کد خبر: 1222811
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۱:۴۰
با ترانزیتی شدن پایانه مرز رازی ایران با کاپی کوی ترکیه و بر اساس تفاهم بین دو کشور، روزانه ۳۰ خودروی ترانزیتی از این مرز تردد خواهد کرد

 جوان آنلاین: با ترانزیتی شدن پایانه مرز رازی ایران با کاپی کوی ترکیه و بر اساس تفاهم بین دو کشور، روزانه ۳۰ خودروی ترانزیتی از این مرز تردد خواهد کرد. 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی گفت: با حمایت‌ها و نگاه توسعه گرای دولت سیزدهم در استان، مرز جدید ترانزیتی و صادراتی رازی- کاپی کوی بازگشایی شد. 
جواد کرمی با اشاره به اینکه ایجاد مرز ترانزیتی رازی در ششمین نشست همکاری‌های اقتصادی استان‌های مرزی جزء تفاهمنامه ایران و ترکیه بود، افزود: در نشست اخیر تفاهمنامه ۳۰بندی بین ایران و ترکیه به امضا رسید که توجه ویژه دو طرف به توسعه همکاری‌های همه جانبه در حوزه‌های اقتصادی را شامل بود. 
وی ادامه داد: توسعه زیرساخت‌ها، بازگشایی مرز‌های جدید و همچنین ایجاد مرز جدید ترانزیتی و صادراتی در کاپی‌کوی - رازی خوی، از جمله مهم‌ترین این تفاهم‌ها بود که اجرای آن‌ها منجر به تحولی خوب و ارتقای تجارت بین‌الملل منطقه‌ای بین دو طرف خواهد شد. 
کرمی با اشاره به بند ۱۱مصوبه شورای مبادلات مرزی استان در سال ۱۴۰۲ نیز گفت: بر اساس تفاهمنامه بین دو کشور و نیز مصوبه این شورا، از پایانه مرز رازی روزانه ۳۰ خودروی ترانزیتی به صورت ترانزیت تردد خواهند کرد که در هفته جاری ۱۷کامیون تردد کرده است. 
معاون استاندار آذربایجان غربی افزود: در حال حاضر محصولات کشاورزی از این مرز ترانزیت می‌شود و خودرو‌های ترانزیتی از سراسر ایران می‌توانند از طریق مرز رازی به کشور ترکیه و اروپا محصولات خود را صادر کنند. وی ادامه داد: در محور خوی_قطور_مرز رازی دو نقطه حادثه خیز و حساس برای ترانزیت وجود دارد که با دستور استاندار آذربایجان غربی و با بسیج تمامی دستگاه‌ها به زودی این نقاط ایمن‌سازی شده و تلاش می‌شود تا بیش از پیش این محور را برای ترانزیت و مسافران آماده‌سازی شود. 
کرمی گفت: مرز رازی این شهرستان اکنون هم به صورت ترانزیتی و هم مسافری به عنوان مرز رسمی جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کند. 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی اضافه کرد: هزار و ۱۰۰میلیارد ریال از محل تهاتر نفت و ۴۳۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر رئیس‌جمهور برای تکمیل این پروژه تخصیص داده شده است. وی با اشاره به خریداری زمین‌های اطراف پایانه مرزی رازی اظهار کرد: ۷۶۰ میلیارد ریال به حساب دادگستری برای تعیین تکلیف اراضی رزاعی واقع در حاشیه و اطراف این مرز پرداخت شد تا مشکلی در توسعه مرز رازی و راه اندازی تردد‌های تجاری وجود نداشته باشد. مرز رازی خوی با دارا بودن سالن مسافری و تجاری در سه طبقه و بیش از ۸ هزار و ۲۰۰ مترمربع زیربنا، در مدت زمان سه سال، با اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومان در سال گذشته افتتاح شد

برچسب ها: ترانزیت ، ترکیه ، ایران
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار