کد خبر: 1223344
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۴
معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی :
معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی، در جشن گلریزان آزادی زندانیان جرائم غیرعمد از راه‌اندازی تشکیلاتی به همت قوه قضائیه به نام "احیای زندگی" در حوزه زندان خبر داد
سیده سمیه ناصری

سید امیر مرتضوی در جشن گلریزان آزادی زندانیان جرائم غیرعمد «پویش سفیران آزادی» بیان کرد: قوه قضاییه در حال راه‌اندازی تشکیلاتی به نام "احیای زندگی" در حوزه زندان است.

وی ادامه داد: هدف این تشکیلات، گردهم آوردن تمام افراد و خیرینی است که می‌توانند به مددجویان و خانواده‌هایشان کمک کنند تا خدمات به صورت هدفمند ارائه شود. مهم‌ترین موضوع، اشتغال است و باید به سمت توانمندسازی مددجویان گام برداریم.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی در خصوص دسته‌بندی جرایم بیان کرد: جرایم به دو دسته عمدی و غیر عمد تقسیم می‌شوند. جرایم عمدی ممکن است اخلال در نظم عمومی ایجاد کرده و آسایش عمومی را سلب کند و افکار عمومی را تحت تاثیر قرار دهد که باید با آن برخورد قاطع و جدی شود.

 مرتضوی در خصوص کمک به زندانیان جرایم غیرعمد گفت: در جرایم غیرعمد نیز توسط نهادهای ارفاقی و تخفیفی و مجازات‌های جایگزین کمک می‌کنیم. در بازه زمانی یک ماهه برای کمک به 580 نفر زندانی از ظرفیت مجازات‌های جایگزین یا نهادهای ارفاقی و تخفیفی استفاده کردیم. علاوه بر ظرفیت‌های قضایی، ظرفیت‌های دیگری نیز در بیرون به کمک می‌آیند. ما دستورالعمل نحوه تعامل قوه قضاییه با تشکل‌های مردمی و سازمان‌های مردم‌نهاد را داریم.

وی در خصوص استفاده از ظرفیت خیرین گفت: یکی از حوزه‌ها استفاده از ظرفیت خیرین برای صلح و سازش است. حوزه دیگر کمک خیرینی است که اجازه نمی‌دهند کسی بازداشت شود یا اگر بازداشت شد، آزاد شود؛ تلاش ما این است که این فرهنگ را در جامعه جا بیندازیم.

 معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی تصریح کرد: مهم‌ترین موضوع اشتغال است که باید به سمت توانمندسازی برویم. مقدمات این کار فراهم شده است

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار