌های استرالیا علیه مقامات و نهاد‌های ایرانی اعلام کرد: رویکرد غیرقانونی توسل به ابزار تحریم از سوی استرالیا و تبعیت آن از واشنگتن را به شدت محکوم کرده و حق اقدام متقابل را برای خود محفوظ می‌داریم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار