کد خبر: 1223413
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
تصویری که بی‌بی‌سی فارسی برای خبر یک عملیات تروریستی در زاهدان کار کرده است، به وضوح از جدایی سیستان و بلوچستان از خاک ایران دفاع می‌کند. گروهک جیش الظلم که عملیات‌های تروریستی در سیستان و بلوچستان را رقم می‌زند، به دنبال جدایی آن منطقه از ایران است

جوان آنلاین: تصویری که بی‌بی‌سی فارسی برای خبر یک عملیات تروریستی در زاهدان کار کرده است، به وضوح از جدایی سیستان و بلوچستان از خاک ایران دفاع می‌کند. گروهک جیش الظلم که عملیات‌های تروریستی در سیستان و بلوچستان را رقم می‌زند، به دنبال جدایی آن منطقه از ایران است. 

در روز‌های اخیر یک درگیری مسلحانه با اشرار تروریست در اطراف پاسگاه انتظامی منطقه سرجنگل بخش کورین زاهدان رخ داد که منجر به شهادت دو مأمور پلیس و هلاکت یک تروریست شد. کانال تلگرامی بی‌بی‌سی فارسی در خبری که برای پوشش این اتفاق منتشر کرده، از تصویری استفاده کرده که به یک معنا به رسمیت شناختن جدایی طلبی و تجزیه ایران است.

در این تصویر کل ایران با رنگ کرمی کمرنگ و استان سیستان و بلوچستان با رنگی پررنگ‌تر نمایش داده شده تا در ذهن مخاطب جدایی این استان از ایران را القا کند. همچنین فونت نوشتاری عنوان سیستان و بلوچستان با فونت نوشتاری ایران، پاکستان و افغانستان به عنوان کشور در شکل و اندازه استفاده شده است. 

این اقدام بی‌بی سی فارسی با اعتراض کاربران ایرانی در فضای مجازی مواجه شده است و از آنجایی که بی‌بی سی رسانه‌ای حکومتی و مربوط به دولت انگلیس است و دولت انگلیس هم سابقه‌ای طولانی در تجزیه کشور‌ها و مصادره خاک آن‌ها و ثروت ملت‌ها دارد، طبیعی بود که با هجمه بحق ایرانیان روبه‌رو شود. 

بی‌بی‌سی فارسی از به کار بردن وصف «تروریستی» برای عملیات‌های مسلحانه جیش الظلم در ایران و تروریست نامیدن آن‌ها هم اجتناب می‌ورزد و آن‌ها را صرفاً «شبه نظامیان سنی بلوچ»، «گروه شورشی» و «گروه اسلامگرای مسلح مخالف دولت ایران» می‌نامد.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
Mohieddin
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۸:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
0
2
شیعه ایرانی با مدد گرفتن از معصومین پاک ع به اینجا رسانده است ما بقی راه هم به همین طریق خواهد بود . ایران جاودانه است.
پاسخ ها
موسی
| Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
سیستان تفکری داره، تفکراتشان مانع پیشرفتشان است که نمیفهمند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
0
0
آرزوشو به گور خواهد برد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
0
0
به راه خودت بیاد
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار