کد خبر: 1229818
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۲
ورودی کاخ جشنواره کن بعدازظهر شنبه پس از نگرانی از احتمال بمب‌گذاری به دلیل وجود یک شی «مشکوک» برای مدت کوتاهی بسته شد.

جوان آنلاین: دفتر مطبوعاتی فستیوال تایید کرد که یک بسته مشکوک در خیابان اطراف کاخ پیدا شده است. افسران پلیس بخشی از خیابانی که کاخ جشنواره در آن واقع شده را بستند و از عبور عابران پیاده جلوگیری کردند. نیرو‌های ویژه یک کوله‌پشتی را که در محل رها شده بود مورد تفتیش قرار دادند و پس از اطمینان از این موضوع که خطری فستیوال را تهدید نمی‌کند، خیابان را مجددا برای عبور و مرور و ادامه نمایش فیلم‌ها بازگشایی کردند.

به گزارش فارس، مدیر جشنواره کن تیری فرمو پیش از شروع این دوره از جشنواره در خصوص تهدیدات امنیتی گفته بود که این رویداد سینمایی تحت تدابیر شدید امنیتی برگزار خواهد شد.

او تاکید کرده بود که پس از حمله تروریستی سال ٢٠١٥ در پاریس که به کشته‌شدن ١٣٠ نفر انجامید، این فستیوال با شدیدترین تدابیر امنیتی برگزار شده است.

فرانسه در پی حمله تروریستی به یک سالن کنسرت در شهر مسکو پایتخت روسیه در اواخر ماه مارس که بیش از ۱٤٠ کشته و صد‌ها زخمی بر جای گذاشت، درجه هشدار امنیتی را به بالاترین سطح که «حمله قریب الوقوع» است، افزایش داده است.

این کشور اروپایی در حال حاضر برای برگزاری مسابقات تابستانی المپیک که در ماه جولای در شهر پاریس برگزار خواهد شد در آماده‌باش کامل به سر می‌برد و یکی از بزرگترین چالش‌های امنیتی در تاریخ خود را پیش رو دارد.

ترس از انجام حملات تروریستی باعث شده که کیف‌های شرکت‌کنندگان در جشنواره کن مورد بازرسی قرار گیرد و تماشاگران برای رسیدن به سالن‌های سینما باید از گیت‌های امنیتی عبور کنند که این موضوع باعث شکل‌گیری صف‌های طولانی شده است. نیرو‌های پلیس نیز به صورت مداوم در خیابان‌های اطراف کاخ گشت‌زنی می‌کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار