کد خبر: 1220413
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۲

جوان آنلاین: کانال تلگرامی موسسه مطالعاتی تحریریه با انتشار مطلبی با عنوان تشدید رکود صنعتی در حوزه یورو به گزارش تارنمای «راشا تودی» اشاره کرد و نوشت:

تارنمای «راشا تودی» در گزارشی نوشت، بر اساس مطالعه S&P Global، فعالیت های تولیدی و صنعتی در ۲۰ کشوری که از واحد پولی یورو استفاده می کنند به کاهش خود ادامه داده است. این اتفاق به صوت عمده به دلیل کاهش رشد اقتصادی در کشور پیشروی منطقه یعنی آلمان رخ داده است.

در این گزارش آمده است که شاخص Purchasing Managers’ Index (PMI)- برای بخش تولید از ۴۶.۶ در ژانویه گذشته به ۴۶.۵ در فوریه کاهش یافته است. این رقم گرچه بالاتر از قرائت اولیه ۴۶.۱ می باشد اما کمتر از ۵۰ است که نشانه ای مبنی بر رشد و جدا شدن از انقباض برای بیستمین ماه متوالی محسوب می شود.

در ماه گذشته نیز تولید کل کارخانه ها در سراسر منطقه یورو به کاهش خود ادامه داد، البته گفتنی است که نرخ انقباض نسبت به ژانویه بدون تغییر باقی مانده بود. گزارش S&P نوشت، با این وجود، تولیدکنندگان منطقه یورو توانستند سفارشات در انتظار تکمیل خود را تسویه کنند.

«سیروس د لا روبیا» اقتصاددان ارشد بانک تجاری هامبورگ، در مورد این داده ها عنوان داشت که «رکود صنعتی یک ساله منطقه یورو در حال نزدیک شدن به پایان خود نیست. در عوض بار دیگر تولید با همان سرعت ماه قبل کاهش یافته است که به طور عمده به دلیل شرایط و جایگاه با اهمیت آلمان و فرانسه است.»

بر اساس این گزارش، اقتصاد آلمان در ماه فوریه بدترین وضعیت وخیم خود را در چهار ماه گذشته به ثبت رساند. تحقیقات جداگانه‌ دیگری که توسط S&P Global در این هفته انجام شد، نشان داد که فعالیت‌های تولیدی آلمان در ماه گذشته بسیار پایین‌تر از حد انتظار بوده است و این امر نشان‌دهنده روند تشدید رکود اقتصادی این کشور می باشد.

د لا روبیا خاطرنشان کرد بعید به نظر می رسد که کاهش ملایم قیمت نهاده ها در منطقه یورو در ماه گذشته به طور کامل به دلیل تنش در دریای سرخ باشد، بلکه این اتفاق بیشتر به علت تغییر در قیمت کالاها، مانند افزایش اخیر قیمت نفت بوده است.

این اقتصاددان در پایان اظهار داشت: روند تاثیرگذار کاهش تقاضا، که از مولفه های اصلی در زمینه تحویل سریع‌تر کالا به شمار می رود، همچنان به قوت خود باقی است.

برچسب ها: رکود ، صنعتی ، یورو
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار