کد خبر: 1219707
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۶
سرهنگ شیرانی مطرح کرد؛
رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا گفت: پلیس راهور با به کارگیری تمام توان عملیاتی و اتخاذ تمهیدات ترافیکی اقدامات لازم را برای تسهیل در تردد و روان سازی ترافیک انجام می دهد.

جوان آنلاین: سرهنگ احمد شیرانی، در خصوص تمهیدات پلیس راهور در ایام پایانی سال، افزود: به دلیل نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و رشد چشمگیر ترددها و سفرهای درون شهری در برخی مناطق و معابر شهری تهران و سایر شهرها به علت مراجعات خرید نوروزی باعث اشباع ظرفیت محدود شبکه معابر می‌شود. افزایش سفرهای درون‌شهری در روزهای پایانی سال به ویژه در معابر منتهی به مراکز خرید باعث ایجاد ترافیک‌های سنگین خصوصاً در معابر منتهی به مراکز خرید می‌شود.

به گزارش مهر، وی گفت: پلیس راهور با بکارگیری تمام توان عملیاتی و بهره‌گیری از تجهیزات و سامانه‌های هوشمند نظارتی و اتخاذ تمهیدات ترافیکی اقدامات لازم را برای تسهیل در تردد هموطنان و روان سازی ترافیک انجام می‌دهد. با توجه به افزایش تردد در مراکز خرید در روزهای پایانی سال، شهروندان رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و با صبوری و رعایت حقوق دیگران با پلیس برای تسهیل و روانی ترافیک همراهی و مشارکت بیشتری داشته باشند.

سرهنگ شیرانی ادامه داد: در صورت مراجعه به بازار و مراکز خرید استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و کاهش استفاده از خودروی شخصی می‌تواند ضمن صرفه‌جویی در زمان، به کاهش ترافیک سنگین کمک کند. و توصیه می‌شود شهروندان از توقف‌های دوبله و منجر به سد معبر و پارک‌های حاشیه‌ای غیرمجاز به شدت اجتناب کرده و از ظرفیت پارکینگ‌های موجود در سطح شهر استفاده کنند.

وی افزود: رانندگان در این ایام با توجه به تردد بیشتر عابران احتیاط‌های لازم را در هنگام رانندگی به عمل آورده و ضمن رعایت حق تقدم عابرین از هرگونه توقف در گذرگاه‌های عابرین پیاده خودداری کنند و در صورت وقوع تصادفات خسارتی در معابر به جهت جلوگیری از سد معبر و اخلال در تردد سایر خودروها، سریعاً خودرو را کنار کشیده و مسیر را باز کنند. توصیه می‌شود از صحنه تصادف خود عکسبرداری یا محل قرار گرفتن خودرو و چرخ‌ها علامت گذاری شود.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا گفت: شهروندان توجه داشته باشند اولویت تردد با خودروهای امدادی بوده و در مواجهه با خودروهای آمبولانس و آتش نشانی بلافاصله با کنار کشیدن خودرو مسیر را برای تردد سریع آنان باز کنند. داشتن صبر و حوصله و رعایت کامل مقررات رانندگی و احترام به حقوق سایر رانندگان بسیار مورد تاکید است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار