کد خبر: 1225520
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
جهانگیر الماسی:
بستر ذهنی مردم ما آماده است، تنها کافیست ما هم قدری همت کنیم تا آن‌ها به سمت و سوی درست به لحاظ جامعه‌شناسی و تهدیداتی که در آینده ممکن است نسل ما را دچار مخاطره کند، برسیم

جوان آنلاین: بازیگر پیشکسوت تلویزیون، سینما و تئاتر نسبت به تهدیدات غرب برای جامعه سنتی ایرانی هشدار داد و گفت: اگر شرایط به همین منوال پیش برود، وضعیت نسل آتی ما به خطر می‌افتد. 
جهانگیر الماسی، بازیگر پیشکسوت تلویزیون، سینما و تئاتر در گفتگو با ستاد خبری جایزه جوانی جمعیت گفت: من خودم مدت‌هاست که در مرحله تحقیق و شناسایی راه‌هایی هستم که نقاط حساس مربوط به حوزه جمعیت و خانواده را تحت پوشش دارد. وی با اشاره به اینکه این روز‌ها خانواده‌ها به‌خاطر درگیر شدن با سیستم زندگی هوشمند و جامعه مدرن روز به‌روز از شرایط گذشته و سنتی خود دور می‌شوند، گفت: در غرب حتی طراحی ماشین‌ها در گذشته طوری بود که افراد را از هم دور می‌کرد، هر عضو در ماشینش یک مانیتور مخصوص داشت و یک موبایل به دست می‌گرفت، اما الان خودشان فهمیده‌اند که روش‌شان اشتباه بوده و به تنزل خانواده دامن زده است، حال روش‌هایشان را تغییر داده‌اند، اما ما الان در این گرداب افتاده‌ایم. 
الماسی با ابراز نگرانی از وضعیت نسل آتی و کم شدن نسل جوان گفت: باید تلاش کنیم دو مرتبه به سمت خانواده و ازدیاد نسل حرکت کنیم. الان حتی هوش مصنوعی هم یکی از ابزار‌های فرهنگی شده و در مطالعات اخیر باشگاه رم، ایرانی‌های سنتی مثل مردم یزد، شمالی‌ها و گیلک‌ها یک بستر تحقیقاتی هستند، چراکه ذهنشان به لحاظ سنتی آماده است تا تکنولوژی‌های جدید را بپذیرد. ما باید خودمان روی اذهانمان به لحاظ جمعیتی و توجه به جوانی جمعیت کار کنیم تا اینکه بقیه برای ما تصمیم‌گیری فرهنگی کنند. 
این پیشکسوت بازیگری با اشاره به اینکه شهید طهرانی‌مقدم در همین بستر رشد کرد و تحصیلاتش را با آن جهش فکری و دانشی که داشت، جلو برد و با وجود همین افراد کشور ما به سطح بالای تکنولوژی دفاعی و امنیتی موشکی رسیده است، گفت: بستر ذهنی مردم ما آماده است، تنها کافیست ما هم قدری همت کنیم تا آن‌ها به سمت و سوی درست به لحاظ جامعه‌شناسی و تهدیداتی که در آینده ممکن است نسل ما را دچار مخاطره کند، برسیم. 
وی اظهار داشت: آموزش‌های فرهنگی در سینما، تئاتر و تلویزیون از سوی اهالی هنر می‌تواند جامعه را به سمت و سوی پذیرش صحیح مفاهیم اجتماعی و فرهنگی، چون اهمیت جوانی جمعیت سوق دهد. امروز ما حساس‌ترین موقعیت را در سطح جهانی و جامعه‌شناسی داریم، چراکه مخالفان ما دست روی کانون خانواده گذاشته‌اند. به جای خیلی مسائل که جایش اصلاً در فیلمسازی ما نیست و جذابیتی هم ندارد، بحث خانواده می‌تواند جایگزین شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار