کد خبر: 1223007
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
گل‌گهر سال گذشته را با قبول شکست ۲ بر صفر مقابل سپاهان به پایان برد. حال آنکه سرخپوشان با نتیجه مشابه از سد پیکان گذشتند تا فاصله دو تیم در مصاف امروز ۱۰ امتیاز و پله در جدول رده‌بندی باشد.
دنیا حیدری
جوان آنلاین: هفته بیست‌و‌سوم رقابت‌های لیگ‌برتر که عصر روز گذشته با برگزاری همزمان سه دیدار آغاز شده بود، امروز با برگزاری سه دیدار دیگر پیگیری می‌شود. 
همزمان با رویارویی گل‌گهر- پرسپولیس در ورزشگاه شهید سلیمانی سیرجان، پیکان تهران نیز ساعت ۱۹ در ورزشگاه پاس قوامین از استقلال خوزستان پذیرایی می‌کند و ۱۵ دقیقه بعد از آغاز این دو بازی، هوادار تهران در اهواز به مصاف فولاد خوزستان می‌رود. هرچند بازی نماینده‌های خوزستان با توجه به جایگاهی که در جدول دارند از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است، اما بی‌تردید حساست‌ترین بازی امروز دوئل سرخپوشان با گل‌گهر در سیرجان است. 
 
 ماجراجویی بدون بیرو
سفر کویری سرخپوشان برای نخستین ماجراجویی در سال جدید همزمان شده با دومین فرصت امیررضا رفیعی برای به رخ کشیدن توانایی‌هایش در قفس توری پرسپولیس. درست در روز‌هایی که بحث مالکیت سرخابی‌های پایتخت نقل محافل ورزشی است و موافقت ای‌اف‌سی برای مشخص شدن وضعیت این دو باشگاه تا پنجم اردیبهشت‌ما‌ه اندکی از نگرانی‌ها کاسته، اوسمار باید شاگردانش را در سیرجان برابر گل‌گهر روانه میدان کند. تیمی که تا به امروز موفق به برتری مقابل پرسپولیس در رقابت‌های لیگ برتر نشده، به‌طوری‌که در پنج بازی اخیر دو تیم، پرسپولیس چهار مرتبه به عنوان تیم برنده زمین بازی را ترک کرده و یک بازی نیز با تساوی به پایان رسیده است. با وجود این شرایط بازی امروز در ورزشگاه شهید سلیمانی سیرجان متفاوت از تمام دیدار‌های دیگر است، چراکه پرسپولیس باید در غیاب بیرانوند به میهمانی گل‌گهر برود. در واقع مصدومیت بیرو از ناحیه مچ دست کار دست او و پرسپولیس داد و حالا اوسمار چاره‌ای ندارد جز اعتماد کردن به دروازه‌بانی که مصاف با گل‌گهر، دومین بازی لیگ برتری اوست. پرسپولیس این فصل بعد از جدایی احمد گوهری اقدام به جذب دروازه‌بان نکرد و ترجیح داد روی گلر‌های آکادمی باشگاه حساب کند و حالا عدم حضور بیرو بی‌تردید اصلی‌ترین دغدغه پرسپولیس و هوادارانش است. البته رفیعی ۲۱ ساله مقابل ذوب‌آهن خوش درخشید، اما باید دید او می‌تواند از فرصت پیش آمده برای نشان دادن توانایی‌هایش استفاده کند یا گل‌گهر با استفاده از فرصت پیش آمده ترمز پرسپولیس را می‌کشد و اوسمار و شاگردانش را با دست خالی بدرقه می‌کند. 
گل‌گهر سال گذشته را با قبول شکست ۲ بر صفر مقابل سپاهان به پایان برد. حال آنکه سرخپوشان با نتیجه مشابه از سد پیکان گذشتند تا فاصله دو تیم در مصاف امروز ۱۰ امتیاز و پله در جدول رده‌بندی باشد. در شرایطی که شاگردان اوسمار با کسب ۴۳ امتیاز از ۲۱ بازی گذشته بیخ گوش استقلال صدرنشین، در رده دوم جدول حضور دارند، گل‌گهر با کسب ۳۳ امتیاز از هشت برد، ۹ مساوی و چهار باخت در رده ششم جدول قرار دارد. اما بدون شک نتیجه بازی را نه آمار که شرایط دو تیم در زمین بازی است که رقم می‌زند. 
 
 گل‌گهر دست و پابسته نیست
با وجود این اوسمار اگر نمی‌خواهد با دست خالی سیرجان را ترک کند باید برنامه ویژه‌ای برای مهار روبرتو تورس، احمدرضا زنده‌روح و سعید سحرخیزان داشته باشد، چراکه از ۲۴ گل به ثمر رسیده توسط گل‌گهر در این فصل، ۱۶ گل سهم این سه بازیکن بوده، سه بازیکنی که می‌توانند خط دفاع و البته دروازه پرسپولیس را به چالش بکشند و کار دست این تیم بدهند. البته از آمادگی خط دفاع پرسپولیس هم نمی‌توان به سادگی عبور کرد. بدون شک کار کنعانی‌زادگان، اسماعیلی‌فر، فرشاد فرجی، عبدالکریم حسن و دیگر مهر‌ه‌های خط دفاعی در این دیدار سنگین‌تر از دیدار‌های قبلی است. اما از سوی دیگر این بهترین فرصت برای پرسپولیس است که با استفاده از تساوی تراکتور و سپاهان، فاصله خود را با صدرجدول حفظ کند و مانع از افزایش آن شود. 
قضاوت این دیدار حساس را موعود بنیادی‌فر به عهده دارد، داوری که دربی رفت سرخابی‌های پایتخت را هم سوت زد. این سومین باری است که بنیادی‌فر در فصل جاری برای سرخپوشان سوت می‌زند. او پیشتر قضاوت مصاف سرخپوشان برابر استقلال و سپاهان را به عهده داشته که با تساوی و شکست پرسپولیس همراه بوده، اما تنها بازی گل‌گهر که با سوت بنیادی‌فر برگزار شده در اهواز بوده که با برتری شاگردان مارینوس اوزونیدیس خاتمه یافته است. 
 
 جدال قعرنشینان 
همزمان با دیدار پرسپولیس- گل‌گهر در سیرجان، استقلال خوزستان که با حضور در رده چهاردهم جدول شرایط چندان جالبی ندارد با پیکان دیدار می‌کند. تیمی که بعد از برتری مقابل ذوب‌آهن و تساوی با فولاد در دربی خوزستان امیدوار است بتواند از منطقه خطر فرار کند، اما سه امتیاز این بازی برای پیکان هم اهمیت زیادی دارد. هرچند که پیکان ۲۰ امتیازی است، اما رده دوازهم جدول جایگام مناسبی نیست و کوچک‌ترین همتی از سوی قعرنشینان می‌تواند جایگاه این تیم را به خطر بیندازد و همین مسئله می‌تواند جدالی دیدنی را بین دو تیم پیکان و استقلال خوزستان در پی داشته باشد. 
اما وضعیت فولاد دیگر نماینده خوزستان هم چندان جالب توجه نیست. این تیم هم با ۲۰ امتیاز در رده سیزدهم جدول قرار دارد و برای فرار از منطقه خطر چاره‌ای ندارد جز تغییر روندی که در نیم‌فصل نخست در پیش گرفته بود. به همین دلیل مصاف خانگی با هوادار برای ویسی و شاگردانش یک بازی شش امتیازی است که عدم برتری در آن می‌تواند در ادامه کار سرخپوشان خوزستانی را برای بقا در لیگ دشوار کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار