کد خبر: 1223737
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۲:۰۰
نگاهی به کریدور‌های تأمین اقتصادی رژیم‌صهیونیستی نشان می‌دهد چنانچه کشور‌های اسلامی حتی اگر به صورت موقت نیز اقدام به بستن این مسیر‌ها کنند، کمتر از یک هفته جنگ در غزه تمام می‌شود

 جوان آنلاین: علی محمدی در کانال شخصی خود در پیام‌رسان ایتا نوشت: نگاهی به کریدور‌های تأمین اقتصادی رژیم‌صهیونیستی نشان می‌دهد چنانچه کشور‌های اسلامی حتی اگر به صورت موقت نیز اقدام به بستن این مسیر‌ها کنند، کمتر از یک هفته جنگ در غزه تمام می‌شود. به مسیر‌های تأمین اقتصادی رژیم‌صهیونیستی که در زیر آمده دقت فرمایید:
۱) کریدور اول: اقیانوس هند- دریای مکران- خلیج عدن- تنگه باب‌المندب- دریای سرخ- بندر ایلات در جنوب فلسطین اشغالی که مهم‌ترین شریان اقتصادی اشغالگران است، ۳۰ درصد واردات آن‌ها که معادل حدود ۳۰ میلیارد دلار است از این کریدور به وسیله «کشور‌های شرق و جنوب آسیا» تأمین می‌شود. 
۲) کریدور دوم: باکو آذربایجان- تفلیس گرجستان- جیهان (استان آدانا) ترکیه- دریای مدیترانه- بندر حیفا یا اشدود در غرب سرزمین‌های اشغالی. این مسیر شامل انتقال نفت از آذربایجان (٤٣ درصد نفت اشغالگران) با واسطه‌گری ترکیه و نیز صادرات گسترده ترکیه به رژیم صهیونیستی است. 
۳) کریدور سوم: امریکای شمالی- اقیانوس آتلانتیک شمالی- دریای مدیترانه- بندر حیفا یا اشدود که مسیر دریایی تأمین کالا‌های مورد نیاز اشغالگران از سوی دولت امریکاست، از ۷/۱۲ میلیارد دلار صادرات قاره امریکای شمالی به رژیم‌صهیونیستی، ۷/۱۱ میلیارد دلار سهم کشور امریکاست که کالا‌های متنوعی را از مسیر فوق برای اشغالگران تأمین می‌کند. 
۴) کریدور چهارم: امریکای جنوبی- اقیانوس اتلانتیک جنوبی- خلیج عدن- تنگه باب المندب- دریای سرخ- بندر ایلات که مسیر تأمین ارزاق و نفت غاصبان قدس از سوی عمدتاً کشور‌های برزیل و آرژانتین می‌باشد، مجموع صادرات کشور‌های قاره امریکای جنوبی به سرزمین‌های اشغالی حدود ۴/۱ میلیارد دلار است که عمدتاً از سوی برزیل و آرژانتین صورت می‌گیرد و شامل محصولات کشاورزی- غذایی، نفت و ذغال سنگ می‌باشد که نقش برزیل در تأمین نفت اشغالگران قابل توجه است. 
۵) کریدور پنجم: اروپا- دریای مدیترانه- بندر حیفا یا اشدود در سرزمین‌های اشغالی اروپا هم حدود ۴۰ درصد کالا‌های وارداتی رژیم اشغالگر را تأمین می‌کند که عمدتاً شامل محصولات کشاورزی، موادشیمیایی، ماشین‌آلات و وسایل حمل‌و‌نقل است.‌ای کاش کشور‌های اسلامی به اندازه یک دهم غربی‌ها که از اوکراین حمایت کردند، از اولین قبله و از هم کیشان خود دفاع می‌کردند..

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار