کد خبر: 1220633
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۶

جوان آنلاین: کانال تلگرامی اندیشکده راهبردی تبیین در مطلبی با عنوان ژست انسان دوستانه بایدن کمکی به فلسطینی‌ها نمی‌کند نوشت:

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در سخنرانی سالانه خود در روز پنجشنبه ۷ مارس (۱۷ اسفند) طرحی را برای ارتش ایالات متحده در کمک به ایجاد یک بندر موقت در سواحل غزه برای افزایش جریان کمک‌های بشر دوستانه در مناطق تحت محاصره در طول جنگ اسرائیل و حماس اعلام کرد. در همین زمینه «موسسه آمریکن اینترپرایز» به بررسی این موضوع پرداخته و نسبت به عواقب این اقدام هشدار داده است.

مایکل روبین نویسنده این یادداشت چنین استدلال می‌کند که اگرچه بایدن به دنبال راه حل و کمک‌های بشردوستانه برای بحران غزه است، اما تصمیم اخیر وی مسئله‌ای را حل نخواهد کرد. این تصمیم همانند پشتیبانی ایالات متحده از داعش در سال‌های گذشته است که به قدرتمند‌تر شدن این گروه تروریستی کمک کرد.

وی مدعی است که اگر حماس از کمک‌های بشردوستانه محروم شود احتمالا به اسکله‌ها حمله کرده و این اتفاق به تضعیف امنیت اسرائیل منجر خواهد شد. همچنین اگر اسرائیل نتواند حماس را شکست دهد، بایدن با این اقدام، پیروزی را به حماس تقدیم خواهد کرد.

این اندیشکده در مجموع چنین پیشنهاد می‌دهد که بهترین راه حل برای بحران غزه، راه حل دو کشوری است و اقداماتی مانند ایجاد اسکله دریایی ممکن است اثرات معکوسی داشته باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار