کد خبر: 1222276
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
آقای روحانی، رئیس‌جمهور سابق، اواخر بهمن‌ماه دیداری با اعضای تحریریه روزنامه اعتماد داشته است که شرح آن قبل از سال نو، در ویژه‌نامه نوروزی این روزنامه منتشر شد

جوان آنلاین: آقای روحانی، رئیس‌جمهور سابق، اواخر بهمن‌ماه دیداری با اعضای تحریریه روزنامه اعتماد داشته است که شرح آن قبل از سال نو، در ویژه‌نامه نوروزی این روزنامه منتشر شد. در این دیدار روحانی درباره جمله معروفِ «من خودم هم صبح جمعه متوجه شدم»، افزایش قیمت بنزین در سال ۹۸ مورد سؤال قرار می‌گیرد. موضع‌گیری آن زمان حسن روحانی که با خنده‌ای سؤال برانگیز، جمله‌ای عجیب بر زبان آورد و از زمان گرانی بنزین ابراز بی‌اطلاعی کرد، از همان سال ۹۸ تاکنون که چهار سال می‌گذرد، محور سؤالات و تحلیل‌های مختلف علیه او شده است. توضیحات جدید روحانی هم که اعتماد آن را منتشر کرده، نه تنها نتوانسته آن همه سؤال را پاسخ بگوید، بلکه ابهامات را بیشتر می‌کند. اکنون هم توضیحات او واکنش دولت رئیسی را در پی داشته و رئیس شورای اطلاع رسانی دولت به روحانی گفته که «همین دروغگویی‌هاست که باعث ردصلاحیت می‌شود.»
روحانی در آن دیدار می‌گوید که هر بار می‌خواسته بنزین را گران کند، به یک دلیلی انجام نمی‌گرفته، لذا به وزیر کشور گفته هر وقت خواستید بنزین را گران کن: «بعد از تابستان دو سه بار تصمیم گرفتیم قیمت بنزین را افزایش دهیم، حتی روز آن را مشخص کرده بودیم، اما شورای امنیت کشور مخالفت کرد.... یک روز به آقای رحمانی فضلی گفتم ما که افزایش قیمت بنزین را تصویب کرده‌ایم، سران سه قوه هم امضا کرده‌اند منتها زمانش دیگر با شما.... دیگر هم لازم نیست زمان آن را با من چک کنید، خودتان بروید و اجرا کنید. ۲۴ آبان ۹۸ اولین شب جمعه بعد از آن صحبت بود، فکر نمی‌کردم که آن هفته بخواهند اجرا کنند. گفتم اگر بخواهند اجرا کنند لااقل به من زنگ می‌زنند و اطلاع می‌دهند. کسی هم به من تلفنی خبر نداد. البته آقای رحمانی فضلی می‌گوید که ما زنگ زدیم به آقای واعظی، ایشان نبود. آقای واعظی هم می‌گوید کسی با من تماس نگرفت. صبح که بیدار شدم نماز صبح بخوانم دیدم زیرنویس کرده که بنزین دیشب گران شده است.»
عجیب نیست که رئیس‌جمهور از طریق زیرنویس شبکه خبر از اتفاقات مهم کشور، آن هم با تأخیر چند ساعته مطلع شود؟ این بهانه‌ها که زنگ زدیم و فلانی نبود، آیا برای بی‌خبر ماندن رئیس‌جمهور قانع کننده است؟
از سویی، افزایش قیمت بنزین همواره چالش برانگیز بوده و همین اذعان روحانی درباره مخالفت‌های شورای امنیت کشور با زمان‌بندی، حساسیت موضوع را نشان می‌دهد. آیا عجیب نیست که رئیس‌جمهور در موضوعی این‌گونه حساس، بگوید نیازی نیست با من چک کنید؟!
دو نکته دیگر هم قابل تأمل است؛ اول آنکه در زمان ریاست جمهوری روحانی این گلایه از زبان وزرای دولت به گوش می‌رسید که امکان دیدار و گفت‌وگوی ساده و در دسترس با رئیس‌جمهور را ندارند. سخنان روحانی نشان می‌دهد اگر رئیس دفترش زمانی حضور نداشت، امکان دسترسی به او حتی برای همکاران درجه اولش در دولت میسر نبوده است. ثانیاً در موضوع سفر بشار اسد به ایران که بی‌خبری محمدجواد ظریف باعث دلخوری و استعفای کذایی‌اش شد، واعظی باید اطلاع رسانی می‌کرد که آنجا هم کارش را درست انجام نداده بود. 
روحانی در این دیدار ادعایی هم در خصوص سید ابراهیم رئیسی، رئیس وقت قوه قضائیه طرح می‌کند که «در ۹۸ وقتی بنزین گران شد اولین کسی که توئیت زد و مخالفت کرد، آقای رئیسی، رئیس قوه قضائیه بود که نامه سران قوا را با خط خودش امضا کرده بود!» این ادعای روحانی از سوی سپهر خلجی، رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت رئیسی رد شد و تأکید کرد که «هم وزیر کشور وقت و هم معاون وی بار‌ها گفتند که از زمان دقیق اجرای گرانی بنزین خبر داشتید و معلوم نیست چرا حتی سخنان منصوبان خود را رد می‌کنید! در جلسه مورد اشاره هم اولاً گرانی بنزین قبلاً در دولتتان تصویب شده بود و صرفاً در یکی از جلسات هماهنگی سران قوا از جنبه اطلاع‌رسانی مطرح شد، نه از جنبه تصویب. ثانیاً تنها نحوه هزینه کرد درآمد‌های ناشی از افزایش قیمت بنزین در جلسه سران تصویب می‌شود نه زمان و چگونگی اجرای آن! در همان جلسه و پس از آن به صورت مکتوب، آقای رئیسی پیش‌شرط افزایش قیمت بنزین را صحبت با مردم و اقناع عمومی برای پذیرش ضرورت‌های این کار مطرح کردند، نه اجرای یک شبه و غافلگیر کردن مردم! طوری مردم را غافلگیر کردید که خودتان هم صبح جمعه فهمیدید! همین دروغگویی‌هاست که باعث رد صلاحیت می‌شه! البته آقای رئیسی در هنگامه مسئولیت به توصیه خودش عمل کرد. در سال ۱۴۰۱ برای حذف رانتی ۴۲۰۰ با مردم صحبت کرد و افکار عمومی را در جریان گذاشت و اقدامات جبرانی دولت را برای مردم تشریح کرد. بعد طرح بدون تنش اجرا شد.»
روحانی همچنین گفته تاجگردون، نماینده مجلس و عضو جلسه اقتصادی سه قوه هم مردم را به راهپیمایی دعوت کرده که حتی تاجگردون هم سخنان او را رد کرده است.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
2
0
شما را به خدا این ها را فراموش کنید!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
جریان برانداز و اصلاح‌طلب برای تخریب جریان انقلابی از چهل سال پپیش موضوعات رو رها نمی‌کنند، اما این طرف سریع میگن فراموش کنید
خود روحانی در موردش حرف زده، ولی شما میگی فراموش کن :)
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
0
4
اتفاقا خیلی چیزها را روشن کرد و ثابت کرد گه گفته خاتمی درست بوده و رئیس جمهور در این کشور تدارکاتچی است و بدون حضور سیستم تصمیمات مهم اش را میگیرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
0
0
فکر میکنه بگه من تا صبح جمعه نمیدونستم جرمش کمتر میشه
جمشید نوری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
0
0
علت اینکه الان ۱ لیتر بنزین با ا لیتر آب معدنی برابری میکنه ؛این خیانت شماست که دلار نمیدهید ودلار نمیگیرید ومنابع رو به تاراج میدهید
Mohieddin
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۱:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
2
0
برجام بزرگترین خيانت دوران معاصر ایران بی نواست
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار