کد خبر: 1223033
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
به همت سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران
مجموعه چهارم از ویژه‌نامه سندنگار با عنوان «فلسطین؛ سرزمین غصب شده» شامل یک مقدمه تاریخی، سه مصاحبه تخصصی و ۴۵ عنوان سند در قالب ۷۵ برگ سند، به منظور پاسداشت مقاومت مظلومانه و مقتدرانه ملت فلسطین منتشر شد

جوان آنلاین: مجموعه چهارم از ویژه‌نامه سندنگار با عنوان «فلسطین؛ سرزمین غصب شده» شامل یک مقدمه تاریخی، سه مصاحبه تخصصی و ۴۵ عنوان سند در قالب ۷۵ برگ سند، به منظور پاسداشت مقاومت مظلومانه و مقتدرانه ملت فلسطین منتشر شد. 
به گزارش جوان از روابط‌عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، مجموعه چهارم از ویژه‌نامه سندنگار با عنوان «فلسطین؛ سرزمین غصب شده» که برای نخستین بار منتشر می‌شوند روایتگر اقدامات گوناگون یهودیان صهیونیست از جمله تشویق یهودیان به مهاجرت به فلسطین و غصب آن سرزمین است. این اسناد به مناسبت روز جهانی قدس و پاسداشت مقاومت مظلومانه و مقتدرانه ملت فلسطین به همت سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران منتشر شد. 
این مجموعه دربرگیرنده آن دسته از اسناد مکتوب و تصویری آرشیو ملی ایران درباره مهاجرت برخی یهودیان به فلسطین است که به همت معاونت اسناد ملی این سازمان، تدوین و تنظیم شده و توسط انتشارات معاونت پژوهش و منابع دیجیتال منتشر شده است. 
مجموعه اسنادی «فلسطین؛ سرزمین غصب شده» شامل یک مقدمه تاریخی، سه مصاحبه تخصصی و ۴۵ عنوان سند در قالب ۷۵ برگ سند است. این اسناد که برای نخستین بار منتشر شده و در مخازن آرشیو ملی ایران حفاظت و نگهداری می‌شود، روایتگر اقدامات گوناگون یهودیان صهیونیست از جمله برخی فعالیت‌های تبلیغی آن‌ها برای تشویق سایر یهودیان به مهاجرت به فلسطین و غصب آن سرزمین است. 
به دلیل اهمیت حرکت‌های آغازین تشکیل رژیم صهیونیستی و نحوه پیشبرد سیاست غاصبانه صهیونیسم، دوره تاریخی منتخب در این روایت از سال ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۱ شمسی است تا به نیکی بتوان رویکرد، ریشه‌ها و عمق سیاست‌های غاصبانه این گروه را در سطح منطقه نشان داد. همچنین با سه نفر از صاحب‌نظران در زمینه مطالعات فلسطین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصطفی پورمحمدی، مجید صفاتاج و محمدتقی تقی‌پور مصاحبه‌هایی صورت گرفته تا بخشی از ابعاد این حرکت غاصبانه و بناحق را برای پژوهشگران و علاقه‌مندان تبیین کند. امید که این آگاهی‌بخشی مستند، گامی کوچک در تبیین اشغالگری رژیم صهیونیستی، بیان مظلومیت ساکنان مظلوم غزه و یادآوری مسئله اول جهان اسلام به روایت اسناد باشد. 
حضرت امام خمینی (ره)، بنیانگذار و رهبر کبیر انقلاب اسلامی، سال ۱۳۵۸ (رمضان ۱۳۹۹ قمری) آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز جهانی قدس نامگذاری کردند تا مرحله جدیدی در همبستگی با مسئله فلسطین و مبارزه ملت فلسطین در سایه بیداری ملت‌های مسلمان و آزادیخواه در منطقه و جهان در برابر صهیونیست‌ها و استکبار جهانی آغاز شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار