کد خبر: 1223355
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۱:۲۰
رئیس حوزه هنری استان مرکزی از اجرای ۳۰عنوان برنامه همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی در این استان می‌شود. 

جوان آنلاین:‌سالار جیریایی رئیس حوزه هنری استان مرکزی با اشاره به سالگرد شهادت شهیدمرتضی آوینی و آغاز هفته هنر انقلاب گفت: این هفته با هدف پاسداشت هنر متعهد و انقلابی و تجلیل از هنرمندانی که در راستای اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی فعالیت می‌کنند، نامگذاری شده است. وی با اشاره به اینکه اجرای بیش از ۳۰عنوان برنامه در هفته هنر انقلاب اسلامی استان مرکزی پیش‌بینی شده است، گفت: یکی از برنامه‌های شاخص هفته هنر تجلیل از هنرمندان استان است که امسال با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و بسیج هنرمندان استان انجام می‌شود و ملاک انتخاب تولید مستمر و تأثیرگذار هنری، فعالیت تربیتی، برگزیدگان جشنواره‌های استانی و ملی، اقدامات عام المنفعه و جهادی در عرصه هنر است. 
رئیس حوزه هنری مرکزی با اشاره به تدوین سند زیست بوم و نقشه حوزه هنری استان افزود: بر اساس پژوهش صورت‌گرفته محور اصلی فعالیت‌های حوزه هنری در سال جاری روایت مفاخر هویت ساز استان است و فعالیت واحد‌های مختلف در این راستا انجام می‌شود. 
جیریایی ادامه داد: سال گذشته دو کتاب «می آیی پیش ما» و «دکل‌های سر به فلک کشیده» رونمایی شدند و چهار کتاب دیگر (کمین ۵، دوربرگردان آخر، دریاچه ماهی و جلد چهارم تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی) هم در دست چاپ است که دریاچه ماهی توسط انتشارات سوره چاپ در هفته آینده رونمایی می‌شود. وی گفت: در زمینه هنر‌های تصویری ساخت دو مستند با موضوع زندگی شهید محمدحسین ساعدی و شهید علیرضا شاملو به تصویب رسیده و مراحل پیش تولید آن توسط دو هنرمند مستندساز بومی استان مرکزی کلید خورده است. رئیس حوزه هنری استان مرکزی با اشاره به اینکه در حوزه آفرینش ادبی رویکرد نخست، روشن نگه داشتن چراغ شعر، داستان، تربیت شاعران و نویسندگان تازه نفس است، افزود: برگزاری نشست‌های تخصصی و جشنواره ادبی با محوریت مفاخر ادبی استان نیز در اولویت اقدامات قرار دارد. 
جیریایی با اشاره به اینکه امسال لوح مبین با موضوع معجزه قرن کربلایی کاظم ساروقی رونمایی می‌شود، گفت: در حوزه ادبیات پایداری، ایجاد مرکز روایت استان که ادبیات مقاومت و پیشرفت هدفگذاری شده همچنین در بحث رصد سوژه‌های مرتبط نیز بیش از هزارو۷۰۰ سوژه شناسایی در شهرستان‌های مختلف استان شده‌اند. 
جیریایی عنوان کرد: در هنر‌های نمایشی برمبنای معرفی مفاخر هویت‌ساز، سال گذشته برنامه قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب در مدارس اجرا شد و این برنامه به شکل کامل‌تری در هفته هنر انقلاب و سال جاری ادامه پیدا می‌کند همچنین تولید نمایش‌های صحنه‌ای و خیابانی نیز امسال دستور کار ویژه است. وی با اشاره به اقدامات انجام شده در هنر‌های تجسمی گفت: در بخش‌های مختلف از جمله خوشنویسی، گرافیک، نقاشی و عکس اقدامات مناسبی انجام و کارگاه‌های آموزشی و رویداد‌های تولید آثار هنری و نمایشگاه‌ها ساماندهی شده‌اند. رئیس حوزه هنری استان مرکزی گفت: تولید در زمینه آسیب‌های اجتماعی، فعالیت دفتر هنر مردمی در مناطق حاشیه‌نشین و محروم، برگزاری جلسات تخصصی نقد آثار و رویداد‌های هنری استان، پاتوق فیلم، برگزاری دوره‌های استعدادیابی از دیگر برنامه‌های اولویت‌دار حوزه هنری این استان در سال جاری است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار