کد خبر: 1220365
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۳:۲۰
آنچه بین ایران و امریکا در منطقه می‌گذرد به مراتب از اتفاقاتی است که در بین نیروی دریایی و هوایی امریکا و چین در تنگه تایوان می‌گذرد، حساس‌تر و مهم‌تر است

جوان آنلاین: مهدی جهان‌تیغی در کانال شخصی خود در پیام‌رسان بله نوشت: توماس فریدمن تحلیلگر ارشد امریکایی و ستون‌نویس معروف روزنامه نیویورک تایمز اخیراً همراه فرمانده سنتکام از پایگاه‌های امریکا در عراق، سوریه و اردن دیدن کرده و بعد از این بازدید میدانی، تحلیل خود را از آنچه دیده نوشته که مهم‌ترین گزاره‌های آن به شرح ذیل است:
۱) آنچه بین ایران و امریکا در منطقه می‌گذرد به مراتب از اتفاقاتی است که در بین نیروی دریایی و هوایی امریکا و چین در تنگه تایوان می‌گذرد، حساس‌تر و مهم‌تر است. 
۲) گروه‌های مقاومت در عراق و مبارزان حوثی برای مسلح شدن، تطبیق‌دهی و شلیک دقیق‌ترین تسلیحات جهان آموزش دیده‌اند. تسلیحات واگذار شده از سوی ایران می‌تواند یک هدف سه فوتی را در فاصله ۵۰۰ مایلی هدف قرار دهد. 
۳) مقاومت عراق و به خصوص نیرو‌های یمنی صد‌ها کلاهک، راکت‌های زمین به دریا، موشک‌های کروز، موشک‌های بالستیک، پهپاد‌های تهاجمی، قایق‌های تندروی انتحاری و تأسیسات زیرآبی بدون سرنشین در اختیار دارند و در چند ماه اخیر موفق شدند بیش از ۱۸۰ نظامی امریکایی را مجروح کنند. 
۴) در هر پایگاه نظامی امریکا یک اتاق فوق محرمانه تحت عنوان مرکز یکپارچگی رزم وجود دارد. کار این اتاق محرمانه این است که روزانه مرکز هدایت جنگ موشک‌های ۲۰۰ هزار دلاری امریکا با پهپاد‌های ۲۰هزار دلاری ساخت ایران برعهده دارد. علاوه بر این تفاوت هزینه در دو طرف جنگ، فشار روانی مضاعفی به گردانندگان نمایشگر‌های اتاق محرمانه پایگاه‌های نظامی وارد می‌شود و اپراتور‌های امریکایی در هر عملیات دفاعی کمتر از ۹۰ ثانیه برای تصمیم درباره مقابله با پهپاد‌های ارزان و مؤثر و دقیق مقاومت فرصت دارند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار