کد خبر: 1222516
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۵
برنامه «نوسان» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی قاسم عوض‌بیگی و اجرای محمد طادی کاری از گروه اجتماعی، اقتصادی شبکه دو سیماست که در سال جدید هرشب حوالی ۲۰ به‌صورت زنده روی آنتن می‌رود.  
نگاهی به برنامه نوسان که نیازمند ساعتی ثابت برای پخش است/ برنامه‌ای به‌روز همراه با اجرایی پویا از مجری‌ جوانش

جوان آنلاین: این برنامه با مدت زمان تقریبا ۲۰ دقیقه‌ای با ضرب‌آهنگ تندی، تلاش می‌کند در همین چند دقیقه نگاهی جامع نسبت به رویداد‌ها و اتفاقات روز جهان نسبت به غزه داشته باشد.  

پخش ویدیو، مرور شبکه‌های پیام‌رسان بین‌المللی، نشریات و اخبار جهانی، اقدامات و نظرات چهره‌های بین‌المللی و مردم دنیا درخصوص حمایت از مردم غزه و ... از جمله بخش‌های این برنامه است. «نوسان» را می‌توان به‌عنوان یک مجموعه تصویری و خبری قلمداد کرد که اخبار مهم، جذاب و غیرتکراری محور مقاومت و جنایات اسرائیل را در یک بسته خبری تصویری و شبانه ارائه می‌کند.

این برنامه آبان سال گذشته کار خود را آغاز کرد و هرشب بلافاصله بعد از خبر ۲۰:۳۰ از شبکه دو سیما پخش شد.

«نوسان» بعد از وقفه‌ای کوتاه چند شبی است که در سال جدید مجدد روی آنتن می‌رود، اما این‌بار با ساعتی متغیر و نامشخص. پخش چند قسمت تقریبا ساعت ۲۲:۳۰، قسمت‌هایی ساعت ۱۹:۴۵ و چند شب اخیر هم حوالی ساعت ۲۰. یکی از نکات مثبت این برنامه ساعت پخش منظم آن در سال گذشته بود که بیننده را با ثبات خود هرشب، هرچند در مدتی کوتاه، اما با ریتمی تند با اتفاقات روز جهان درخصوص غزه همراه می‌کرد که این امر سال جدید با نوسان فراوانی روبه‌رو شده است.

این مهم، از آن جهت که مخاطب را دچار سردرگمی می‌کند، اهمیت دارد؛ از طرفی شاید ازدیاد برنامه‌های مناسبتی سال جدید و ماه رمضان دلیلی برای این بی‌نظمی باشد، اما بازهم با تمهیداتی ساده می‌توان آن را به‌خوبی مدیریت کرد.

«نوسان» با روندی که از ابتدا پیش گرفت، توانست به شکلی مناسب در اجرا برسد. انتخاب مجری برنامه نکته‌ای بود که قطع‌به‌یقین حساسیت بالایی داشت چراکه باید به‌نحوی برنامه را پیش می‌برد تا خدشه‌ای به ریتم سریع آن وارد نشود و البته با اطلاعات و علمی که در این حوزه دارد بتواند علاوه بر انتقال به مخاطب، برنامه را نیز به‌درستی پیش ببرد.

محمد طادی در گفتگو‌هایی که داشته است عنوان کرده تمام صحبت‌هایش در برنامه بداهه است و موضوع فلسطین و این روز‌های غزه همیشه دغدغه او بوده است. پرداختن به نحوه اجرای طادی در برنامه «نوسان»  از این حیث اهمیت دارد که شبکه‌های ماهواره‌ای هم به صحبت‌های او واکنش دادند و این واکنش‌ها همچنان ادامه دارد.

البته ناگفته نماند او قبل از این برنامه تجربه اجرا در تلویزیون و برنامه زنده را داشته است و این‌بار در این برنامه کوتاه، به دلیل ماهیت آن کمی متفاوت‌تر ظاهر شده است. «نوسان» برنامه‌ای کوتاه است که شاید در روز‌های اول امیدی به دیده شدن آن وجود نداشت، اما ارائه محتوای به‌روز و درخور و البته یک مجری جوان و پویا که با برنامه همراه است و آن را در مسیری درست قرار داده، تا به اینجا توانسته است جایگاه خوبی را برای خود کسب کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار