کد خبر: 1223132
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۱
مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی از صدور هشدار نارنجی برای وقوع بارش‌های سیل آسا در ۲۴ استان کشور خبر داد.

جوان آنلاین: صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی با بیان اینکه  طی ۳ روز آینده در شمال غرب، غرب و مناطقی از جنوب غرب ابرناکی، بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود گفت: روز چهارشنبه بارش‌ها ضمن تشدید در غرب و شمال غرب به مناطقی از مرکز، جنوب، سواحل غربی دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس و البرز مرکزی کشیده خواهد شد.

وی افزود: روز پنجشنبه سامانه بارشی در اکثر مناطق کشور فعال است. در این روز بارش‌ها در سواحل دریای خزر، شمال شرق و مناطق شمالی در شمال غرب شدت پیدا می‌کند.

ضیائیان با بیان اینکه، سه روز آینده در نیمه شرقی و جنوب غرب کشور، چهارشنبه و پنجشنبه در مرکز و جنوب کشور وزش باد شدید و در برخی مناطق گردوخاک انتظار می‌رود گفت:  از امروز تا سه‌شنبه دریای خزر و طی ۲ روز آینده شرق خلیج فارس مواج است.

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی همچنین از صدور هشدار هواشناسی سطح نارنجی برای ادامه فعالیت ناپایداری‌های همرفتی و نفوذ سامانه بارشی در ۲۴ استان کشور خبر داد و گفت:  بارش باران، رعد و برق، وزش باد شدید، احتمال تگرگ و در ارتفاعات شمال‌غرب برف را  بسیاری از نقاط کشور به‌ویژه نواحی شمال غرب و شمال کشور را تا پایان هفته شاهد خواهیم بود.

وی افزود: آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، زنجان، قزوین، کرمانشاه، ایلام، خوزستان و دامنه و ارتفاعات استان‌های لرستان، همدان، مرکزی، گیلان، مازندران، گلستان، البرز ، تهران،کهگیلویه و بویراحمد، غرب چهارمحال و بختیاری، شمال بوشهر، شمال غرب فارس، شمال همدان و ارتفاعات سمنان درگیر این سامانه بارشی خواهند بود. 

وی افزود: احتمال آب‌گرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان‌آب، احتمال تگرگ، وزش باد نسبتاً شدید، لغزندگی و کاهش دید به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال خسارت به نهال و درختان آسیب‌پذیر بر اثر این بارش ها وجود دارد.

ضیائیان توضیح داد : توصیه می شوداحتیاط در سفر‌های برون‌شهری، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هرگونه عملیات کشاورزی را هم وطنان در دستور کار خود قرار دهند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار