کد خبر: 1222605
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۵
فریدون حسن

فدراسیون والیبال زمان زیادی را برای انتخاب سرمربی تیم ملی از دست داد و دست‌آخر هم به گزینه‌ای رسید که کمتر نامی از او در میان بود. اینکه پائز برزیلی – فرانسوی انتخاب درستی برای تیم ملی ایران بوده یا نه را گذشت زمان ثابت می‌کند، اما حرف‌های دیروز محمدرضا داورزنی، رئیس سابق فدراسیون والیبال همزمان با انتشار اولین لیست سرمربی جدید نگرانی‌هایی را به دنبال داشته، حرف‌هایی که در فاصله یک ماه و نیم باقیمانده به آغاز رقابت‌های لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ و انتخابی المپیک به نوعی ته‌دل علاقه‌مندان به والیبال را که منتظر موفقیت تیم ملی هستند، خالی کرد. 
داورزنی در خصوص نهایی شدن پروسه انتخاب سرمربی تیم ملی والیبال می‌گوید: «زمانی هست که شما می‌خواهید یک مربی با قابلیت‌های بالاتری را پیدا کنید. اگر باشد و بتواند بیاید می‌شود در موردش صحبت کرد، اما زمانی هست که فدراسیون چاره‌ای جز این ندارد. وقتی فردی که قابلیت و توانایی دارد و می‌تواند بیاید دیگر انتخاب انجام شده و صحبتی درباره آن نمی‌شود کرد.»
چنین اظهارنظری آن هم در مقطع حساس کنونی که تیم ملی بازی‌های سخت و حساسی را پیش‌رو و شانس ناچیزی برای المپیکی شدن دارد تنها نشان‌دهنده این است که تلاش‌ها برای رسیدن به گزینه مناسب به نتیجه نرسیده و در نهایت فدراسیون مجبور شده با سرمربی جدید به توافق برسد. صحبت‌های داورزنی این معنا را می‌دهد که نباید زیاد امیدوار بود. هرچند که مدعی است از هیچ کمکی به والیبال دریغ نمی‌کند!
همانطور که اشاره شد، اینکه پائز گزینه مناسبی است یا نه فقط محتاج گذر زمان است، اما مسئله مهم و اصلی این است که او اکنون سرمربی تیم ملی ایران است و برای کسب موفقیت نیاز به حمایت همه‌جانبه فدراسیون و جامعه والیبال دارد. همه خوب می‌دانیم که تیم ملی کار بسیار سخت و دشواری برای کسب سهمیه المپیک در حضور بزرگان والیبال جهان در لیگ ملت‌ها دارد و این را هم خوب می‌دانیم که همین استرس و نگرانی بزرگ‌ترین دشمن پائز و مردان والیبال ایران است. بنابراین جای تعجب دارد که مدعیان حمایت از والیبال در چنین شرایط حساس و سختی اینگونه حرف بزنند و به نوعی توانایی‌های سرمربی تیم ملی را زیر سؤال ببرند. 
بد نیست برای درک بیشتر لزوم حمایت از والیبال در این مقطع حساس به جمله دیگر محمدرضا داورزنی اشاره کنیم که می‌گوید: «برای والیبال نزدیک به سه دهه است که زحمت کشیده شده تا به اینجا رسیده است. همه باید به این رشته کمک کنیم تا در این مسیر بتواند نواقص را برطرف کند و موفق شود.» 
رئیس سابق فدراسیون درست می‌گوید، زحمات زیادی برای رشد و اعتلای والیبال ایران کشیده شده، اما گویا برخی فقط می‌خواهند موفقیت‌ها در دوران آن‌ها ثبت و ضبط شود و چندان نمی‌پسندند که وقتی خودشان از گود خارج شده‌اند موفقیتی به دست آید. 
والیبال برای بازگشت به مسیر افتخار‌آفرینی در سال‌های قبل نیازمند حمایت همه‌جانبه اهالی والیبال است، حمایتی که باید به صورت عملی دیده شود، نه اینکه صرفاً جنبه شعاری داشته باشد یا اینکه با زخم زبان زدن زحمات گذشته را به رخ بکشند. صحبت کردن از گذشته و افتخارات به دست آمده و زحمات کشیده شده راحت است، اما برای موفقیت آینده چندان به کار نمی‌آید، برای کسب موفقیت باید به صورت جدی و واقعی پشت والیبال ایستاد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار