کد خبر: 1223439
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۹

جوان آنلاین: کانال تلگرامی جهان دیپلماسی در مطلبی با عنوان انتقاد بی‌سابقه از اسرائیل در دولت بریتانیا به اظهارات اخیر ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا پرداخت که همزمان با گذشت شش ماه از آغاز جنگ غزه منتشر شد، گفت که ما همچنان از حق اسرائیل برای شکست دادن تهدید حماس و دفاع از امنیت آن دفاع می‌کنیم، اما کل بریتانیا از حمام خون شوکه شده است، ما از کشتن قهرمانان شجاع بریتانیایی که برای نیازمندان در غزه غذا حمل می‌کردند، وحشت زده شده ایم.

هفت امدادگر، از جمله سه انگلیسی، دوشنبه گذشته در حملات پهپاد‌های اسرائیلی پس از نظارت بر تخلیه محموله کمکی که توسط یک کشتی از قبرس حمل می‌شد، در نوار غزه کشته شدند.

سوناک در این راستا نیز گفت که این جنگ وحشتناک باید پایان یابد. گروگان‌ها باید آزاد شوند. کمک‌ها باید سرازیر شوند.

نخست وزیر انگلیس تاکید کرد که کودکان غزه به یک آتش بس فوری بشردوستانه نیاز دارند که منجر به آتش بس طولانی مدت و پایدار شود» و افزود که این «سریع‌ترین راه برای آزادی گروگان‌ها و ارسال کمک است»

این به نفع اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌هاست – که همگی مستحق زندگی در صلح، عزت و امنیت هستند – و همان چیزی است که ما برای رسیدن به آن به کار خود ادامه خواهیم داد.

همزمان دیوید کامرون، وزیر امور خارجه بریتانیا نیز به روزنامه ساندی تایمز گفته است که حمایت بریتانیا از اسرائیل بدون قید و شرط نیست و مرگ امدادگران از آشپزخانه مرکزی غم انگیز است و می‌شد از آن جلوگیری کرد.

کامرون با اشاره به احتمال گسترش «گرسنگی دسته جمعی» در غزه، از رژیم صهیونیستی خواست به قوانین بشردوستانه بین المللی پایبند باشد و وعده‌های خود برای باز کردن مسیر‌های کمک رسانی را عملی کند.

وزیر امور خارجه انگلیس رژیم صهیونیستی را یک «قدرت اشغالگر» توصیف کرد که در قبال ساکنان غزه مسئولیت دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار