کد خبر: 500435
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۱ - ۰۰:۱۲
ادامه اخبار ضد و نقيض درباره ماندن يا نماندن رئيس فدراسيون فوتبال
در جديدترين شايعه هم گفته مي‌شود ديروز علي كفاشيان در جلسه‌اي كه با كميته رسانه‌هاي فدراسيون داشته است حرف از رفتن زده و گفته است ديگر صلاح نيست بماند. البته اين خبر دقايقي پس از اينكه روي خروجي رسانه‌ها قرار گرفت توسط روابط عمومي فدراسيون فوتبال تكذيب شد و اعلام شد كه رئيس فدراسيون در اين جلسه تنها با اعضاي كميته رسانه‌ها درددل كرده و از مشكلات روبه‌رويش صحبت كرده است. با وجود تكذيب كفاشيان و ساكنان خيابان سئول گفته مي‌شود آقاي رئيس براي رفتن زير فشار است، فشارهايي كه پس از باخت تيم ملي برابر ازبكستان به اوج خودش رسيده، همين مسئله باعث شده تا كفاشيان براي ادامه كار ساختمان سياه رنگ كوچه سوم خيابان سئول جنوبي دودل شود. به همين خاطر است كه برخي مي‌گويند كفاشيان در نهايت در همين روزها بر ترديدش غلبه مي‌كند و با تشكيل يك مجمع فوق العاده عطاي ماندن در فدراسيون را به لقايش مي‌بخشد تا فوتبال ايران به دنبال يك رئيس جديد باشد.

ديروز صبح بود كه ايرنا و مهر صحبت هايي از علي كفاشيان روي خروجي خود قرار دادند كه به شدت رفتن رئيس فدراسيون فوتبال را به واقعيت نزديك‌تر مي‌كرد. البته اين نقل‌قول‌ها پس از چند ساعت از روي خروجي اين دو خبرگزاري حذف شد. در اين مصاحبه به نقل از علي كفاشيان آمده بود كه ديگر نمي‌تواند در فضاي فوتبال بماند: « با توجه به شرايط فعلي و عدم حمايت كامل از فوتبال، ديگر ماندن من در اين فدراسيون دليلي ندارد. در شرايط كنوني ماندن در فدراسيون فوتبال ديگر درست نيست. وقتي فضا به‌گونه‌اي است كه همه خواهان تغييرات در فدراسيون فوتبال هستند، ديگر ماندن و استقامت كردن زياد به صلاح نيست. بايد اين تغييرات با برنامه‌ريزي درست و منطقي صورت گيرد تا كوچك‌ترين صدمه‌اي به فوتبال وارد نشود. من خودم برنامه‌هايي براي اين موضوع دارم اما در حال بررسي گسترده‌تر و گرفتن مشورت‌هاي بيشتري هستم.»
صحبت‌هاي منتشر شده به نقل از علي كفاشيان در حالي بود كه او ديروز در فدراسيون فوتبال در جلسه‌اي با اعضاي كميته رسانه‌ها شركت كرد و بر اساس خبرهايي كه در اين جلسه به بيرون درز كرده است گفته مي‌شود رئيس فدراسيون فوتبال در اين جلسه از احتمال استعفايش خبر داده است. اوج نيوز اين خبر را منتشر كرد كه در آن آمده است: «حمايتي از فوتبال نمي‌شود و من قصد جدايي از فدراسيون را دارم اما مي‌خواهم طوري بروم كه به فوتبال صدمه‌اي وارد نشود.»
البته پس از رسانه‌اي شدن صحبت‌هاي كفاشيان، حسيني مدير روابط عمومي فدراسيون فوتبال در گفت‌و‌گو با جوان اين صحبت‌ها را نه تأييد و نه تكذيب كرد. او در پاسخ به اين سؤال كه گفته مي‌شود چرا علي كفاشيان درباره خبرهاي ضد و نقيضي كه در رابطه با او وجود دارد شفاف‌سازي نمي‌كند گفت: «آقاي كفاشيان بارها در روزهاي گذشته درباره اين مسئله صحبت كرده‌اند و موضعشان مشخص است. اين رسانه‌ها هستند كه به بحث رفتن ايشان دامن مي‌زنند.» صحبت‌هاي حسيني در شرايطي است كه كفاشيان هنوز به طور واضح درباره شايعاتي درباره استعفايش و تشكيل مجمع‌فوق العاده وجود دارد صحبت نكرده و حرف‌هاي دو پهلوي او شائبه رفتن رئيس فدراسيون فوتبال را تقويت كرده است.

ديروز هم مديران ليگ برتري در هتل پارس تبريز گردهم آمدند، جلسه‌اي كه گفته مي‌شود در آن قرار بوده كه درباره آخرين تحولات فدراسيون فوتبال و علي كفاشيان هم صحبت شود هر چند خبري در اين رابطه هنوز منتشر نشده است. با اين وجود گفته مي‌شود كه رئيس فدراسيون فوتبال با وجود برخي خبرسازي هايي كه صورت مي‌گيرد براي استعفا دادن زير فشار است و در همين رابطه يك منبع مطلع در گفت‌وگو با «جوان» از رفتن كفاشيان به زودي خبر مي‌دهد: « كفاشيان تصميمش را گرفته و همين روزها استعفا مي‌دهد و با تشكيل يك مجمع‌فوق العاده قرار است درباره رئيس بعدي فدراسيون تصميم‌گيري شود.»
با وجود اين خبرها ديروز آيت‌اللهي، نايب رئيس فدراسيون فوتبال در گفت‌و‌گويي با ايسنا اين شايعات را تكذيب كرد. نايب رئيس اول فدراسيون درباره موضوع استعفاي علي كفاشيان از رياست فدراسيون فوتبال طي روزهاي آينده و نيز برگزاري مجمع فوق‌العاده‌ گفت: «فدراسيون چنين برنامه‌اي ندارد. البته حرفي كه كفاشيان بيان كرده منطقي بوده و حتماً بر پايه حقيقت استوار است. فدراسيون مجمع برگزار مي‌كند، اما نه مجمع فوق‌العاده‌ و آن هم به اين زودي‌ها.»
آيت‌اللهي ادامه داد: «ما ابتدا بايد مجمع سازمان ليگ را برگزار كنيم و البته انتخابات هيئت رئيسه اين سازمان كه با حضور مديران عامل باشگاه خواهد بود نيز تا پايان هفته‌ آينده برگزار مي‌شود. بعد از آن طبق روال قانوني كار مجمع فدراسيون را برگزار مي‌كنيم، اما همان طور كه گفتم در آينده نزديك نخواهد بود و برنامه‌اي براي استعفاي كفاشيان و انتخاب رئيس جديد هم وجود ندارد.»
نايب رئيس اول فدراسيون در واكنش به اينكه گفته مي‌شود اگر كفاشيان برود شما رئيس فدراسيون خواهيد شد و آيا ممكن است مجمع در آن صورت تصميم بگيرد فرد جديدي را به عنوان رئيس جديد فدراسيون منصوب كند، هم گفته است: «مجمع طبق قانون و آيين‌نامه‌هايي كه وجود دارد عمل خواهد كرد. اولاً كه به صراحت مي‌گويم بحث رفتن كفاشيان وجود ندارد و حتي اگر او چنين تصميمي هم بگيرد، اين مجمع است كه در اين‌باره تصميم مي‌گيرد. همچنين طبق قانون فرد جديدي نمي‌تواند به عنوان رئيس جديد فدراسيون كانديدا باشد و بر اساس آيين‌نامه نايب رئيس اول از سوي مجمع به عنوان سرپرست منصوب خواهد شد.»
آيت‌اللهي تأكيد كرد: «فدراسيون و مجمع آن محكم كارش را ادامه مي‌دهد و سعي مي‌كند در مواجهه با مشكلات و چالش‌هاي مختلف بهترين تصميم‌ها را براي فوتبال گرفته و در مسير منافع فوتبال ايران گام بردارد.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار