کد خبر: 1219222
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
عباس موزون خبر داد
میهمانان این برنامه از نقاط مختلف ایران و جهان انتخاب می‌شوند. طبق گفته عباس موزون، میهمانان برنامه از ۷۰ فیلتر راستی‌آزمایی مناسب بودن زمان و کیفیت تجربه وجود و شاهد دوم عبور می‌کنند و نهایتاً یک نفر از ۵۰ مورد بررسی شده به عنوان میهمان برنامه انتخاب می‌شود.
 نوید پارسا
جوان آنلاین: مجری و تهیه‌کننده برنامه «زندگی پس از زندگی» خبر داد که این برنامه امسال ماه رمضان همان ساعت همیشگی و قبل از افطار، حوالی ساعت ۱۷ روی آنتن می‌رود. 
عباس موزون، تهیه‌کننده و مجری برنامه «زندگی پس از زندگی» درباره زمان پخش این برنامه در ماه مبارک رمضان به مهر گفت: فصل جدید این برنامه همچون هر سال پیش از افطار پخش می‌شود، مدت زمان هر برنامه ۸۰ دقیقه است و از حوالی ساعت ۱۷ روی آنتن شبکه ۴ سیما می‌رود. 
 
 سعی کردند برای برنامه حاشیه‌هایی درست کنند 
وی با اشاره به چالش‌ها و سختی‌های تولید این برنامه اضافه کرد: «زندگی پس از زندگی»، برنامه‌ای است که با دست خالی و بودجه‌ای که زیاد نیست آمار‌های شگفت‌انگیزی از نظر رضایتمندی و میزان مخاطب دارد که رکوردشکن بوده است. موزون با اشاره به حواشی که اخیراً برنامه را درگیر کرده است، عنوان کرد: چندی پیش گفته بودند که عباس موزون استعفا داده یا حواشی دیگری برای برنامه ساختند. با هر روشی می‌خواهند مخاطب برنامه را دور کنند و من از این رفتار‌های غیررحمانی گلایه دارم. 
 
 یک روز هم پیشواز می‌رویم 
تهیه‌کننده و مجری «زندگی پس از زندگی» یادآور شد: برنامه نه‌تن‌ها در زمان خود پخش می‌شود، بلکه امسال یک قسمت اضافه هم تولید کرده‌ایم و یک روز هم پیشواز می‌رویم. به این ترتیب یک روز قبل از ماه رمضان، یعنی دوشنبه ۲۱ اسفند شروع پخش برنامه خواهد بود. 
موزون با اشاره به تمایز برنامه امسال تصریح کرد: تفاوت ویژه‌ای در استودیوی برنامه حاصل شده است که حتماً برای مخاطب جذاب خواهد بود و تنوع و فرم تصاویر ضبط شده در شهر‌ها و استان‌های کشور به پختگی و بلوغ رسیده است. 
 
 امسال ۴ سوژه بسیار خاص داریم 
وی در پایان بیان کرد: امسال چهار سوژه بسیار خاص داریم که بیش از ۲۵ سال است به دنبال آن‌ها می‌گشتم و به لطف خدا پیدایشان کردم. سوژه‌هایی که در حوزه تجربه‌های نزدیک به مرگ منحصر‌به‌فرد هستند و محققان این تجربه‌ها را قطعاً شگفت‌زده خواهد کرد. ضبط برنامه تا اسفندماه ادامه داشت و قسمت‌های اولیه آماده پخش شده است. 
بنا بر این گزارش، برنامه زندگی پس از زندگی چند سالی است که در ایام ماه مبارک رمضان از رسانه ملی پخش می‌شود و مخاطبان زیادی را به خود جلب کرده است. میهمانان این برنامه، تجربه‌های مرگ و بازگشت به زندگی را بازگو می‌کنند. 
میهمانان این برنامه از نقاط مختلف ایران و جهان انتخاب می‌شوند. طبق گفته عباس موزون، میهمانان برنامه از ۷۰ فیلتر راستی‌آزمایی مناسب بودن زمان و کیفیت تجربه وجود و شاهد دوم عبور می‌کنند و نهایتاً یک نفر از ۵۰ مورد بررسی شده به عنوان میهمان برنامه انتخاب می‌شود. در این برنامه از ۱۲ کارشناس این موضوع شامل اساتید حوزه، موبد زرتشتیان ایران، خاخام اعظم یهودیان و دو پروفسور آلمانی که صاحب‌نظر و دارای کتاب درباره این موضوع و پیشینه آن هستند و همچنین متخصصان بیهوشی و پزشکانی که در این زمینه تجربه حرفه‌ای دارند، استفاده شده است. 
عباس موزون از حدود ۲۵ سال پیش از ساخت برنامه به موضوع تجربه نزدیک به مرگ علاقه‌مند شده بود و پژوهش در این زمینه را آغاز کرد تا اینکه در دی‌ماه ۱۳۹۵ اولین همایش مرتبط با این قضیه را در شهر یزد برگزار کرد. همایش‌ها در نقاط مختلف کشور ادامه پیدا کرد و میهمانان برنامه به تدریج در همین همایش‌ها شناسایی شدند. او وقتی تصمیم گرفت محتوای تصویری تولید کند با شبکه‌های مختلف تلویزیون (شبکه یک، شبکه قرآن، شبکه افق و شبکه ۴) رایزنی کرد، اما همه در امکان ساخت چنین برنامه‌ای تردید داشتند. بنابراین با سرمایه شخصی آغاز به کار کرد تا اینکه با شبکه ۴ توافق کرد که میزبان برنامه باشد و به اصرار موزون که نمی‌خواست نامی از مرگ در عنوان برنامه باشد از عنوان زندگی پس از زندگی استفاده شد. فصل دوم برنامه نسبت به فصل اول جهش ۲۰درصدی در رشد مخاطب داشت که در بازخورد‌های رسانه‌ای آن هم مشهود است و موافقان و مخالفان جدی پیدا کرده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار