کد خبر: 476853
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۳
 فارس: حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی با حضور در اولین نشست هماهنگی تشکل‌های اسلامی دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور در جمع دانشجویان و فعالین تشکل‌های دانشجویی سخنرانی کرد.

وی خطاب به فعالین دانشجویی گفت: سرمایه وجودی‌تان بسیار مهم است؛ چراکه حضرت علی نیز می‌فرمایند قیمت شما بهشت است، پس خود را ارزان نفروشید.

وی افزود: آیا می‌توانید به صراحت بگویید که هر چه دانشگاه‌ها در جامعه بیشتر باشند آن جامعه دین‌دار‌تر است؟ پس باید هم به خود سازی روی بیاورید و هم به پاک سازی و علم‌های بیهوده را از دانشگاه‌ها خارج کنیم.

وی سپس با اشاره به مسئله تفکیک جنسیتی دانشگاه‌ها گفت: در جلسه‌ای که با حضور مسئولان دانشگاه‌های دولتی و آزاد دعوت شدم، قرار شد در خصوص اسلامی کردن دانشگاه‌ها سخنرانی کنم.

قرائتی افزود: در آنجا گفتم آیا نمی‌توانید کاری کنید که به طور مثال دختر‌ها صبح درس بخوانند و پسرها بعد از ظهر و آیا لزومی دارد که دانشجویان ما در دانشگاه‌ها به صورت مختلط تحصیل کنند.

قرائتی با دفاع از مسئله تفکیک جنسیتی دانشگاه‌ها گفت: چرا این طور است که فرزندان ما در مقطع دبستان، راهنمایی و دبیرستان، به صورت مجزا تحصیل می‌کنند اما در مقطع دانشگاه که شهوت جوانان اوج می‌گیرد باید مختلط باشند.

وی با تاکید کار آمد بودن علم گفت: ما 4 نوع تجاوز داریم؛ تجاوز به مال، جان، ناموس، و آبرو اما به تحقیق می‌توانیم بگوییم که بیشترین تجاوز به آبروی مردم شکل می‌گیرد اما هیچ حقوقدانی برای این مسئله قانونی وضع نکرده است.

قرائتی خطاب به تشکل‌های دانشجویی گفت: قرآن و نماز را محور کارهای قرار دهیم و حتی فعالیت‌های سیاسی‌تان را نیز با محوریت قرآن انجام دهید؛ در بخش‌های فرهنگی نیز توجه خودتان را به کارهای ماندگار معطوف کنید.

وی با تاکید بر وجود عیب‌ها و نواقص مختلف احتمالی در نظام اسلامی گفت: توجیه کردن این عیب‌ها نوعی حماقت است و تضعیف کردن نظام نیز قطعا جنایت است اما وظیفه و رسالت شما فعالین دانشجویی تکمیل نواقص و عیب‌ها است.

قرائتی با اشاره به انتخابات تشکل‌ها و حتی انتخابات کشوری گفت: کسی که می‌بیند فرد با ارزش و بالاتری وجود دارد اما از فرد بی ارزش‌ترین حمایت می‌کند و او را انتخاب می‌کند؛ به خدا مومنین و به پیغمبر خدا خیانت کرده است.

وی در پایان با اشاره به مسئله ازدواج دانشجویان گفت: انسان‌ها از دو ناحیه مهم غفلت و شهوت ضربه می‌خورند که دوای غفلت نماز است و دوای شهوت ازدواج است و لذا باید هموار سازی ازدواج دانشجویان اقدامات موثری را انجا دهیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار