کد خبر: 462671
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۱ - ۰۸:۳۰
واحد مرکزی خبر: سردار حسین باقری در مراسم اختتامیه همایش بین المللی مین زدایی افزود: نخستین بار در این همایش، علم و عمل و توانمندی‌های دانش بنیان ایران اسلامی را در عرصه مین زدایی در معرض ارزیابی و دقت نظر اهل فن قرار دادیم.

وی اضافه کرد: در گذشته بسیاری از اطلاعات در عرصه پاکسازی مین در اختیار عموم مردم قرار نمی‌گرفت اما اکنون نقاط بحرانی را رد کرده‌ایم و به پایان عملیات پاکسازی و برگزاری جشن آن نزدیک شده‌ایم.

سردار باقری گفت: اگر چه استکبار و برخی ایادی آن از دادن حتی نرم افزار مدیریت و پایش اطلاعات میدان مین خودداری کردند اما آمادگی داریم تجربیات ارزشمند خود را در قالب فعالیت‌های بشردوستانه و خیرخواهانه در اختیار سایر کشور‌ها قرار دهیم.

معاون وزیر دفاع با اشاره به بازدید نمایندگانی از مراکز و سازمان‌های بین المللی مانند کمیته بین المللی صلیب سرخ جهانی از مناطق عملیاتی در ایران گفت: آن‌ها با حضور در این مناطق و در شرایط دشوار منطقه، به توانمندی ایران در عرصه پاکسازی اعتراف کردند.

وی ادامه داد: در عرصه پاکسازی می‌ن، سربازانی داشتیم که مجاهدت‌های خاموشی کردند و تا سال‌ها نمی‌توانیم خاطرات آن‌ها را بیان کنیم.

سردار باقری با بیان اینکه وجود این می‌ن‌ها در ایران؛ حقوق انسان‌ها و حتی حیوانات را نقض کرده است، گفت: در برخی مناطق مین ریزی شده ایران، حیات وحش وجود داشت و برخی حیوانات برای رسیدن به آبشخور دچار مشکل شدند و مین‌های کاشته شده حیات وحش را تحت الشعاع قرار داد.

وی تصریح کرد: دشمنان ایران که مدعی حقوق بشر بودند می‌خواستند این گونه ما را درگیر زمین‌های مین ریزی شده کنند در حالی که ما با روحیه انقلابی، تعهد و تخصص عملیات پاکسازی زمین‌های مین گذاری شده را به نتیجه خواهیم رساند.

همایش بین المللی مین زدایی که از ۱۵ فروردین در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران آغاز شده بود ساعتی پیش به پایان رسید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار