کد خبر: 1216785
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۲
معاون رسانه مرکز روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش در غرفه «جوان»:
معاون رسانه مرکز روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به «جوان» گفت: «به همکارانم گفته‌ام روزی که اسم آموزش و پرورش را در موتور جستجو، نوشتیم و عکس و اسم دانش آموزان، مدارس و معلمان را دیدیم که اتفاقات مثبتی را رقم زده‌اند، آن زمان است که کارِ خوب خودمان را انجام داده‌ایم.

جوان آنلاین: مصطفی پردلی معاون رسانه مرکز روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش با حضور در غرفه «جوان» در نمایشگاه مطبوعات به خبرنگار ما گفت: «فعالیت رسانه‌ها برای حوزه‌های آموزش و پرورش مهم بوده و در موقعیت کنونی مهم‌تر هم شده است. چرا که آموزش و پرورش، مستقیم و غیرمستقیم با همه خانواده‌های ارتباط دارد، اینکه هر خانواده یا خودش یا در میان اقوام فرزند دانش‌آموز دارد یا اینکه معلمی در خانواده و اقوام هستند. همچنین تصمیم‌گیری تعطیلات یا شیوه آموزش مجازی و برقراری عدالت تربیتی و ... همیشه موضوع آموزش و پرورش را تحت تاثیر قرار داده است. به همین دلیل رسانه‌هایی که در این حوزه فعالیت دارند، اگر به آرامش آن کمک کنند در واقع یک جامعه را به آرامش می‌رسانند.

اما آیا منظور آقای پردلی این است که رسانه‌ها انتقاد نکنند؟ او در پاسخ این سوال اظهار داشت: «منظور این نیست که انتقادی نشود، درِ آموزش و پرورش به روی همه رسانه‌ها باز است و انتقادات منصفانه و سازنده را می‌پذیرد. در این رابطه حتی آقای وزیر اعلام کرده که نقد منصفانه می‌تواند سبب بهبود شرایط شود. چرا که اگر نظر مخالف را بشنویم به ما کمک می‌کند تا وضعیت را روز به روز بهتر کنیم.»

معاون رسانه مرکز روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش درباره نقش معلمان برای ارتقای وضعیت آموزش و پرورش گفت: «معلم، مدرسه و دانش‌آموز، محور اصلی اخبار حوزه رسانه آموزش و پرورش است و برایمان اهمیت زیادی دارد. به همکارانم گفته‌ام روزی که اسم آموزش و پرورش را در موتور جستجو، نوشتیم و به جای انواع و اقسام خبرهایی که هر روز منتشر می‌شود، عکس و اسم دانش آموزان، مدارس و معلمان را دیدیم که اتفاقات مثبتی را رقم زده‌اند، آن زمان است که کارِ خوب خودمان را انجام داده‌ایم.»

پردلی در پایان تصریح کرد: «تلاش کردیم تا ارتباط خوبی با کف مدارس برقرار کنیم. مثلا وزارت آموزش و پرورش به صورت روزانه و مستقیم در فضای مجازی با همه افراد حوزه روابط عمومی و رسانه استان‌ها ارتباط دارد و مسائل مختلف در مدارس را به طور مستقیم با ما رد و بدل می‌کنند. از طرفی علاوه بر «دانش‌آموز خبرنگار»، «معلم خبرنگار» را هم فعال خواهیم کرد تا معلمان از این به بعد رسانه و روایتگر کارهای خوبی که در مدارس انجام می‌شود اما طی این سال‌ها کمتر دیده شده، باشند.»

معلمان، روایتگر مدارس می‌شوند

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار